دستور العمل امضای الکترونیکی صورت جلسات دفاع از کارشناس تا داور

۰۷ فروردین ۱۴۰۰ | ۱۰:۴۱ کد : ۳۹۶۴ راهنماهای کارمندان
تعداد بازدید:۳۲۲

مراحل امضای الکترونیکی صورت جلسات دفاع پروپوزال / دفاع دانشگاه تهران

نکته مهم: در صورتیکه فرد قبلاً شناسه یکتای دانشگاه تهران را دریافت کرده باشد یا استاد دانشگاه تهران باشد، نیازی به طی کردن مراحل ا تا ۴ نمی‌باشد.

شکل ۱- مراحل دریافت شناسه یکتا

 

راهنمای فرآیند دریافت هویت موقت اساتید داور خارج از دانشگاه تهران

نکته مهم: در صورتیکه استاد قبلاً شناسه یکتای دانشگاه تهران را دریافت کرده باشد نیازی به تکمیل فرم و … ندارد.

راهنمای ایجاد درخواست:
۱- کارشناس آموزش / نماینده هویت موقت از طریق لینک زیر وارد سامانه دریافت هویت موقت اساتید داور خارج از دانشگاه تهران شوید:
https://bpms.ut.ac.ir
2. در کارتابل روی دکمه درخواست جدید کلیک کنید. سپس در قسمت فرآیندهای پژوهشی، روی فرآیند "ثبت هویت داور خارجی" کلیک کنید.
۳. اطلاعات فرد مورد نظر را در فرم وارد کنید. سپس روی دکمه ارسال کلیک کنید.

شکل ۲- تکمیل اطلاعات

 

اگر فرد مورد نظر قبلاً در سیستم ثبت شده باشد، پیام زیر را دریافت خواهید کرد. در این صورت روی دکمه ارسال کلیک کنید و اطلاعات فرد جدیدی را وارد بفرمائید.

شکل ۳-و ضعیت استاد در هویت موقت

 

۴. پس از ارسال فرم، بعد از بررسی اطلاعات توسط تأیید کننده، پیغام اطلاع رسانی را به یکی از حالات زیر دریافت خواهید کرد:

تأیید درخواست و ثبت هویت:

شکل ۴- ثبت هویت موقت

• عدم تأیید درخواست:

شکل ۵- عدم تأیید ثبت هویت موقت

• وجود اشکال در اطلاعات وارد شده:

شکل ۶- عدم ثبت هویت موقت

روند تاییدات درخواست:

تکمیل فرم دریافت کد هویت موقت -> تأیید نماینده احراز هویت دانشگاه تهران -> ثبت کد موقت و ارسال ایمیل و پیامک به استاد داور -خارج ار دانشگاه تهران

نکات فرایند امضا الکترونیکی در فرایند دفاع سامانه آموزش (کارشناس)
۱- کارشناس آموزش، در مرحله آماده سازی مقدمات جلسه دفاع، (مرحله تشکیل پوشه دفاع-- گردش "--۷--")، را تا روز جلسه دفاع نزد خود نگه دارد و روز دفاع، حضور و غیاب اساتید مربوط انجام شود. بعد از بررسی اطلاعات اساتید نماینده تحصیلات تکمیلی و راهنما و داور و … در سیستم وارد نماید.
*نکته بسیار مهم در این گردش آن است که از وارد کردن نام و اطلاعات اساتید غایب در سامانه در این مرحله خودداری نمائید. تنها اساتید حاضر را در آیکون" مرحله ۶ "وارد نمائید تا درخواست جهت تأیید به ایشان ارسال شود. در مرحله بعد از تاییدات اساتید حاضر می‌توانید استاد غایب را نیز در سامانه ثبت نمائید.

شکل ۷- ثبت اساتید حاضر و عدم ثبت اساتید غایب در سامانه

 

۲- نماینده تحصیلات تکمیلی با ثبت درجه / نمره در دکمه می‌توانند درخواست را برای سایر اساتید ارسال کند.
۳- اساتید دیگر نیز با مشاهده دکمه صورت جلسه دفاع دانشجو را مشاهده و دکمه را کلیک نمایند.
۴- کارشناس آموزش ورود اطلاعات اساتید غایب و مشاهده و تأیید صورتجلسه: در این گردش لازم است در آیکون مرحله اول اطلاعات اساتید غایب وارد شود سپس با مشاهده و بررسی اطلاعات صورتجلسه درخواست را تأیید و ارسال نمایید.

۵- کارشناس آموزش درجه / نمره را در پرداش ثبت نمره که در فرایند موجود است وارد نموده و با مشاهده صورت جلسه دفاع و تأیید وی، متن صورت جلسه دفاع به اتوماسیون اداری ارسال و با امضای خودکار مدیر گروه / معاون آموزش دانشکده‌ی پردیس و امضای خودکار معاون آموزشی دانشکده / پردیس و ثبت خودکار به پرونده الکترونیکی دانشجو ارسال و ثبت می‌شود.
قابل ذکر است که کارشناس آموزش از قسمت اصلاح اطلاعات استاد لینک اطلاعات تکمیلی حق التدریس استاد شماره حساب و نام بانک استاد داور و وضعیت استخدامی رو نیز وارد نماید تا در همکاریهای بعدی نیاز به ورود اطلاعات نباشد.

راهنمای نماینده تحصیلات تکمیلی و اساتید دیگر در تصاویر ذیل قابل مشاهده می‌باشد.

مرحله نماینده تحصیلات تکمیلی

شکل ۸- ثبت نتیجه جلسه دفاع توسط نماینده تحصیلات تکمیلی در توضیحات

 

مرحله تأیید اساتید دیگر شامل راهنما و مشاور و داور داخلی و داور خارجی در سامانه آموزش

شکل ۹- مشاهده صورتجلسه و تأیید اساتید

: مشاهده نمره نهایی و متن صورت جلسه دفاع

: مشاهده فایل پایان نامه و درصد همانندی و …دانشجو

: تأیید الکترونیکی صورت جلسه دفاع