http://eoffice.ut.ac.ir

راهنمای بخش اول:تغییرات رابط کاربری در سامانه الکترونیکی دبیرخانه و گردش مکاتبات

۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۱۴:۲۳ کد : ۳۰۵۳ راهنماهای اساتید راهنماهای کارمندان
تعداد بازدید:۴۱۱۲

۱. دسته‌بندی کلیدهای نوار ابزار

با هدف تشخیص کلیدهای پر کاربرد کاربر در هر صفحه و جلوگیری از افزونگی کلیدها و همچنین قابلیت تعیین کلیدهای پیش فرض بر اساس فعالیت‌های متداول هر کاربر بر روی اسناد دریافتی، کلیدهای سامانه دسته بندی شده‌اند بدین‌صورت که هر آیتم شامل چند گزینه می‌باشد که بر اساس بیشترین تعداد انتخاب هر گزینه، سیستم آن گزینه را به‌عنوان کلید پیش‌فرض انتخاب می‌کند. به‌عنوان مثال کلیدهای گردش، گردش امضا و گردش کارتابل که معنایی نزدیک دارند، به‌عنوان یک گروه در نظر گرفته شده است که با انتخاب مکرر یکی از گزینه‌ها، آن گزینه به‌عنوان پیش‌فرض در نظر گرفته می‌شود.

۲. دسته‌بندی بخش‌ها و امکانات

جهت درک بهتر کاربر از امکانات و سهولت در یافتن بخش‌های مختلف، هر بخش تقسیم‌بندی و تفکیک شده است به‌صورتی که آخرین State (باز / بسته) را که کاربر تعیین کرده است حفظ نموده تا محیطی شخصی‌سازی شده برای هر کاربر را فراهم می‌آورد. متن نامه همیشه بصورت باز برای کاربر نمایش داده می‌شود.

هم‌چنین در قسمت کارتابل، بخش جستجو به‌صورت کشویی درآمده است، بدین معنا که در حالت پیش‌فرض بخش جستجو بسته بوده و فضای زیادی را اشغال نخواهد نکرد و چنانچه کاربر اقدام به جستجوی نامه کرده و از کارتابل خود خارج شود و بار دیگر به این بخش وارد گردد، بخش جستجو باز خواهد ماند.

۳. خلاصه‌سازی مشخصات اصلی سند در صفحه نمایش متن

  • جهت راحت‌تر دیده شدن موارد اصلی و سریع‌تر خوانده شدن اسناد، مشخصات سند به صورت زیر خلاصه شده است:

گزیده‌ای از اطلاعات اصلی سند شامل عنوان نامه، تاریخ، شماره ثبت و شماره نامه در تیتر مشخصات کشوی نامه درج می‌شوند.

از آن‌جایی که ممکن است موضوع سند عبارتی طولانی باشد، معمولاً به صورت خلاصه نمایش داده خواهد شد و کاربر می‌تواند با بردن موس روی تیتر آکاردئون، موضوع کامل سند و سایر اطلاعات ذکر شده در تیتر را به صورت یک Tooltip مشاهده نماید.

  • خلاصه‌سازی جدول مشخصات سند: جدول مشخصات سند از این پس فقط شامل موارد مهم سند خواهد بود و برای دیدن سایر موارد این جدول می‌توان بر روی لینک"گزینه‌های بیشتر" که زیر جدول قرار گرفته، کلیک نمود.

 

  • خلاصه‌سازی جعبه‌های ورود اطلاعات در صفحه تایپ نامه: جهت جلوگیری از اسکرول در هنگام تایپ نامه، جعبه‌های ورود اطلاعات این صفحه به‌صورت خلاصه نمایش داده خواهد شد و برای دیدن گزینه‌ها به‌صورت کامل می‌توان بر روی لینک " گزینه‌های بیشتر" کلیک نمود.

 

  • خلاصه‌سازی ستون‌های صفحه نمایش کارتابل: برای خوانایی بیشتر و استفاده بهینه از فضای صفحه پنج ستون "رونوشت"، "پیوست"، "فوریت"، "طبقه بندی" و "موضوع سند" در یک ستون "موضوع سند" به صورت خلاصه نمایش داده می‌شوند.

۴. خروج از سامانه

کاربران برای خروج از سامانه باید روی علامت آدمک بالای صفحه کلیک کنند و در صفحه ظاهر شده گزینه "خروج" را انتخاب نمایند.

۵. انتخاب دبیرخانه

کاربرانی که وظیفه ثبت نامه را بر عهده دارند جهت نمایش این صفحه لازم است از کلید چهارخانه بالای صفحه استفاده نمایندو سپس گزینه "دبیرخانه" استفاده نمایند

>> راه اندازی فرم هویت حقوقی

>> سوالات متداول سامانه الکترونیکی دبیرخانه و گردش مکاتبات

>> راهنمای بخش دوم: در دسترس قراردادن ابزارها

>> راهنمای بخش سوم: امکانات افزوده شده

<= بازگشت به راهنمای سامانه الکترونیکی دبیرخانه و گردش مکاتبات

 

 

 

چگونه تیکت ثبت کنم؟