mail.ut.ac.ir

راهنمای گزارش کردن ایمیل های اسپم/غیر اسپم

تعداد بازدید:۱۹۶۹۴

همانطور که اطلاع دارید، ایمیلهای اسپم (Spam) حجم قابل توجهی از ترافیک اینترنت را در جهان به خود اختصاص می دهند. مبارزه با ایمیلهای ناخواسته اسپم یک مبارزه بی پایان بین فرستند های آن و مدیران میل سرورها برای سد کردن راه آنها است. مرکز فناوری اطلاعات و فضای مجازی دانشگاه تهران نیز مدیریت بهتر میل سرور به منظور کاهش تعداد اسپم ها را وظیفه خود دانسته و همواره سعی در بهبود سامانه های تشخیص اسپم و تنظیم نمودن آن ها دارد.

لازم به ذکر است اگر تنظیمات را زیاد سخت گیرانه نماییم، ممکن است ایمیلهای صحیح هم به اشتباه به Junk منتقل شوند، و اگر تنظیمات را زیاد باز کنیم موجب می شود تعدادی اسپم تشخیص داده نشده و به Inbox ما راه یابند. نظر به اینکه فرستنده های اسپم متناسب با اقدامات پیشگیرانه ما رفتار خود را تغییر می دهند، این تنظیمات باید همواره به روز شوند. بهترین راه برای این کار  استفاده از تجربه کاربران و بازخورد ایشان است.

بر این اساس، مرکز ابزار جدیدی را به برنامه ایمیل دانشگاه اضافه نموده است. به کمک این ابزار شما می توانید ایمیلهایی را که اسپم تشخیص داده نشده اند به مرکز اطلاع دهید تا با اصلاح تنظیمات خود از این پس آنها نیز دیگر به Inbox شما وارد نشوند و به طور خودکار به Junk انتقال یابند. همچنین توصیه می شود هر چند وقت یک بار سری به پوشه Junk خود بزنید تا اگر ایمیلی به اشتباه به آنجا منتقل شده است، آن را به ما اطلاع دهید تا تنظیمات را بهبود بخشیم. در ادامه روش استفاده از این دو ابزار توضیح داده شده است.

گزارش ایمیل های اسپمی که در Inbox هستند

1-ابتدا باید ایمیلی که در Inbox  شما است ولی از نظر شما اسپم تلقی می شود را انتخاب نمایید. در صورتی که مایلید بیش از یک ایمیل را انتخاب کنید، دکمه Ctrl را نگه داشته و روی ایمیلها کلیک نمایید.

2-در ادامه با زدن دکمه Junk که اخیرا به نوار ابزار بالای صفحه اضافه شده است، همزمان با انتقال ایمیل های انتخابی به فولدر Junk، این ایمیلها برای تحلیل و بررسی به مدیر سیستم نیز منتقل می شوند تا تنظیمات سرور را اصلاح نماید. 

 

 

 

گزارش ایمیل هایی که اسپم نیستند ولی در Junk قرار دارند

1- ابتدا باید ایمیلی که در پوشه Junk شما است ولی از نظر شما اسپم نیست را انتخاب نمایید. در صورتی که مایلید بیش از یک ایمیل را انتخاب کنید، دکمه Ctrl را نگه داشته و روی ایمیلها کلیک نمایید.

2- سپس دکمه Not Junk که در نوار بالای صفحه است را بزنید تا ایمیل به Inbox شما منتقل گردد. مانند مورد قبل این ایمیلها همزمان به مدیر سیستم برای تحلیل و بررسی علت عدم تشخیص صحیح و اصلاح تنظیمات فرستاده می شود.

 

 

چگونه تیکت ثبت کنم؟

کلید واژه ها: اسپم ایمیل


( ۴۲ )