سوالات متداول نسخه جدید سامانه پست الکترونیکی
۱- برای ورود به سامانه پست الکترونیکی از چه مرورگرهای استفاده کنیم؟
ورود به سامانه از طریق یکی از مرورگرهای google chrome, fire fox, safari سفر امکانپذیر است.
۲- لینک ورود به سامانه پست الکترونیکی چیست؟
برای ورود به سامانه از لینک mail.ut.ac.ir استفاده میکنیم.
۳- چه دسترسیهایی برای ورود به سامانه پست الکترونیکی نیاز است؟
ورود به سامانه پست الکترونیکی با استفاده از نام کاربری و رمز عبور احراز هویت مرکزی امکانپذیر است.
۴- برای بازیابی گذرواژه از چه گزینهای استفاده میکنیم؟
برای بازیابی گذرواژه از لینک https://utid.ut.ac.ir/user/p/forgot استفاده میکنیم.
۵- تغییر زبان پنل کاربری پست الکترونیکی چگونه است؟
با انتخاب آیکون فوق امکان تغییر زبان مورد استفاده وجود دارد.
۶- آیا برای ورود به سامانه آیا نیاز است نام کاربری و دامنه خود را وارد کنیم؟
برای کاربران دانش آموخته و مهمان لازم است نام کاربری و دامنه را وارد نمایند اما برای اعضای هیأت علمی، دانشجویان و کارمندان فقط نام کاربری کافیست.
به طور مثال فارغ التصیلان باید پست الکترونیکی خود را بدین صورت وارد کنند:
۷- بزرگنمایی صفحه نمایش پست الکترونیکی به چه صورت است؟
برای بزرگنمایی صفحات از علامت در پایین صفحه استفاده میکنیم.
۸- برای ارسال نامه جدید چگونه عمل کنیم؟
برای ارسال نامه از آیکون استفاده مینماییم.
۹- آیا میتوان فولدر جدیدی به لیست فولدرها اضافه کرد؟
بله با آنتخاب آیکون در پایین صفحه میتوان فولدر جدیدی اضافه کرد.
۱۱- در این سامانه امکان ذخیره خودکار مخاطبین وجود دارد؟
بله در هنگام ارسال نامه به صورت خودکار نام کاربری جدید به لیست مخاطبین اضافه خواهد شد.
۱۲- نحوه انتخاب مخاطبین در صفحه ارسال ایمیل جدید چگونه است؟
برای انتخاب مخاطبین از mailing لیست فقط کافیست آیکون فوق را انتخاب نمود.
۱۳- آیا امکان Drag & Drop مخاطبین در باکس های To و CC وجود دارد؟
بله این قابلیت وجود دارد.
۱۴- در صفحه ایمیل جدید امکانات ذیل چه کاربردی دارند؟
قابلیت Request a رد receipt: این گزینه به کاربر امکان میدهد که با انتخاب آن، نامه ارسال شده به محض خواندن، فیدبکی برای مبدا ارسال شود.
قابلیت Request a دلیری receipt: این گزینه به کاربر امکان میدهد که به محض دریافت نامه در مقصد، فیدبکی برای مبدا ارسال گردد
۱۵- فضای اختصاصی برای هر کار به چه میزان است و در کدام قسمت حجم استفاده شده قابل نمایش است؟
- اعضای هیأت علمی ۱۲ گیگابایت
- کارمندان، دانشجویان، کاربران مهمان ۲ گیگابایت
- دانش آموخته ۵۱۲ مگابایت
همچنین نمایش حجم استفاده شده از فضای اختصاصی به این صورت است:
۱۶- آیا Select All نامهها در پنل کاربری امکانپذیر است؟
بله با استفاده از کلیدهای ترکیبی Ctrl+A یا انتخاب checkbox بالای نوار ابزار می توان تمامی نامهها را انتخاب کرد.
۱۷- تغییر تم برنامه چگونه است؟
برای تغییر تمپلیت میتوان به آیکون Setting در پایین نوار ابزار مراجعه کرد و با انتخاب تماس تمپلیت مورد نظر خود را انتخاب کرد.
۱۸- چگونه از سیستم پست الکترونیکی خارج شویم؟
برای خارج شدن از پنل کاربری از نوار ابزار بالای صفحه این گزینه را انتخاب میکنیم.