سوالات درخواست دفاع

۱۷ مهر ۱۴۰۳ | ۱۰:۴۳ کد : ۴۳۳۰ راهنماهای دانشجویان راهنماهای کارمندان
تعداد بازدید:۱۳۷

سوالات درخواست دفاع

دانشجو هنگام ثبت درخواست دفاع با "خطای شماره فعالیت نمی‌تواند خالی باشد "مواجه می‌شود.
پاسخ: باکس شماره فعالیت را باز کنند و روی مشاهده لیست کلیک نمایند در کادر باز شده می‌توانند شماره فعالیت خود را انتخاب نمایند.

 

دانشجو برای ثبت دفاع خود دچار "خطای شماره فعالیت نمی‌تواند خالی باشد "را مشاهده می‌کند.
پاسخ: باکس شماره فعالیت را باز کنند و روی مشاهده لیست کلیک نمایند در کادر باز شده می‌توانند شماره فعالیت خود را انتخاب نمایند.

 

هنگام درخواست دفاع در سامانه خطای شماره فعالیت انتخاب نشده است داده می‌شود و در جدول فعالیت‌ها سطری برای انتخاب نیست.
پاسخ: برای بررسی خطای شماره فعالیت انتخاب نشده است باید دو مورد زیر بررسی شوند:
۱- درخواست تصویب شما به اتمام نرسیده است پس از اتمام مراحل آن کد فعالیت برای شما ایجاد می‌شود سپس می‌توانید درخواست دفاع خود را ثبت کنید.
۲- فعالیت شما در یکی از ترم‌ها قفل شده است. این مورد با مراجعه به اطلاعات دانشجو، دکمه وضعیت دروس، با کلیک بر روی شماره کد درس پایان نامه / رساله قابل مشاهده است. وضع درس در ترم اول باید عادی و در ترم‌های بعدی ادامه ترم قبل باشد اگر درسی دارای دو یا چند وضع ترم عادی بود یعنی در ترم قبل از آخرین وضع ترم عادی قفل شده است. در این مورد از آخرین ترم فعالیت تا اولین (یا چندمین از آخر) ترم عادی حذف شود (به نحوی که فقط یک وضع درس ترم عادی مشاهده شود) و سپس آخرین ترم ادامه ترم قبل از قفل خارج شده و مجدداً برای ترم‌های بعد درس پایان نامه / رساله با وضع درس ادامه ترم قبل ثبت شود. به این صورت درس دارای یک ترم وضع درس عادی و در ادمه دارای ترم‌های با وضع درس ادامه ترم قبل خواهد بود.

 

دانشجوی مقطع ارشد هستم موضوع پروپوزال من تصویب شده و برای ادامه کار درخواست دفاع ثبت نموده‌ام.با کلیک بر روی گزینه "تأیید و ارسال جهت ادامه گردش دفاع" پیام خطای " حداقل زمان از تاریخ ثبت درخواست تا تاریخ تصویب در شورای تحصیلات تکمیلی ۱۵۰ روز می‌باشد" می‌دهد.
پاسخ: با گذشت ۱۵۰ روز از تاریخ تصویب در شورای تحصیلات تکمیلی اقدام به ثبت درخواست دفاع نمائید.

 

دانشجوی مقطع دکتری هستم موضوع پروپوزال من تصویب شده و برای ادامه کار درخواست دفاع ثبت نموده‌ام.با کلیک بر روی گزینه "تأیید و ارسال جهت ادامه گردش دفاع" پیام خطای " حداقل زمان از تاریخ ثبت درخواست تا تاریخ تصویب در شورای تحصیلات تکمیلی ۳۳۰ روز می‌باشد" می‌دهد.
پاسخ: با گذشت ۳۳۰ روز از تاریخ تصویب در شورای تحصیلات تکمیلی اقدام به ثبت درخواست دفاع نمائید.

 

دانشجوی مقطع دکتری هستم موقع ثبت درخواست دفاع با این خطا روبرو میشوم "امکان انجام عملیات قبل از ثبت فعالیت وجود ندارد."خواهشمند است ان مشکل بنده را رفع کنید تا بتوانم درخواست خودرا ثبت کنم.
پاسخ: درخواست تصویب شما به اتمام نرسیده است پس از خاتمه درخواست تصویب و با گذشت ۳۳۰ روز از تاریخ تصویب در شورای تحصیلات تکمیلی اقدام به ثبت درخواست دفاع نمائید.

