راهنمای کاربری میز خدمت الکترونیک دانشگاه تهران

۳۰ مهر ۱۴۰۱ | ۰۹:۵۳ کد : ۴۱۲۴ راهنماهای عمومی
تعداد بازدید:۱۳۵۴۹

معرفی سامانه

سامانه میز خدمت الکترونیک دانشگاه تهران بستر مدیریت یکپارچه خدمات دانشگاه می‌باشد.
در این سامانه سعی شده تا با توجه ویژه به دانش خدمات و یکپارچه‌سازی آن با خدمات مربوطه، ضمن کاهش تعاملات غیرضروری و صرفه‌جویی در وقت و انرژی کاربران و کارشناسان، زمینه شکل‌گیری رویکرد خودخدمتی در کاربران فراهم گردد.
این سامانه در آدرس sd.ut.ac.ir قابل دسترس بوده و ورود به آن از طریق احراز هویت مرکزی دانشگاه صورت می‌گیرد.

 

چنانچه کاربری به هر دلیل امکان ورود به سامانه از طریق احراز هویت مرکزی را نداشته باشد، می‌تواند اقدام به ایجاد حساب کاربری موقت نماید.
برای این کار با کلیک بر روی این قسمت، صفحه ثبت نام به کاربر نمایش داده می‌شود.

 

 

پس از ثبت اطلاعات مورد نیاز و کلیک بر روی گزینه عضویت، لینک فعالسازی برای کاربر ایمیل شده و کاربر می‌تواند پس از فعالسازی، با ایمیل و رمز انتخابی خود وارد سامانه شود.

 

پایگاه دانش

پس از ورود به سامانه، صفحه پایگاه دانش در مقابل شما قرار می‌گیرد. در این صفحه عموماً دو پنل قابل مشاهده می‌باشد.

 

در پنل اول خدمات به تفکیک حوزه موضوعی دسته‌بندی و ارائه شده است.

 

در پنل دوم و در بخش راهنمای کار با میز خدمت الکترونیک دانشگاه تهران، راهنماهای لازم جهت کار با سامانه میز خدمت الکترونیک دانشگاه در دو دسته راهنماهای کاربران و کارشناسان تهیه و ارائه شده است.
در بخش دیگر کلیه مستندات راهنمای مرتبط با خدمات در قالب راهنماها، دستورالعمل‌ها و سوالات متداول ارائه شده است.

 

علاوه بر بر این دو پنل، در موارد خاص و به تناسب نیاز، پنل‌های دیگری نیز به این صفحه اضافه می‌شود.

 

جستجو در پایگاه دانش

نوار جستجوی تعبیه شده در قسمت هدر پایگاه دانش می‌تواند کاربران را در جستجوی مطالب یاری کند.

 

برای این منظور کاربران می‌بایست کلید واژه‌های مرتبط با موضوع خود را در این قسمت تایپ و سرچ نموده و از فهرست موارد شناسایی شده موضوع خود را دنبال کنند.

 

در پنل خدمات به تفکیک حوزه و در هر یک از حوزه‌های موجود، مجموعه خدمات قابل ارائه در قالب گروه‌های خدمت مختلف دسته‌بندی و ارائه شده است.

 

 

کاربران با انتخاب گروه خدمت مد نظر خود می‌توانند ریز خدمات قابل ارائه در گروه مربوطه را مشاهده نمایند.

 

با کلیک بر روی هر یک از خدمات ارائه شده، صفحه شناسنامه خدمت به کاربر نمایش داده می‌شود.

 

در این صفحه اطلاعات مرتبط با خدمت مربوطه، اعم از تعریف خدمت، معرفی ذی نفعان خدمت، شرایط درخواست خدمت، تعهدات ارائه خدمت و مستندات راهنمای موجود مرتبط به کاربر ارائه می‌گردد.

