پرسشهای متداول
تعداد بازدید:۹۳اساتید چه زمانی امکان مشاهده نتایج ارزشیابی خود را دارند؟
در بازه ثبت نمره دروس دانشجو توسط استاد، اساتید مجاز به مشاهده نتایج ارزشیابی خود نیستند. پس از پایان بازه ثبت نمره، قفل نتایج ارزشیابی توسط کارشناس دفتر برنامه ریزی و نظارت آموزشی دانشگاه انجام میشود و سپس اساتید قادر به مشاهده ارزشیابی دروس خود میباشند.
یکی از دروس که جدید ارائه شده را بایستی در لیست جهت ارزشیابی قرار دهم. به چه صورت اقدام کنم؟
برای اضافه کردن درسی جهت ارزشیابی، آموزش دانشکده از طریق پردازش "انتخاب اساتید گروههای درسی برای ارزشیابی" درس را برای ارزشیابی انتخاب کند و یا با دفتر برنامه ریزی و نظارت آموزشی دانشگاه مکاتبه نماید.
برخی دانشجویان ارزشیابی نکرده اند و بازه ارزشیابی پایان یافته است. جهت تمدید بازه ارزشیابی چه اقدامی میتوانند انجام دهند؟
آموزش دانشکده با دفتر برنامه ریزی و نظارت آموزشی دانشگاه مکاتبه نماید تا در صورت صلاحدید بازه ارزشیابی را تمدید نمایند.
استاد چطور ارزشیابی خود را مشاهده کند؟
استاد میتواند جهت مشاهده ارزشیابی خود، از گزارش "۷۴۵_ نتیجه ارزشیابی گروههای درسی اساتید" استفاده نماید.
برای حذف ارزشیابی استاد / انتقال ارزشیابی یک استاد به استاد دیگر، راهنمایی نمایید.
"۱- اگر بخواهید ارزشیابی استاد کاملاً حذف گردد باید با دفتر برنامه ریزی و نظارت آموزشی دانشگاه مکاتبه نمایید.
۲- جهت انتقال ارزشیابی به استاد دیگر، باید ابتدا با اکانت معاون آموزشی، از پردازش ""تغییر استاد درس دارای ارزشیابی"" وارد شده، ترم وگروه درس و حالت درس را مشخص نموده و سپس شماره استادی که دارای ارزشیابی میباشد را در فیلد شماره استاد ارزشیابی وارد و جستجو بزنید. سپس شماره استاد جایگزین را در قسمت پایین مشخص نموده و اعمال تغییرات را بزنید.
*در صورت وجود هرگونه سوال بایستی با کارشناس دفتر برنامه ریزی و نظارت آموزشی پیگیری بفرمائید*"
چه کسانی و از طریق چه گزارشی به نتایج ارزشیابی اساتید دسترسی دارند؟
دسترسی به نتایج ارزشیابی اساتید، فقط در اختیار رؤسای دانشکدهها و رؤسا و معاونین آموزشی پردیسها قرار دارد و میتوانند از گزارش "۷۴۰_ خلاصه نتایج ارزشیابی اساتید" نتایج ارزشیابی اساتید زیرمجموعه خود را مشاهده نمایند.
از طریق کدام گزارش میتوان وضعیت ارزشیابی دروس توسط دانشجو را به صورت تک تک و کلی مشاهده کرد؟
جهت اطلاع از وضعیت ارزشیابی دانشجو، از گزارش "۱۶۶۵_ وضعیت اتمام ارزشیابی دروس ترمی دانشجو" استفاده کنید.
رئیس دانشکده / معاون آموزشی چگونه می توانند آمار ارزشیابی دانشکده / پردیس خود را مشاهده نمایند؟
با گزارش "۱۶۶۶_ آمار شرکت در ارزشیابی" رئیس دانشکده / معاون آموزشی می توانند آمار ارزشیابی دانشکده / پردیس خود را مشاهده نمایند.
سوالات ارزشیابی دروس خود را اشتباه انجام دادهام. آیا امکان اصلاح آن وجود دارد؟
بعد از انجام ارزشیابی، امکان انجام مجدد و یا تغییر در آن به هیچ عنوان وجود ندارد.
از طریق چه گزارشی میتوان متوجه شد که درسی جهت ارزشیابی انتخاب شده است یا خیر؟
جهت اطلاع از اینکه درسی جهت ارزشیابی انتخاب شده است یا خیر، از گزارش "۵۳۶_ لیست گروههای انتخاب شده برای ارزشیابی" استفاده کنید.
درسی جهت ارزشیابی مشاهده نمیشود و در نتیجه امکان ارزشیابی وجود ندارد. علت چیست؟
"علت اول: دروس جهت ارزشیابی توسط کارشناس در لیست قرار داده نشده است. در صورت نیاز کارشناس دانشکده اقدام کند.
