سوالات متداول نسخه جدید سامانه پست الکترونیکی

تعداد بازدید:۲۴۰۹

 

۱- برای ورود به سامانه پست الکترونیکی از چه مرورگرهای استفاده کنیم؟

ورود به سامانه از طریق یکی از مرورگرهای google chrome, fire fox, safari‌‌‌‌‌‌‌ سفر امکانپذیر است.

 

۲- لینک ورود به سامانه پست الکترونیکی چیست؟

برای ورود به سامانه از لینک mail.ut.ac.ir استفاده می‌کنیم.

 

۳- چه دسترسی‌هایی برای ورود به سامانه پست الکترونیکی نیاز است؟

ورود به سامانه پست الکترونیکی با استفاده از نام کاربری و رمز عبور احراز هویت مرکزی امکانپذیر است.

 

۴- برای بازیابی گذرواژه از چه گزینه‌ای استفاده می‌کنیم؟

برای بازیابی گذرواژه از لینک https://utid.ut.ac.ir/user/p/forgot استفاده می‌کنیم.

 

۵- تغییر زبان پنل کاربری پست الکترونیکی چگونه است؟

با انتخاب آیکون فوق امکان تغییر زبان مورد استفاده وجود دارد.

 

۶- آیا برای ورود به سامانه آیا نیاز است نام کاربری و دامنه خود را وارد کنیم؟

برای کاربران دانش آموخته و مهمان لازم است نام کاربری و دامنه را وارد نمایند اما برای اعضای هیأت علمی، دانشجویان و کارمندان فقط نام کاربری کافیست.

به طور مثال فارغ التصیلان باید پست الکترونیکی خود را بدین صورت وارد کنند:

۷- بزرگنمایی صفحه نمایش پست الکترونیکی به چه صورت است؟

برای بزرگنمایی صفحات از علامت در پایین صفحه استفاده می‌کنیم.

 

۸- برای ارسال نامه جدید چگونه عمل کنیم؟

برای ارسال نامه از آیکون استفاده می‌نماییم.

 

۹- آیا می‌توان فولدر جدیدی به لیست فولدرها اضافه کرد؟

بله با آنتخاب آیکون در پایین صفحه می‌توان فولدر جدیدی اضافه کرد.

 

۱۱- در این سامانه امکان ذخیره خودکار مخاطبین وجود دارد؟

بله در هنگام ارسال نامه به صورت خودکار نام کاربری جدید به لیست مخاطبین اضافه خواهد شد.

 

۱۲- نحوه انتخاب مخاطبین در صفحه ارسال ایمیل جدید چگونه است؟

برای انتخاب مخاطبین از mailing لیست فقط کافیست آیکون فوق را انتخاب نمود.

۱۳- آیا امکان Drag & Drop مخاطبین در باکس های To و CC وجود دارد؟

بله این قابلیت وجود دارد.

 

۱۴- در صفحه ایمیل جدید امکانات ذیل چه کاربردی دارند؟

قابلیت Request a رد receipt: این گزینه به کاربر امکان می‌دهد که با انتخاب آن، نامه ارسال شده به محض خواندن، فیدبکی برای مبدا ارسال شود.

قابلیت Request a دلیری receipt: این گزینه به کاربر امکان می‌دهد که به محض دریافت نامه در مقصد، فیدبکی برای مبدا ارسال گردد

 

۱۵- فضای اختصاصی برای هر کار به چه میزان است و در کدام قسمت حجم استفاده شده قابل نمایش است؟

  • اعضای هیأت علمی ۱۲ گیگابایت
  • کارمندان، دانشجویان، کاربران مهمان ۲ گیگابایت
  • دانش آموخته ۵۱۲ مگابایت

همچنین نمایش حجم استفاده شده از فضای اختصاصی به این صورت است:

۱۶- آیا Select All‌‌‌‌‌‌‌ نامه‌ها در پنل کاربری امکانپذیر است؟

بله با استفاده از کلیدهای ترکیبی Ctrl+A یا انتخاب checkbox بالای نوار ابزار می توان تمامی نامه‌ها را انتخاب کرد.

 

۱۷- تغییر تم برنامه چگونه است؟

برای تغییر تمپلیت می‌توان به آیکون Setting در پایین نوار ابزار مراجعه کرد و با انتخاب تماس تمپلیت مورد نظر خود را انتخاب کرد.

۱۸- چگونه از سیستم پست الکترونیکی خارج شویم؟

برای خارج شدن از پنل کاربری از نوار ابزار بالای صفحه این گزینه را انتخاب می‌کنیم.

 

 

 

 


( ۴ )