دستور العمل امضای الکترونیکی صورت جلسات دفاع از کارشناس تا داور
مراحل امضای الکترونیکی صورت جلسات دفاع پروپوزال / دفاع دانشگاه تهران
جهت مشاهده فیلم آموزشی دستورالعمل امضای الکترونیکی صورت جلسات دفاع اینجا کلیک نمائید.
کارشناس آموزش، در مرحله آماده سازی مقدمات جلسه دفاع، (مرحله تشکیل پوشه دفاع-- گردش "--۷--")، را تا روز جلسه دفاع نزد خود نگه دارد و روز دفاع، حضور و غیاب اساتید مربوط انجام شود. بعد از بررسی اطلاعات اساتید نماینده تحصیلات تکمیلی و راهنما و داور و … در سیستم وارد نماید.
*نکته بسیار مهم در این گردش آن است که از وارد کردن نام و اطلاعات اساتید غایب در سامانه در این مرحله خودداری نمائید. تنها اساتید حاضر را در آیکون" مرحله ۶ "وارد نمائید تا درخواست جهت تأیید به ایشان ارسال شود. در مرحله بعد از تاییدات اساتید حاضر میتوانید استاد غایب را نیز در سامانه ثبت نمائید.
شکل ۸- ثبت اساتید حاضر و عدم ثبت اساتید غایب در سامانه
۱- قابل ذکر است که کارشناس آموزش از قسمت آموزش- استاد-ثبت مشخصات و وضعیت- اطلاعات تکمیلی حق التدریس استاد، شماره حساب و نام بانک استاد داور و وضعیت استخدامی و سازمان مربوطه و مرتبه علمی را از منوی اطلاعات استاد، تب مرتبه علمی را نیز وارد نماید تا در همکاریهای بعدی نیاز به ورود اطلاعات نباشد.
۲- نماینده تحصیلات تکمیلی با ثبت درجه / نمره در دکمه میتوانند درخواست را برای سایر اساتید ارسال کند.
۳- اساتید دیگر نیز با مشاهده دکمه صورت جلسه دفاع دانشجو را مشاهده و دکمه
را کلیک نمایند.
۴- کارشناس آموزش ورود اطلاعات اساتید غایب و مشاهده و تأیید صورتجلسه: در این گردش لازم است در آیکون مرحله اول اطلاعات اساتید غایب وارد شود سپس با مشاهده و بررسی اطلاعات صورتجلسه درخواست را تأیید و ارسال نمائید.
نکته بسیار مهم:
دکمه برگشت جهت اصلاح: در صورت وجود اشکال در نام اساتید حاضر در جلسه دفاع و یا اشکال در ثبت نتیجه
الف -اساتید فعالیت را اصلاح نموده (اساتید غایب فعلاً ثبت نشود)
ب -دکمه عدم تأیید را کلیک نمائید تا درخواست برای تأیید الکترونیکی نزد نماینده تحصیلات تکمیلی ارسال شود و سپس مجدد تاییدات توسط سایر اساتید انجام شود.
ج-بعد از تاییدات تمام اساتید که درخواست مجدد برای کارشناس اموزش ارسال می شود، می تواند اساتید غایب را وارد نماید.
۵- کارشناس آموزش درجه / نمره را در پردازش ثبت نمره که در فرایند موجود است وارد نموده و با مشاهده صورت جلسه دفاع و تأیید وی، متن صورت جلسه دفاع به اتوماسیون اداری ارسال و با امضای خودکار مدیر گروه / معاون آموزش دانشکدهی پردیس و امضای خودکار معاون آموزشی دانشکده / پردیس و ثبت خودکار به پرونده الکترونیکی دانشجو ارسال و ثبت میشود.
راهنمای نماینده تحصیلات تکمیلی و اساتید دیگر در تصاویر ذیل قابل مشاهده میباشد.
مرحله نماینده تحصیلات تکمیلی
شکل ۹- ثبت نتیجه جلسه دفاع توسط نماینده تحصیلات تکمیلی در توضیحات
مرحله تأیید اساتید دیگر شامل راهنما و مشاور و داور داخلی و داور خارجی در سامانه آموزش
شکل ۱۰- مشاهده صورتجلسه و تأیید اساتید
: مشاهده نمره نهایی و متن صورت جلسه دفاع
: مشاهده فایل پایان نامه و درصد همانندی و …دانشجو
: تأیید الکترونیکی صورت جلسه دفاع