علت دوم: تا زمانی که برای دانشجو ""پایان ترمیم"" زده نشود وضعیت دانشجو ""در حال ثبت نام"" باقی میماند و به همین علت امکان ارزشیابی وجود ندارد. ابتدا بررسی کنید که بدهی نداشته باشید و در صورت داشتن بدهی بایستی پرداخت انجام دهید. در صورتی که پرداخت را انجام دادید و یا بدهکار نیستید بایستی با کارشناس دانشکده خود پیگیری کنید تا با تأیید آنها وضعیت شما تغییر کند تا دسترسی به ارزشیابی فراهم شود."
درسی جهت ارزشیابی به لیست اضافه شده در صورتی که زمانی که بنده اقدام به ارزشیابی کردم وجود نداشت. راهکار چیست؟
اگر بعد از ارزشیابی دانشجو، درسی به لیست جهت ارزشیابی اضافه شده باشد از طریق پردازش "ارزشیابی" به ارزشیابی آن درس اقدام کند.
نمرات توسط اساتید ثبت شده است ولی امکان مشاهده نمرات خود را ندارم. علت چیست؟
"این حالت زمانی اتفاق میافتد که ارزشیابی خود را انجام نداده و یا ناقص انجام داده باشید (امکان دارد بعد ار ارزشیابی شما، دروس دیگری هم به لیست جهت ارزشیابی اضافه شده باشد که شما ارزشیابی نکرده باشید و به همین علت فرآیند تکمیل نشده باشد)
در هر صورت برای تغییر دسترسی و یا تمدید بازه ارزشیابی، دفتر برنامه ریزی و نظارت آموزشی بایستی اقدام نماید."
نحوه ثبت نمره به چه صورت میباشد؟
جهت ثبت نمره، بایستی وارد قسمت "اطلاعات آموزشی" شوید و سپس ترم مرتبط را انتخاب کنید. از قسمت سبز رنگ مرتبط با درس، ثبت نمره را انتخاب نمایید.
نحوه رسیدگی به اعتراض دانشجو در رابطه با نمره ثبت شده به چه صورت است؟
در اطلاعات آموزشی، استاد گزینه "رسیدگی به اعتراض" درس مدنظر را انتخاب کند. با کلیک روی آن می تواند اعتراضات را مشاهده و پاسخ دهد.
چرا استاد نمی تواند نمرات را تایید کند؟
لیست نمرات را حداقل پس از ۴۸ ساعت بعد از ثبت نمره می توان تایید نمود. اگر با گذشت ۴۸ ساعت باز هم امکان تایید نیست، احتمالاً استاد برای این درس از طرف دانشجو اعتراضی دارند که بررسی نشده است و به همین علت سیستم اجازه تایید نمی دهد در اطلاعات آموزشی، استاد گزینه "رسیدگی به اعتراض" درس مدنظر را انتخاب کند. با کلیک روی آن می تواند اعتراضات را مشاهده و پاسخ دهد و سپس نمرات را تایید کنند.
آیا کارشناس آموزش دانشکده امکان ثبت نمرات را دارد؟ (از طریق پردازش مربوط به استاد)
"برای اینکه کارشناس دانشکده بتواند نمره را ثبت کند، کارشناس دانشکده باید در دو قسمت مسئول ورود نمره را از استاد به اپراتور اصلاح کند:
۱- پردازش ۱۵۳۶۰_ تعیین خصوصیات لیست نمره گروههای درسی
۲- پردازش ۱۰۰۴۰_ دروس اصلی"
زمان ثبت / اصلاح و تایید نمرات به پایان رسیده است. چگونه درخواست مهلت دهم؟
اگر بازه ثبت نمره به پایان رسیده است، برای تمدید مهلت ثبت نمره، استاددر اطلاعات آموزشی گزینه "تمدید مهلت ثبت نمره" درس مدنظر را انتخاب کند. فرم درخواست مهلت باز می شود و می تواند درخواست خود را ثبت نماید. این درخواست توسط آموزش دانشکده بررسی و تایید میشود.
آیا امکان ثبت نمره دروس سمینار و … برای استاد وجود دارد؟
"دروسی مانند سمینار بایستی به عنوان فعالیت در پردازش "" تعریف فعالیت های آموزشی پژوهشی دانشجویان"" تعریف شده باشد تا در قسمت ثبت نمره دروس مشاهده شود:
(معمولاً مسئول ورود نمره دروس از نوع سمینار و پروژه، کارشناس دانشکده (اپراتور) میباشد) "
اگر درسی دو استاد داشته باشد (استاد فرعی و استاد اصلی)، آیا هر دو استاد امکان ثبت نمره را دارند؟
استاد اصلی تعریف شده برای درس، امکان ورود نمره را دارد. اگر استادی به عنوان استاد فرعی این درس تعریف شده، امکان ثبت نمره برای ایشان وجود ندارد.