 

برای حذف فعالیت پژوهشی دانشجو به دلیل وجود درخواست دفاع برای این فعالیت، امکان حذف دانشجو وجود ندارد در صورتی که درخواست دفاعی در پیشخوان دانشجو وجود ندارد.
پاسخ: برای حذف فعالیت پژوهشی دانشجو باید درخواست تصویب ایشان ابتدا حذف شود.چون در درخواست تصویب دفاع از پروپزال می‌باشد در واقع دفاع از پروپزال باید حذف گردد و سپس درخواست تصویب در خود گردش تصویب باید حذف شود. در صورت نیاز به حذف درخواست تصویب با اداره کل مکاتبه نمائید.


برای حذف فعالیت دانشجو سیستم خطای به دلیل وجود درخواست دفاع برای این فعالیت، امکان حذف دانشجو وجود ندارد می‌دهد در حالیکه درخواست دفاعی در پیشخوان دانشجو وجود ندارد. می‌دهد لطفاً راهنمایی بفرمائید.
پاسخ: برای حذف فعالیت پژوهشی دانشجو باید درخواست تصویب ایشان ابتدا حذف شود.چون در درخواست تصویب دفاع از پروپزال می‌باشد در واقع دفاع از پروپزال باید حذف گردد و سپس درخواست تصویب در خود گردش تصویب باید حذف شود. در صورت نیاز به حذف درخواست تصویب با اداره کل مکاتبه نمائید.

 

در مراحل تأیید درخواست دفاع دانشجوی دکتری هنگام کلیک روی دکمه تأیید و ارسال برای نماینده تحصیلات تکمیلی جهت بررسی خطای به جز نماینده تحصیلات تکمیلی لازم است حداقل ۵ استاد حاضر درجلسه، جهت تأیید الکترونیکی تعریف شوند می‌دهد علت چیست؟
پاسخ: هنگام مشاهده خطای به جز نماینده تحصیلات تکمیلی لازم است حداقل ۵ استاد حاضر درجلسه، جهت تأیید الکترونیکی تعریف شوند مطابق اظهار نظر اداره کل برای درخواست تصویب بجز تأیید نماینده تحصیلات تکمیلی می‌بایست ۵ استاد شامل راهنما، داور داخلی، داورخارجی تعریف شود. در این خصوص اگر موردی دارید لطفاً با اداره کل مذاکره نمائید.

 

دانشجو امکان ثبت عنوان لاتین در درخواست دفاع از رساله را ندارند مشکل چیست؟
پاسخ: ورود نام لاتین را باید در تصویب پروپزوال انجام شود در حال حاضر دانشجو دسترسی به این فیلد را ندارد و باید کارشناس دانشکده ویرایش اطلاعات را انجام دهند.

 

در قسمت درخواست دفاع بعد از تکمیل مدارک اجازه ارسال نهایی را نمی‌دهد و خطای ثبت عنوان لاتین را می‌دهد در قسمت اصلاح نیز اجازه ثبت عنوان لاتین را نمی‌دهد لطفاً جهت برطرف شدن مشکل سیستم راهنمایی کنید.
پاسخ: ورود نام لاتین را باید در تصویب پروپزوال انجام شود در حال حاضر دانشجو دسترسی به این فیلد را ندارد و باید کارشناس دانشکده ویرایش اطلاعات را انجام دهند.


لطفاً درخواست دفاع دانشجو را حذف نمائید.
پاسخ: جهت حذف درخواست دفاع لطفاً با اداره کل آموزش از طریق اتوماسیون اداری مکاتبه نمائید.

