راهنماهای مدیریت دسترسی به اینترنت

۰۳ خرداد ۱۳۹۵ | ۰۳:۰۳ کد : ۲۹۲۶ راهنماهای عمومی
تعداد بازدید:۱۷۳۳۵۹۴
در این بخش با نحوه اتصال به اینترنت دانشگاه با استفاده از UTI، Hotspot و حجم ها و سرعت هایی که دارید آشنایی می شوید. چگونگی رفع مشکلات احتمالی در اتصال در این بخش آورده شده است.

 

دسترسی در سیستم عامل -‌های مختلف، پهنای باند، حجم تخصیص داده شده، مشکلات رایج، سوالات متداول

همانطور که اطلاع دارید، دسترسی به اینترنت با سرعت بیشتر در دانشگاه تهران تنها از طریق یکی از سامانه‌های اوتیی و یا Hotspot میسر می‌باشد.

 

 

استفاده از UTI

استفاده از Hotspot


در همه این سامانه‌ها هر کاربر به صورت هم زمان حداکثر از دو دستگاه می‌تواند احراز هویت شده و به اینترنت متصل گردد. در مورد UTI و Hotspot اگر می‌خواهید با دستگاه سومی متصل شوید لازم است از یکی از دو دستگاه قبلی خارج شوید. در صورتی که بیش از مدت زمان مشخص شده (۳۵ دقیقه در Hotspot و ۱۵ دقیقه در UTI ) از اینترنت استفاده‌ای نشود سیستم بصورت خودکار شما را از حساب کاربری تان خارج می‌نماید.

*لازم به ذکر است که از دو روش فوق به صورت هم زمان بر روی یک دستگاه استفاده ننمایید.

برای استفاده از این سامانه لازم است که کلیه کاربران اعم از اعضای هیأت علمی، دانشجویان و کارمندان دانشگاه نام کاربری (یا شناسه یکتا) و کلمه عبور را داشته باشند.

  • لازم به توضیح است که امکان عضویت تنها برای اعضای هیأت علمی، دانشجویان و کارمندان دانشگاه میسر می‌باشد و افرادی که خارج از این سه گروه می‌باشند و نیاز به استفاده از اینترنت در داخل دانشگاه دارند لازم است به مسئول IT واحد مربوطه مراجعه نمایند.

امکان دسترسی در سیستم عامل -های مختلف:

 

 

پهنای باند و حجم تخصیص داده شده به کاربران به تفکیک گروه کاربری:

" در بازه زمانی ۷:۰۰ تا ۱۹:۰۰ حجم مصرفی بصورت یک دوم محاسبه می‌گردد."

***توضیح: بین ساعات ۲۳ تا ۷ هیچ مدیریت یا محاسبه ظرفیتی انجام نمی شود. لذا حتی برای کاربرانی که حداکثر ظرفیت خود را مصرف نموده اند سرعت های عادی فوق اعمال می گردد.

حجم ماهانه در پایان دوره شارژ ذخیره نمی‌شود و به دوره بعد منتقل نمی‌شود.

برای مشاهده میزان حجم ماهانه اینترنت مصرف شده خود به اینجا مراجعه و با وارد نمودن نام کاربری (یا شناسه یکتا) و رمز عبور در قسمت اینترنت واشر لگن وارد شوید.


( ۱۶۴۶ )