نحوه تغییر مسئول ورود نمره توسط آموزش دانشکده چگونه است؟
"جهت تغییر مسئول ورود نمره، کارشناس دانشکده باید در دو قسمت مسئول ورود نمره را از اپراتور به استاد و یا از استاد به اپراتور اصلاح کند:
۱- پردازش ۱۵۳۶۰_ تعیین خصوصیات لیست نمره گروههای درسی
۲- پردازش ۱۰۰۴۰_ دروس اصلی"
استاد گزینه ثبت نمره و تایید نمره را برای یکی از دروس خود ندارد. علت چیست؟
"اگر استاد گزینه ثبت نمره و تایید نمره را ندارد، دو علت میتواند داشته باشد:
۱- به عنوان استاد فرعی درس تعریف شده باشند. استاد اصلی تعریف شده برای درس امکان ورود نمره را دارد، اگر به عنوان استاد فرعی درس تعریف باشند، امکان ثبت نمره برای ایشان وجود ندارد.
۲- مسئول ورود نمره ""اپراتور"" تعریف شده است. کارشناس دانشکده باید در پردازش ""۱۵۳۶۰_ تعیین خصوصیات لیست نمره گروههای درسی"" و پردازش ""۱۰۰۴۰_ دروس اصلی""، مسئول ورود نمره را از اپراتور به استاد تغییر دهد."
چرا دانشجو نمی تواند نمرات ترم جاری خود را در کارنامه ببیند؟
"نمرات فقط بعد از تایید و قفل آموزش در کارنامه قابل مشاهده خواهند بود.
اگر دانشجو نمرات خود را در کارنامه مشاهده نمی کند و یا وضعیت آن نمره در کارنامه اعلام نشده میباشد، ممکن است در حال حاضر نمرات تایید نهایی نشده باشند، در این صورت فقط در اطلاعات تحصیلی قابل مشاهده است و در کارنامه نمایش داده نمیشود. "
چگونه گزارش های سامانه را به صورت اکسل دریافت کنم؟
گزارشها را میتوانید به صورت اکسل هم خروجی بگیرید. بعد از مشخص کردن فیلترها و قبل از گرفتن گزارش، در کنار دکمه "مشاهده گزارش"، یک فلش وجود دارد. روی آن کلیک کرده و خروجی اکسل بگیرید.
چگونه یک گزارش/پردازش را در سامانه پیدا کنم؟
برای یافتن گزارش / پردازش، کافی است بخشی از نام گزارش / پردازش را در باکس جستجوی بالای صفحه سامانه تایپ کنید. کلیه گزارش ها و پردازش هایی که شامل عبارت تایپ شده است و شما به آن دسترسی دارید نمایش داده می شود. می توانید گزارش / پردازش مورد نظر را با کلیک روی آن انتخاب نمایید.
هنگام ایجاد سرترم استاد، خطا میدهد: استادی یافت نشد. برای حل مشکل چه اقدامی باید صورت گیرد؟
جهت ایجاد سرترم استاد، بایستی امکان ارائه درس در پردازش "۱۶۹۶۰- امکان ارائه درس اساتید " بله باشد. در صورت نیاز برای کد استادی مدنظر، آن را در پردازش مذکور به "بله" تغییر داده و سپس برای ایشان سرترم ایجاد نمایید.
امکان ورود به سامانه وجود ندارد. علت چیست؟
"اگر هنگام ورود به سامانه مشکلی وجود دارد، اقدامات زیر را انجام دهید:
۱- کش مرورگر خود را از قسمت history پاک کرده و سپس مرورگر را ببندید.
۲- مجدد سایت ems.ut.ac.ir را در مرورگر باز کرده و اقدام به لاگین نمائید. (به آدرس سایت دقت بفرمائید)
۳- از ورژن به روز مرورگر کروم استفاده کنید.
۴- از اینترنت با سرعت مناسب استفاده نمائید.
*در صورتی که مشکل برطرف نشد، وارد سامانه میز خدمت الکترونیک دانشگاه به آدرس sd.ut.ac.ir شده و از مسیر ""تیکت جدید -> خدمات آموزشی -> راهنمایی و رفع مشکلات سامانههای آموزشی -> دست خدمت: سامانه بهستان"" درخواست را ثبت کرده و تصویر خطا را نیز در آن ارسال نمائید* "
هنگام ورود به سامانه با خطای غیرفعال شدن دسترسی مواجه میشوم. چه اقدامی بایستی انجام دهم؟
دسترسی شما به علت عدم ورود بیش از ۳۰ روز غیر فعال شده است، لطفاً برای فعال شدن دسترسی با معاونت آموزشی مکاتبه نمائید.
