راهنمای دسترسی به اینترنت در شبکه داخلی دانشگاه

تعداد بازدید:۳۸۱۵۷

 

برای دسترسی به اینترنت یا صفحه ورود به اینترنت از ۲ روش زیر می‌توان استفاده کرد:


۱- در صورتی که در نظر دارید بصورت دستی صفحه احراز هویت یا ورود به اینترنت را مشاهده کنید

از آدرس ?https://internet.ut.ac.ir:1003/portal استفاده نمائید.

در این صفحه اگر قبلاً احراز هویت نشده باشید صفحه ورود به اینترنت نمایان می‌گردد در غیر این صورت در همین صفحه می‌توانید در صورت نیاز logout نمائید.

همچنین صفحه ".......?https://internet.ut.ac.ir:1003/keepalive" که بعد از ورود موفق بصورت خودکار نمایش داده می شود برای حفظ ارتباط شما می باشد. در صورت بستن این صفحه و عدم فعالیت بعد از ۲۴ ساعت ارتباط شما قطع و دوباره باید احراز هویت خود از طریق روش های این راهنما انجام دهید.

 

۲ - در هنگام ورود به اینترنت یا دسترسی به سایت های مورد نظر خود می توانید بر روی گزینه
open to network login page یا connect بر روی مرورگر خود کلیک نمائید تا به صفحه ورود به اینترنت دسترسی پیدا کنید. در ضمن مرورگر، صفحه ورود را به بصورت اتوماتیک باز می نماید اما اگر در این روند مشکلی پیش آمد از روش اول می توان برای دسترسی به این صفحه استفاده کرد.

 

 

 

یادآوری:

۱- در صورت مشکل در مشاهده صفحه ورود به درگاه اینترنت مواردی از قبیل cache کردن مرورگر و درست بودن تاریخ و ساعت و تنظیم DNS غیر از DNS دانشگاه در کارت شبکه (۱۹۲.۱۶۸.۲۰.۱۴ و ۱۹۲.۱۶۸.۲۰.۱۵) بر روی سیستم خود را بررسی نمایید.
۲- در صورتی که با دو دستگاه کانکت هستید و می‌خواهید با دستگاه سومی وصل شوید، باید ابتدا از یکی از دستگاه‌ها log off کنید، و سپس با دستگاه سوم وصل شوید. در صورت نیاز می‌توانید از آدرس acct.ut.ac.ir دستگاه‌های آنلاین متعلق به خود را مدیریت کنید.

 

---------------------------------------------------------------------------------------------------------

برای مشاهده میزان حجم ماهانه اینترنت مصرف شده خود به اینجا مراجعه و با وارد نمودن نام کاربری (یا شناسه یکتا) و رمز عبور در قسمت Internet User Login وارد شوید.

جهت مطالعه مشکلات رایج اتصال به اینترنت دانشگاه اینجا را مطالعه فرمائید

در صورتی که رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید طبق راهنمای موجود در اینجا رمز عبور خود را بازیابی کنید.

 

 

 

چگونه تیکت ثبت کنیم؟

 

 


( ۴۷ )