سوالات متداول سامانه مدیریت اطلاعات پژوهش و فناوری

۱۲ دی ۱۴۰۲ | ۱۱:۰۰ کد : ۳۸۸۲ راهنماهای اساتید
تعداد بازدید:۱۶۴۸

۱- چرا بعضی از پایان نامه‌ها وارد سامانه پژوهشی نمی‌شود؟
شرط ورود پایان نامه‌ها از سامانه بهستان به سامانه پژوهشی ثبت تاریخ دفاع در سامانه بهستان است. تا زمانی که این تاریخ درج نشده باشد امکان دریافت پایان نامه از بهستان وجود ندارد.

۲- چرا لیست دروس وارد سامانه پژوهشی نمی‌شود؟
در صورتیکه دروسی وجود دارد که به نام شما نیست یا به اشتباه برای شما وارد شده است یا موجود نیست در سامانه پشتیبانی دانشگاه تیکت بگذارید. مواردی از این دست نیاز به بررسی موردی دارند.

۳- چرا طرح‌ها با وجود اینکه در بخش طرح‌های کاربردی ثبت شده است ولی وارد گزارش ترفیع نمی‌شود؟
شرط نمایش اطلاعات در جدول ب ۶ گزارش ترفیع وجود چک دریافتی از کارفرما در بازه ترفیع و ثبت شده در سامانه پژوهشی است. مبنای نمایش اطلاعات تاریخ چک پرداختی به مجری است. در واقع این تاریخ باید در بازه ترفیع شما باشد.

۴- در صورت اشتباه بودن عنوان پایان نامه و یا ترتیب اساتید راهنما و مشاور چه باید کرد؟
با توجه به اینکه مرجع اطلاعات دریافت سامانه بهستان است ابتدا از صحت موضوع در سامانه بهستان مطمئن شوید. اگر اطلاعات در سامانه بهستان درست باشد در سامانه پشتیبانی تیکت بگذارید و تصویر صورتجلسه را ارسال فرمائید تا به صورت موردی بررسی گردد.

۵- چرا امتیاز کتاب در گزارش ترفیع نمی‌آید؟
با توجه به تصمیم کمیته ترفیعات دانشگاه کتاب از جمله فعالیت‌هایی است که برای امتیازدهی نیاز به ممیزی دارد. در نتیجه امتیاز سیستمی برای ان محاسبه نمی‌گردد و در جلسه کمیته ترفیع امتیاز مشخص و به گزارش اضافه خواهد شد.

۶- چرا امتیاز فعالیت‌های اجرایی در گزارش ترفیع نمی‌آید؟
به علت پیچیدگی‌های محاسباتی که مربوط به بازه‌های زمانی فعالیت افراد است نمی‌توانیم امتیاز این قسمت را به صورت خودکار محاسبه نمائیم. در عین حال افراد اطلاعات را در جداول ج ۱۴ و ج ۱۵ به اشتباه درج می‌نمایند.

۷- چرا اطلاعات گوگل اسکولار و اسکوپوس در گزارش ترفیع نمایش داده نمی‌شود؟
به علت اینکه محاسبه امتیاز بر اساس بازه ۵ ساله و با توجه به تاریخ استخدام باید انجام پذیرد محاسبه اتوماتیک آن تا این لحظه امکان پذیر نشده است. کارشناس ترفیع این امتیاز را محاسبه و به گزارش اضافه می‌نمایند.

۸- چرا در گزارش ترفیع جمع جدول درس‌ها اشتباه است؟
برای جداولی که سقف امتیاز در آئین نامه دارند در گزارش ترفیع هم بطور سیستمی این سقف امتیاز لحاظ می‌شود اما اگر قطعاً اشتباهی وجود دارد حتماً در سامانه پشتیبانی پیغام بگذارید. اشکالات محاسباتی باید برطرف گردد.

۹- چرا بعضی مقالات و پایان نامه‌ها وارد cv نمی‌شوند؟
برای نمایش اطلاعات در CV دو موضوع اهمیت دارد. ابتدا باید تیک نمایش در رزومه انتخاب شده باشد. اگر تیک مذکور را زده‌اید و همچنان اطلاعات در رزومه دیده نمی‌شود شاید کاراکترهای خرابی در عنوان پایان نامه وجود دارد. گاهی اوقات هنگام کپی کردن عنوان مقاله از فایل‌ها یا از اینترنت کارکترهای ناشناسی هم با ان هستند که قابل نمایش در رزومه نخواهند بود.

۱۰- چرا عنوان انگلیسی پایان نامه‌ها در cv نمی‌آید؟
کلیه فعالیت‌هایی که دارای عنوان انگلیسی هستند در رزومه انگلیسی هم می آیند. علت عدم نمایش پایان نامه‌ها در رزومه انگلیسی نبود عنوان انگلیسی است.

۱۱- فعالیتی را در سامانه ثبت نمودم ولی وارد گزارش ترفیع نمی‌شود؟
برای نمایش اطلاعات در گزارش ترفیع نیاز است تا اگر آن فعالیت نیاز به بررسی و امتیازدهی از سوی کارشناس پژوهشی دارد این کار انجام شده باشد. در غیر اینصورت فعالیت نمایش داده نمی‌شود. اگر بعد از ایجاد درخواست ترفیع، فعالیت شما توسط دبیر پژوهشی بررسی شده است برای نمایش در فرم ترفیع لازم است فرم باز نموده و گزینه واکشی مجدد اطلاعات را بزنید. بعد از اتمام واکشی، موارد جدید را بازبینی نموده و کنار فعالیت تیک آبی رنگ را بزنید سپس ذخیره پیش نویس نمایید.

۱۲- برای ویرایش نام و نام خانوادگی از چه طریقی باید اقدام شود؟
در صورتیکه نام فارسی و یا انگلیسی اشتباه نوشتاری دارد اصلاح لازم است از طریق سامانه جامع اداری مالی به آدرس: https://hrs.ut.ac.ir/fa اقدام نمائید. (در بخش خدمات منابع انسانی٫ تکمیل مشخصات فردی)

۱۳- برای حذف و یا ویرایش اطلاعات مقاله‌ای که دبیر پژوهشی تأیید هم کرده چه باید کرد؟
با توجه به اهمیت موضوع تنها مرجع انجام این کار؛ معاونت پژوهشی دانشگاه می‌باشد و لازم است از طریق اتوماسیون اداری با این معاونت مکاتبه نمایید.

۱۴- چرا درس سمینار وارد سامانه پژوهشی نمی‌شود؟
در صورتی که درس سمینار توسط آن استاد محترم تدریس شده باشد و در سامانه بهستان نیز این اطلاع درج شده باشد قابل نمایش در سامانه پژوهشی است.

۱۵- نمایش دروس در ترفیع ساتاد به چه صورت است و چرا دروس ترم جاری را نشان می‌دهد در حالیکه نمره ارزشیابی هنوز ندارد؟
مبنای نمایش دروس در گزارش ترفیع تاریخ حذف و اضافه است و فرض بر آن است که پ‌س از حذف و اضافه دروس شما تغییر نمی‌نماید. این تصمیم توسط کمیته ترفیعات دانشگاه اخذ شده است و مبنای نمایش اطلاعات تصمیمات آن کمیته محترم است.

 

 

‌‌‌‌‌

چگونه تیکت خود را ثبت نمائیم؟