برای ایجاد و یا تغییر دسترسی در سامانه (برای استاد و یا کارشناس) چه اقدامی بایستی صورت گیرد؟
آز آنجایی که مدیریت دسترسی ها بر عهده معاونت آموزشی میباشد، اگر نیاز به ایجاد و یا تغییر دسترسی است بایستی نامه اتوماسیونی به آن واحد ارسال کنید.
دانشجو برای تغییر شماره موبایل (شماره تلفن همراه) و ایمیل (پست الکترونیکی) ثبت شده در سامانه از چه طریق بایستی اقدام کند؟
برای تغییر شماره موبایل (شماره تلفن همراه) و ایمیل (پست الکترونیکی) خود به آدرس utid.ut.ac.ir مراجعه نمائید.
نحوه انجام انتخاب واحد به چه صورت است؟
برای انجام انتخاب واحد، بعد از ورود به سامانه، در صفحه اصلی و در قسمت روزنامه، گزینه "فرم ثبت نام اصلی" را انتخاب کنید.
نحوه انجام ترمیم (حذف و اضافه) به چه صورت است؟
برای انجام ترمیم (حذف و اضافه)، بعد از ورود به سامانه، در صفحه اصلی و در قسمت روزنامه، گزینه "فرم ترمیم" را انتخاب کنید.
نحوه انجام حذف اضطراری به چه صورت است؟
برای انجام حذف اضطراری، بعد از ورود به سامانه، در صفحه اصلی و در قسمت روزنامه، گزینه " حذف اضطراری پایان ترم" را انتخاب کنید.
امکان حذف اضطراری وجود ندارد و خطای "قفل شدن درس" را میدهد.
"احتمالاً شما حذف اضطراری را انجام داده اید.
بعد از حذف اضطراری، میتوانید در قسمت ""اطلاعات تحصیلی""، وضع نمره درس را ملاحظه بفرمایید."
هنگام انتخاب واحد / ترمیم (حذف و اضافه) خطا مشاهده میشود و امکان آن وجود ندارد. علت چیست؟
"اگر هنگام انتخاب واحد / ترمیم (حذف و اضافه) خطایی مشاهده میشود، بسته به نوع خطایی که نمایش داده میشود علت هم متفاوت است. دو مورد چک شود:
۱- اگر برای دانشجو سرترم ایجاد نشده است علت را از دانشکده جویا شود. ممکن است به دلیل بدهی، تمام شدن سنوات مجاز و.... باشد.
۲- اگر وضعیت ترم جاری دانشجو ""مشغول به تحصیل"" است نمیتواند ثبت نام / ترمیم انجام دهد. از آموزش دانشکده بخواهد تا از طریق پردازش ""اصلاح نمره و درس دانشجو"" برای ایشان اقدام نماید."
با توجه به پایان بازه انتخاب واحد، آیا امکان دارد بازه تمدید شود و یا دانشکده آن را برای دانشجو انجام دهد؟
از آنجایی که بازه انتخاب واحد به اتمام رسیده است، جهت انتخاب واحد با دانشکده پیگیری بفرمایید و یا در زمان ترمیم (حذف و اضافه) اقدام نمایید.
آیا امکان حذف ترمی که دانشجو در آن پرداخت داشته وجود دارد؟
برای حذف ترمی که دانشجو در آن ترم پرداخت داشته بایستی از پردازش "پرداختهای دانشجو" و تب "انتقال پرداخت به ترم دیگر"، این پرداخت را به ترم دیگر منتقل نمائید.
چگونه برای دانشجو تعهد ثبت کرده و شهریه را قسط بندی کنیم؟
"در قوانین شهریه معمولاً شهریه در دو قسط تعریف می شود و بر همین اساس و برای قسط بندی شهریه دانشجو، می توانید در پردازش ""پرداختهای دانشجو"" برای دانشجو دو پرداخت جدید ایجاد کنید و نوع آن را تعهد قرار دهید.
تاریخی که برای این تعهدها ثبت می کنید یکی می تواند مساوی با تاریخ شروع ترم و تاریخ دیگری از تاریخ پایان ترم بیشتر باشد (معمولاً تاریخ ها را زمانی قرار میدهند که دانشجو توانایی پرداخت دارد)
به محض سررسید این تاریخ ها و عدم پرداخت الکترونیکی مبلغ مورد نظر توسط دانشجو، وی در سیستم بدهکار شده و نمی تواند عملیات مربوط به انتخاب واحد و… را که لازمه آن عدم بدهکاری دانشجو است را انجام دهد."
