- سه شنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰

راهنمای صدور اسناد تنخواه

۱۲ شهریور ۱۳۹۷ | ۱۱:۰۰ کد : ۳۵۹۱ راهنماهای کارمندان
تعداد بازدید:۱۸۳۱

ورود به سیستم
• برای استفاده از سیستم دارایی ثابت در قسمت آدرس مرورگر خود erp.ut.ac.ir را تایپ نمایید. (شکل ۱)

شکل ۱ آدرس سامانه

• در صفحه باز شده نام کاربری و کلمه عبور (احراز هویت مرکزی) را وارد نمایید. (شکل ۲)

شکل ۲ ورود به احراز هویت مرکزی

۲- با وارد کردن احراز هویت، صفحه زیر برای کارپرداز قابل نمایش است. (شکل ۳)

شکل ۳ صفحه اصلی سامانه erp

۳- سمت راست میزکار شما را نمایش می دهد. در هدر صفحه شعبه فعال و سال مالی فعال قابل نمایش است. برای ثبت صورتخلاصه تنخواه ابتدا به سال مالی و شعبه فعال دقت نمایید.
۴- نیاز است که کاربر در ابتدا ۳ قسمت را بررسی کند: 
• الف: کاربر نام خودش را مشاهده کند.
ب: سال مالی، سال جاری باشد.
ج: شعبه فعال همان شعبه ای باشد که کاربر در آن فعالیت دارد.

شکل ۴ انتخاب شعبه فعال

توجه

اگر کاربر چند شعبه هستید، برای ثبت صورتخلاصه تنخواه ابتدا شعبه فعال را شعبه ای که تنخواه به آن مربوط است را انتخاب نمایید.

 

 

 

ورود به سیستم تنخواه داری
۵- برای استفاده از سیستم تنخواه داری، ابتدا بر روی خزانه داری دولتی، سپس تنخواه داری تعهدی، و صورت خلاصه تنخواه کلیک نمایید. (شکل ۵)

شکل ۵ ورود به سیستم تنخواه داری

۶- در فرم صورت خلاصه تنخواه هر کدام از مواد به شرح ذیل است (شکل ۶)

شکل ۶ صورت خلاصه تنخواه

• اضافه: باز کردن سند خام جهت صدور سند تنخواه داری
• ویرایش: جهت بازنگری یا ویرایش سند تنخواه
• حذف: جهت حذف اسناد تنخواه
• چاپ: جهت گزارش گیری و چاپ اسناد تنخواه
• آیکون: جهت لود کردن و بروزرسانی صفحه
• آیکون: جهت اعمال فیلتر بر روی سرستون‌ها
۷- برای صدور سند تنخواه جدید بر روی دکمه اضافه کلیک نمایید.(شکل ۷)

شکل ۷ اطلاعات صورتخلاصه تنخواه

- در فرم اطلاعات صورتخلاصه برای ثبت تنخواه به ترتیب مراحل فوق انجام می‌گردد: (شکل ۷)
• نام صندوق / تنخواه دار را انتخاب نمایید.
• تاریخ ثبت تنخواه را مشخص نمایید.
• اگر توضیحاتی برای صورت خلاصه لازم باشد، وارد نمایید.
• با انتخاب کلیدهای ترکیبی Ctrl+insert سطر جدید ایجاد نمایید.
• شرح هزینه انجام شده را تایپ نمایید. بطور مثال هزینه ایاب و ذهاب، تعمیرات، پذیرایی، چاپ و تبلیغات...
• مبلغ مربوط به هزینه را وارد نمایید.
• در صورت لزوم کد پیگیری را وارد نمایید.
• تاریخ مربوط به هزینه انجام شده را وارد نمایید.
• پس از ثبت تمامی اطلاعات، برای ذخیره اطلاعات بر روی ثبت سند کلیک نمایید.

توجه

در صورتی که وضعیت قطعی باشد امکان ویرایش صورت خلاصه وجود ندارد.

 

 

توجه

در صورتی که در ستون سند حسابداری کد سند را نمایش می دهد، برای صورتخلاصه فوق سند حسابداری صادر شده است و امکان ویرایش صورت خلاصه وجود ندارد. این نکات در مورد حذف صورت خلاصه نیز صدق می‌کند.