 

در صورتی که کاربر با مطالعه این صفحه پاسخ خود را دریافت نکرد، می‌تواند با کلیک بر روی گزینه ثبت تیکت یا ثبت درخواست در گوشه سمت چپ بالایِ صفحه اقدام به ثبت درخواست خود نماید.

 

بازگشت به منوی پایگاه دانش

در صورتی که در سایر صفحات سامانه بوده و قصد رجوع به صفحه اصلی پایگاه دانش را دارید، می‌بایست از منوی پایگاه دانش در نوار سمت راست صفحه، زیر منوی مشاهده پایگاه دانش را انتخاب نمایید.‌‌‌‌‌‌‌

 

نحوه ثبت تیکت

علاوه بر مسیری که در بخش قبل گفته شد، کاربران جهت ثبت تیکت می‌توانند از آیکون تیکت جدید در گوشه سمت چپ بالای صفحه استفاده نمایند.

 

با کلیک بر روی آیکون تیکت جدید، فهرست خدمات دسته‌بندی شده به صورت popup به کاربر نمایش داده شده و کاربر می‌تواند خدمت مورد نظر خود را انتخاب نمایند.
نوار جستجوی تعبیه شده در popup خدمات می‌تواند به کاربر در جستجوی خدمت مورد نظر کمک کند، برای این کار کافی است کاربر کیلد واژه‌های مرتبط با موضوع مورد خود را تایپ و سرچ نماید.

 

کاربر پس از ورود به صفحه درخواست خدمت و تکمیل فیلدهای ارائه شده با انتخاب گزینه ذخیره، می‌تواند درخواست خود را ثبت نماید.

 

با تایپ عبارت مورد نظر در فیلد موضوع، سامانه به صورت خودکار مطالب مرتبط در پایگاه دانش را به کاربر پیشنهاد می‌دهد. کاربر با کلیک بر روی هر یک از مطالب می‌تواند متن آن را مشاهده نموده و در صورت عدم دریافت پاسخ خود، دیگر اقدام به ثبت تیکت نکند.

 

 

دریافت پیغام‌های سیستمی در اعلان

پس از ثبت تیکت توسط کاربر و یا تغییر وضعیت آن توسط کارشناس پیغامی در گوشه سمت راست پایین صفحه و نیز در نوار اعلان سامانه برای کاربر ارسال شده و او را از آخرین وضعیت درخواست خود مطلع می‌سازد.

نکته: کاربر در نوار اعلان می‌تواند کلیه اعلان‌های سیستمی مرتبط با خود را ملاحظه نماید.

 

نکته: در صورت نیاز به افزودن توضیحات بیشتر به تیکت ثبت شده خود، می‌توانید از کادر حاوی پیغام"پاسخ خود را اینجا بنویسید" استفاده نمائید.

 

نظرسنجی

پس از اینکه تیکت توسط کارشناس در وضعیت انجام شده قرار گرفت، نظرسنجی تیکت مربوطه برای کاربر فعال می‌شود.
در صورتی که کاربر پاسخ خود را دریافت نموده باشد، می‌بایست نظرسنجی را تکمیل نموده تا ضمن کمک به پایش و بهبود خدمات، امکان ثبت تیکت‌های بعدی را نیز پیدا نماید.
اما در صورتی که کاربر معتقد باشد پاسخ خود را دریافت نکرده و قصد ادامه تعامل در تیکت را داشته باشد می‌بایست بدون توجه به درخواست نظرسنجی، توضیحات تکمیلی را روی تیکت ثبت نموده و مجدداً تیکت را در وضعیت باز قرار دهد.

 

امکان بستن ثبت تیکت توسط کاربر

پس از ثبت تیکت در صورتی که کاربر به هر دلیل از پیگیری تیکت منصرف شود می‌تواند تیک را ببندد و با این کار به کاهش بار کاری غیرضروری کارشناسان کمک کند.

 

 

 


لینک دانلود فایل

( ۱۰ )