 

هنگام ثبت درخواست دفاع شماره فعالیت نمایش داده نمی‌شود علت چیست؟
پاسخ: هنگام ثبت درخواست دفاع شماره فعالیت نمایش داده نمی‌شود مسیر زیر را بررسی کنید:
۱- ابتدا کارپوشه دانشجو را بررسی نمائید که درخواست تصویب دارد یا خیر.
۲- درخواست تصویب دانشجو خاتمه یافته باشد و شماره فعالیت ثبت شده باشد.
۳- شماره فعالیت ثبت شده در درخواست تصویب با پردازش ۱۵۲۱۰ یکی باشد.(گاهاً کارشناس فعالیت را دستی ثبت می‌نمایند)
۴- درس دانشجو قفل آموزشی نشده باشد.(اگر کارشناس در این خصوص مشکلی دارند باید با دفتر برنامه ریزی مذاکره نمایند.)
۵-و ضعیت درس در ترم اول عادی و در ترم‌های بعدی ادامه دار ترم قبلی باشد.(در صورت وجود مشکل باید درس از ترم اخر حذف و مجدداً ترم به ترم برای دانشجو درس اخذ گردد.)
۶- درس نمره نداشته باشد.
نکته:
در خصوص بند ۴ الی ۶ اگر هر سه مورد باشد باید ابتدا قفل درس باز شود سپس نمره درس حذف گردد.
۷-و ضعیت پایان نامه دانشجو رد مجاز نباشد.
نکته: در درخواست تصویب شماره درس نمایش داده شده از سرفصل دروس رشته دانشجو دریافت می‌شود.در صورت اشتباه در نمایش کد درس، می‌بایست جهت اصلاح برنامه درسی مربوطه با دفتر برنامه ریزی مکاتبه شود.

 

متأسفانه، امکان ثبت درخواست دفاع برای من وجود ندارد. پس از پر کردن موارد تعیین شده در سامانه فیلد مربوط به تأیید و ارسال، غیر فعال می‌باشد.
پاسخ: بعد از انتخاب فعالیت مورد نظر حتماً روی کلمه جستجوی پایین صفحه کلیک نمائید تا اطلاعات کد درس و نام درس به شما نشان داده شود.


هنگام ثبت اصلاحات و بارگذاری فایل در درخواست دفاع با هشدار; کد ۴۸۹۷۶-۲۰۲: امکان ثبت زمان دفاع، همزمان با جلسه دفاع دیگری برای اساتید فعالیت، تنها با دسترسی خاص شما امکان پذیر می‌باشد. مواجه می‌شوم لطفاً راهنمایی بفرمائید.
پاسخ: پیغامی که مشاهده می‌کنید فقط یک هشدار است و اختلالی در بارگذاری نباید ایجاد کند. لطفاً بارگذاری را انجام دهید.

 

سوالات بخش گردش کار درخواست دفاع در کارپوشه (دانشجو-کارمند-استاد)
استاد هنگام تأیید درخواست دفاع دانشجو با خطای مشخصات شما در سیستم احراز هویت مرکزی ثبت نشده است مواجه می‌شود.لطفاً بررسی نمائید.
پاسخ: اطلاعات ایشان در سیستم احراز هویت موقت باید بررسی شود که بدرستی ثبت شده باشد. لطفاً کارشناس هویت موقت دانشکده اطلاعات ایشان را بررسی کنند.


دانشجو نام استاد راهنما را اشتباه انتخاب کرده است و در حال حاضر درخواست در کارپوشه استاد است لطفاً از طرف ایشان عدم تأیید بزنید تا بتوانیم نام استاد را اصلاح نمائیم.
پاسخ: به هیچ وجه امکان تأیید از سمت استاد وجود ندارد. جهت عدم تأیید از سمت استاد باید با ادراه کل مکاتبه نمائید تا دسترسی مپ ۱۰۵۰ را به صورت موقت به معاون آموزشی دانشکده داده شود تا عدم تأیید از سمت استاد را بزنند و به کارشناس بازگردانند.سپس کارشناس دانشکده می‌توانند نام استاد جدید را جایگزین نمایند.


در درخواست دفاع هنگام تأیید و ارسال خطای "فیلد کلید واژه فارسی و کلید واژه لاتین نمی‌تواند خالی باشد" می‌دهد لطفاً راهنمایید فرمائید.
پاسخ: در کارپوشه خود روی دکمه اصلاح اطلاعات ایرانداک و بارگذاری فایل نهایی پایان نامه کلیک کنید از آیکون کلیدواژه آبی رنگ کنار نام درس در قسمت مشخصات فعالیت باید کلید واژه فارسی و کلید واژه لاتین را وارد نمائید.


 

 

‌‌‌‌

چگونه تیکت ثبت کنیم؟