- یکشنبه ۰۷ خرداد ۱۴۰۲

راهنمای درخواست انصراف از تحصیل دانشجو

۲۹ خرداد ۱۳۹۷ | ۱۴:۳۹ کد : ۳۵۵۱ راهنماهای دانشجویان
تعداد بازدید:۱۰۳۱۶۹

 

این راهنما بمنظور تشریح فرایند راهنمای دانشجو جهت ثبت درخواست "انصراف از تحصیل" تدوین شده است. دانشجوی محترم لطفاً به منظور تسریع انجام فرایند به نکات و تذکرات توجه نمایید. همچنین مسیر فرایند به صورت فلوچارت در شکل ۱ قابل مشاهده است.

جهت مشاهده فلوچارت فرآیند درخواست انصراف از تحصیل دانشجو اینجا کلیک نمایید.

شکل ۱. فلوچارت مسیر فرایند

 

۱-و رود به سامانه

دانشجوی گرامی به منظور ثبت درخواست بایستی به سامانه جامع آموزش به آدرس ems.ut.ac.ir مراجعه کنند. همچنین برای ورود به این سامانه می‌توانید اینجا کلیک کنید.

 

۲- راهنمای درخواست انصراف از تحصیل دانشجو

دانشجوی گرامی برای ثبت " درخواست انصراف از تحصیل"، پس از ورود به سامانه جامع آموزش باید به سربرگ پیشخوان خدمت مراجعه کرده و گزینه "درخواست درخواست بررسی مسائل آموزشی دانشجو" را مطابق شکل ۲، انتخاب کنند.

شکل ۲. ثبت درخواست انصراف از تحصیل

 

دانشجوی گرامی بعد از انتخاب نوع درخواست وارد صفحه ثبت درخواست و ارسال به کارشنا می‌شوید که در شکل ۳ تصویر آنرا ملاحظه می‌کنید.

شکل ۳. مرحله ارسال درخواست

 

۳- مراجعه به کارشناس

دانشجوی گرامی بعد از ثبت درخواست در مرحله قبل و ارسال آن به کارشناس، برای پیگیری فرایند انجام کار و جهت امضای فرم‌های مربوطه به کارشناس دانشکده مراجعه نمایید.

دانشجوی گرامی لطفاً برای به نتیجه رسیدن درخواست خود حتماً نکات زیر را رعایت نمایید

توجه

  • لازم است درخواست به مدت ۱ ماه در پیشخوان کارشناس باقی بماند. در صورت فوریت در انجام درخواست انصراف باید فرم تعهد زودتر از موعد را نیز نزد کارشناس تکمیل نمایید.
 

 

۴- ادامه مراحل تسویه حساب

دانشجوی گرامی، پس از انجام مراحل اداری و ابطال کارت دانشجویی توسط کارشناس مربوطه، گزارش مربوط به تسویه حساب در پیشخوان دانشجو فعال می‌گردد و می‌توانید اقدام به تسویه حساب‌ها کنید (شکل ۴)

دانشجوی گرامی لطفاً برای به نتیجه رسیدن درخواست خود حتماً نکات زیر را رعایت نمایید

توجه

  • این مرحله پس از وجود خروجی گزارش تسویه حساب در پیشخوان قابل پیگیری است.
  • این مرحله همزمان با مرحله تسویه حساب اموردانشجویی قابل انجام است. بنابراین دانشجو باید منتظر بماند تا کارشناس اموردانشجویی درخواست را مجدد به دانشجو ارسال کند و بعد از اتمام تسویه حساب‌ها درخواست را برای انجام مراحل بعدی ارسال نماید.
 

 

شکل ۴. مشاهده مراحل تسویه حساب

 

۵- تایید نهایی تسویه حساب

دانشجوی گرامی پس از مشاهده گزارش موارد تسویه حساب و انجام تسویه حساب‌ها، درخواست را جهت تایید نهایی تسویه حساب به کارشناس مربوطه ارجاع می نمایید.

 

شکل ۵. تایید نهایی تسویه حساب و ارسال به کارشناس

 

۶- اطلاع از گردش کار

دانشجوی گرامی، پس از انجام مراحل اداری در قسمت خاتمه یافته می‌توانید از گردش نامه خود در اتوماسیون اداری مطلع شوید.

شکل ۶. مشاهده گردش کار

 

جهت دانلود راهنمای درخواست انصراف از تحصیل دانشجو با فرمت pdf اینجا کلیک نمایید.

 


( ۲۸۲ )