آیا امکان قسط بندی شهریه وجود دارد؟
بایستی با آموزش دانشکده خود پیگیری کنید تا در صورت صلاحدید، امکان پرداخت اقساطی شهریه را برای شما فراهم کنند.
دانشجویی درس پایان نامه را برای ترم چندم انتخاب کرده است ولی مجدد شهریه آن محاسبه شده است.چرا؟
اگر وضعیت درس پایان نامه از ترم دوم به بعدی که آن را گرفته "ادامه ترم قبل" باشد فقط در ترم اول شهریه محاسبه میشود. کارشناس آموزش دانشکده وضعیت درس دانشجو را چک کند که حتماً ادامه ترم قبل باشد و در صورت نیاز آن را اصلاح کند.
شهریه دانشجو در سامانه اشتباه محاسبه شده است. چه اقدامی باید صورت گیرد؟
اگر شهریه دانشجو اشتباه محاسبه شده و یا محاسبه نشده است، کارشناس آموزش دانشکده ابتدا از پردازش "محاسبه مجدد قوانین" برای دانشجو محاسبه مجدد نماید. اگر اشکال برطرف نشد از گزارش "۱۸۴_ قوانین شهریه"، قوانین مربوط به دانشجوی مورد نظر را کنترل کند، چنانچه اشکال داشت برای رفع اشکال با کارشناس معاونت آموزشی پیگیری بفرمایند.
دانشجوی پذیرفته شده سنجش هستم و برای پذیرش غیرحضوری راهنمایی میخواهم.
لطفاً به سایت reg.ut.ac.ir مراجعه کنید. راهنمای تمامی مراحل ثبت نام غیرحضوری، ثبت نام حضوری، اطلاعیهها و پاسخ سوالات در سایت مذکور وجود دارد.
سامانه شناسه یکتا من را به عنوان دانشجو نمیشناسد و خطای اطلاعاتی یافت نشد میدهد. امکان دریافت شناسه یکتا نیست. چه اقدامی باید انجام دهم؟
"-اگر شما قبولی سنجش دانشگاه تهران هستید به آدرس زیر رفته و بر روی دکمه ""ثبت درخواست"" کلیک کرده و فرم را تکمیل و ارسال کنید. سپس منتظر پاسخ آن باشید:
https://sd1.ut.ac.ir/Dana/Shared/Pages/KnowledgeBase/User/Article.aspx?id=be95e79b-e847-4202-946b-92193e651bef
-در صورتی که پذیرفته شده آزمون داخلی کیش و ارس / مهمان / انتقالی و … هستید با پردیس / دانشکده مربوطه پیگیری بفرمایید.
-در صورتی که قصد ثبت نام در پذیرش انتقالی / مهمان / مصاحبه و … را دارید بایستی از مسیر ems2.ut.ac.ir و کلیک بر روی گزینه مربوطه اقدام نمایید."
دانشجو هستم میخوام دسترسی به پروندهام داشته باشم؟
دسترسی به پرونده طبق ضوابط دانشگاه برای دانشجو فعال نمیباشد.
دسترسی به پرونده الکترونیکی دانشجویان ندارم؟
جهت دسترسی به پرونده الکترونیکی دانشجویان لازم است نامه رسمی برای معاونت آموزشی دانشگاه ارسال شود.
آیا خارج از دانشگاه میتوانیم به سامانه پرونده دانشجویان لاگین کنیم؟
خارج از دانشگاه نمیتوانید وارد سامانه پرونده شوید، لطفاً جهت لاگین سامانه با utvpn دانشگاه وارد شوید.
علت عدم ارسال گواهی اشتغال به تحصیل و گواهی رتبه و… برای دانشجو چه میباشد؟
جهت بررسی عدم دریافت گواهی اشتغال به تحصیل، تیکت ثبت کنید.
مدارک دانشجو در پرونده دانشجویان ثبت نشده است علت چیست؟
جهت بررسی عدم ثبت مدارک در پرونده دانشجویان، تیکت ثبت کنید.
اطلاعات دانشجو در پرونده بروزرسانی نشده است؟
جهت بررسی عدم ثبت عکس دانشجو و ویرایش آخرین وضعیت تحصیلی و اطلاعات دانشجو در پرونده دانشجویان، تیکت ثبت کنید.
چگونه میتوان پیامکهای ارسال نشده را بررسی نمود؟
جهت بررسی پیامکهای ارسال نشده در سامانه پیام رسان بخش پیامها "ارسال نشده "، ارسالهایی که به هر دلیلی با موفقیت ارسال نشده و فرآیند ارسال ناموفق بوده، قابل مشاهده هستند.
در ارسال پیامک مدام باید فیلترهای یکسانی تعریف کنیم آیا راه حلی برای عدم تکرار فیلتر وجود دارد؟
جهت بررسی عدم تکرار فیلتر در سامانه پیام رسان در بخش ارسال "ارسال زماندار"، "فیلتر" میتوانید بر اساس نوع کاربر و فیلدهایی که وجود دارد فیلترهای مورد نظر را تعریف کرده و در انتهای فرم، دکمه ذخیره کردن فیلتر را انتخاب و نام فیلتر خود را ثبت نمایید.
آیا امکان حذف پیامک ارسال شده وجود دارد؟
جهت حذف پیامک ارسال شده در صورتیکه از بخش ارسال"ارسال زماندار" استفاده کرده باشید با توجه به زمان در نظر گرفته تا یک دقیقه قبل از موعد مورد نظر میتوان آن را حذف نمود. در صورت تمایل میتوانید زمان ارسال را ویرایش کنید.
آیا هزینه پیامکهای ارسال نشده باز میگردد؟ لطفاً توضیح دهید.
جهت بررسی هزینه پیامکهای ارسال نشده باید این پیامکهای را به دو گروه تقسیم کرد، پیامکهایی که به هر علت ارسال نشدهاند و پیامکهایی که ارسال شدهاند ولی تحویل (Deliver) نشدهاند.
- اگر یک شماره موبایل غلط باشد یا برای مدت زیادی خاموش باشد، یا از طرف مخابرات به درخواست خودش دریافت پیامکش مسدود شده باشد یا به دلیل قطعی مخابرات پیامک ارسال نشود، هزینه باز خواهد گشت.
- ولی در مواردی هم ممکن است پیامک به مخابرات رسیده باشد ولی به دلیل عدم در دسترس بودن یا مشکلات آنتنهای مخابراتی پیامک تحویل نشده باشد این هزینه از سمت مخابرات برگردانده نخواهد شد به طبع شرکت هم قادر به بازگشت چنین هزینهای نخواهد بود.
سرعت ارسال پیامک از طریق پنل به چه صورت است؟
سرعت ارسال پیامک در پنل اس ام اس (SMS) بسته به شرایط (ترافیک خطوط و صف مخابرات) بین ۳۰ تا ۵۰ پیامک در هر ثانیه میباشد (معادل ۱۸۰۰ تا ۳۰۰۰ پیامک در دقیقه)
چگونه میتوان پیامکهای ارسالی را بررسی نمود؟
- در بخش پیامها"ارسالی"، پیامکهای ارسالی خود را میتوانید بررسی نمائید.
- در قسمت کلید واژه میتوانید بر اساس یک کلمه جستجو انجام دهید.
- در جستجو پیشرفته شما میتوانید با انتخاب فیلترهای مورد نظر پیامک مورد نظر خود را پیدا کنید.
چگونه شماره تلفن همراه جدید افراد را در سامانه پیامرسان میتوان تغییر داد؟
اطلاعات شماره تلفن همراه فقط از طریق سامانه پرسنلی تغییر مییابد و در سامانه پیامرسان بروزرسانی میگردد.
اگر یک پیامک ارسال شده باشد در صورتیکه سیستم بیش از یک پیامک ارسال کند اعتبار عودت داده خواهد شد؟
اگر مشکل از سامانه و یا مخابرات باشد اعتبار عودت داده خواهد شد.
برای ارسال پیامک از طریق فایل اکسل، به چه نکاتی باید توجه نمود؟
- برای ارسال پیامک از طریق فایل اکسل لطفاً نمونه فایل اکسل در پنل پیام رسان را دانلود و طبق راهنمای موجود در پنل، فایل اکسل را تکمیل و ارسال نمائید.
- نام جدولی که شمارهها در آن قرار دارند باید Sheet1 باشد.
- سطر اول فایل اکسل خوانده نمیشود بنابراین میتوانید از آن برای درج عنوان استفاده کنید.
- در ستون شمارهها هیچ کارکتر اضافی وجود نداشته باشد.
چگونه پیامک گروهی ارسال نمائیم؟
- جهت ارسال پیامک گروهی در بخش ارسال –> ارسال زماندار –> ارسال جدید کلیک نمائید.
- در صفحه باز شده متن پیامک را وارد نمائید به تعداد پارتهای پیامک دقت کنید چون در هزینه پیامک بسیار حائز اهمیت میباشد.
- روی فیلتر کلیک کنید و فیلترهای خود را انتخاب نمائید.
- پس از تعیین زمانبندی، مرحله بعد را بزنید. در صفحه باز شده تعداد شمارهها به همراه تعداد پارت و اپراتورها نمایش داده میشود که با زدن تأیید در زمان تعیین شده پیامکها ارسال میگردد.
چگونه بررسی نمائیم که برای یک نفر پیامک ارسال شده است یا خیر؟
جهت بررسی پیامک ارسال شده در بخش گزارشات –> گزارش موبایل –> در صفحه باز شده در فیلد شماره موبایل مورد نظر را وارد نمائید سپس جستجو را بزنید.
روال دسترسی به سامانه پیامرسان چگونه است؟
جهت دسترسی به سامانه پیامرسان (پنل و وب سرویس)، فرمهای درخواست دسترسی مربوط به هر پنل را در لینکهای موجود در صفحه سایت به آدرس imsn.ut.ac.ir دانلود نموده و پس از تکمیل، آن را از طریق سامانه الکترونیکی دبیرخانه و گردش مکاتبات با امضای بالاترین مقام مسئول برای ریاست مرکز فناوری اطلاعات و فضای مجازی دانشگاه تهران ارسال نمائید.
آدرس و یوزر و پسورد سامانه کاربری پیام رسان چیست؟
در صورت تعریف دسترسی میتوانید از طریق احراز هویت مرکزی خود و آدرس imsn.ut.ac.ir وارد سامانه پیامرسان شوید.
ارسال محاسبه هزینه پیامک چیست؟
- برای محاسبه هزینه پیامک حتماً تعداد پارت پیامک ارسال ی را در نظر بگیرید.
- فارسی و لاتین بودن پیامک مهم میباشد.
- نوع اپراتور اعم از همراه اول، ایرانسل و غیره دارای اهمیت است.
چگونه میتوان مقدار شارژ اکانت پنلها را مشاهده نمود؟
جهت شارژ اکانت پنلها از مسیر بخش مالی -> تراکنش مالی -> تنظیمات پیشرفته اقدام نموده و فیلتر و بازه زمانی خود را انتخاب نمائید.
همچنین میتوانید از منوی بالا روی آیکون چرخ دنده نگه دارید تا مانده اعتبار و تعداد پارت پیامک را مشاهده نمائید.
برای شارژ پنل پیام رسان باید چه اقدامی انجام داد؟
جهت شارژ پنل پیام رسان لطفاً پس از تأمین اعتبار بار ارسال نامه از طریق سامانه الکترونیکی دبیرخانه و گردش مکاتبات با امضای بالاترین مقام مسئول برای معاونت فناوریهای دیجیتالی دانشگاه تهران درخواست شارژ خود را با مبلغ و نام کامل پنل مربوطه ارسال نمائید.
از چه طریقی باید تأمین اعتبار صورت گیرد؟
جهت تأمین اعتبار در این خصوص حسابدار واحد مربوطه با حسابدار محترم معاونت فناوریهای دیجیتالی مذاکرات خود را انجام دهند.
نحوه ضمیمه نمودن فایل (تصاویر) در ارسال ایمیل چگونه است؟
برای ضمیمه فایل (تصاویر)، فایل خود را از قسمت آپلود فایل، آپلود نمائید سپس از هایپرلینک استفاده کنید.
برای این منظور به منوی تنظیمات -> آپلود فایل کلیک نمائید.
- برای آپلود فایل از دکمه افزودن استفاده نمائید.
- در این بخش شما میتوانید فایلهای خود را آپلود نمائید و لینک آن را کپی کنید و در قسمت HyperLink ارسالهای ایمیل قرار دهید.
در ارسال ایمیل مدام باید فیلترهای یکسانی تعریف کرد آیا راهحلی برای عدم تکرار فیلتر وجود دارد؟
جهت عدم تکرار فیلتر در بخش ایمیل –> ارسال ایمیل گروهی –> فیلتر میتوانید بر اساس نوع کاربر و فیلدهایی که وجود دارد فیلترها را تعریف و در انتهای فرم دکمه ذخیره کردن فیلتر را انتخاب و نام فیلتر خود را ثبت نمائید.
در ارسال ایمیل به دانشجو از طریق فیلتر اطلاعات، وضعیت تحصیلی را نشان نمیدهد. چرا؟
جهت نمایش وضعیت تحصیلی ابتدا باید فیلد جاری و راکد را مشخص نمائید.
برای ارسال ایمیل از طریق فایل اکسل، به چه نکاتی باید توجه نمود؟
جهت ارسال ایمیل از طریق فایل اکسل لطفاً نمونه فایل اکسل در پنل پیام رسان را دانلود و طبق راهنمای موجود در پنل، فایل اکسل را تکمیل و ارسال نمائید.
- نام جدولی که شمارهها در آن قرار دارند باید Sheet1 باشد.
- سطر اول فایل اکسل خوانده نمیشود، بنابراین میتوانید از آن برای درج عنوان استفاده کنید.
- در ستون ایمیل هیچ کارکتر اضافی وجود نداشته باشد.
ارسال ایمیل از طریق فایل اکسل انجام دادهاند، اما ارسال نشده است. مشکل چیست؟
جهت بررسی ایمیل ارسال شده، لطفاً نمونه فایل اکسل در پنل پیام رسان را دانلود و طبق راهنمای موجود در پنل، فایل اکسل را تکمیل و ارسال نمائید.
- فایل ایمیل را بررسی نمائید که بین آدرس ایمیلها کارکتر اضافی مانند ("" یا، و …) نباشد. احتمالاً فایل آدرس ایمیل شما ایراد دارد.
- حتماً توجه نمائید که فایل را با نام sheet1 ذخیره نمائید.
آیا امکان حذف ایمیل ارسال شده وجود دارد؟
در صورتیکه از بخش ایمیل -> ایمیل گروهی استفاده کرده باشید با توجه به زمان در نظر گرفته شده تا یک دقیقه قبل از موعد مورد نظر میتوان ایمیل ارسال شده را حذف نمود. در صورت تمایل میتوانید زمان ارسال را ویرایش کنید.
هر کاربر در روز چه تعداد ایمیل میتواند ارسال نماید؟
هر کاربر متناسب با سطوح دسترسی و بر اساس دستهبندی که مطابق سند مصوب شورای حکمرانی دانشگاه تصویب میتواند در روز ایمیل ارسال نماید.
این سند در وب سایت imsn.ut.ac.ir در بخش قوانین سامانه بارگذاری شده که جزئیات آن در صفحه ۵ مشخص شده است.
علت خطای محدودیت ارسال ایمیل روزانه در هنگام ارسال ایمیل چیست؟
محدودیت ارسال ایمیل روزانه مطابق سند مطلوب دسترسیهای سامانه پیامرسان میباشد که این سند بر اساس محدودیتهای فنی سرور ایمیل دانشگاه تعریف شده است به نحوی که ایمیلها به خاطر ارسال با حجم بالا در صف گیر نکنند.
جهت مدیریت محدودیت در ارسال ایمیل روزانه چگونه میتوان آن را مدیریت نمود؟
جهت مدیریت محدودیت در ارسال ایمیل روزانه میتوان با استفاده از تعیین فیلتر مانند (نیمسال ورودی، مقطع تحصیلی، وضعیت تحصیلی و …) و همچنین مجزا کردن واحدهای سازمانی ارسال ایمیلها را مدیریت فرمائید.
چگونه ایمیل گروهی ارسال نمائیم؟
- برای ارسال ایمیل گروهی با اکانت احراز هویت خود لاگین نمائید.
- بخش ایمیل -> ایمیل گروهی -> ارسال جدید را بزنید.
- در صفحه باز شده گزینه فیلتر را انتخاب کنید سپس مخاطب خود (استاد، پرسنل یا دانشجو) را مشخص نمائید. پس از انتخاب واحد سازمانی مورد نظر حتماً برای ارسال ایمیل باید فیلترهای خود را بدرستی انتخاب نمائید.
- در بخش بعدی برای ایمیل ارسالی عنوان، زمانبندی، smpt پس از تکمیل اطلاعات و متن میتوانید. مرحله بعد را بزنید و متن و اطلاعات خود را مانند تعداد ارسالی، آدرس ایمیل و … را بررسی و تأیید را بزنید.
نکته:
- برای فیلتر دانشجو حتماً وضعیت جاری، فیلد پذیرفته شده و نیم سالها را از سال ۹۰ الی سال جاری ۴۰۰ انتخاب نمائید.
- پس از ارسال ایمیل تا یک دقیقه قبل از ارسال ایمیل امکان حذف آن وجود دارد.
- اگر ایمیلی فایل پیوست داشته باشد باید قبلاً فایل را در بخش تنظیمات بارگذاری نمائید، سپس لینک آن را داخل متن ایمیل درج کنید.
چگونه بررسی نمائیم که برای یک نفر ایمیل ارسال شده است یا خیر؟
جهت بررسی ایمیل ارسال شده در بخش گزارشات -> جستجوی ایمیل در صفحه باز شده در فیلد آدرس ایمیل، ایمیل مورد نظر را وارد نمائید سپس جستجو را بزنید. همچنین شما میتوانید برای سرچ بازه زمانی تعریف نمائید.
چگونه میتوان فیلترهای ذخیره شده را حذف نمود؟
از بخش تنظیمات -> فیلتر، میتوانید فیلترهای ذخیره شده را حذف نمائید.