راهنمای کار با رخ نمای دانشگاه تهران

۱۴ اسفند ۱۳۹۶ | ۱۳:۴۵ کد : ۳۴۹۲ راهنماهای اساتید
تعداد بازدید:۵۳۰۰۶
رخ نما(Profile) : خلاصه یا تحلیلی سامان یافته از داده ها، اغلب به صورت نمودار یا جدول، که صفات و مشخصه های بارز آنها را نشان می دهد

‌‌‌‌‌‌‌۱. ورود به سامانه از طریق گزینه"ورود " بالای صفحه امکان پذیر است.

۲. پس از ورود گزینه"ویرایش پروفایل" فعال می‌گردد.

۳. در بخش ویرایش پروفایل موارد زیر برای کاربران محترم قابل تغییر و ویرایش می‌باشد:

  • تلفن
  • آدرس محل کار
  • آدرس صفحه خانه (در این بخش می‌توانید آدرس صفحه شخصی خود را معرفی نمائید . در نظر داشته باشید آدرس لازم است به صورت کامل با //‏:http و یا //‏ :https ‏‬ وارد گردد. )
  • شماره اتاق
  • لینک مقالات در گوگل اسکولار

در این بخش در قسمتی با عنوان"توضیحات شخصی برای سیستم پروفایل" می‌توانید توضیحاتی به پروفایل خود اضافه نمائید. این توضیحات در صفحه اصلی پروفایل کاربر در قسمت نمای کلی نمایش داده می‌شود.

*توجه: برای وارد کردن ترجمه توضیحات جهت نمایش در صفحه انگلیسی بخش Overview لازم است در پایین صفحه دکمه " زبانهای دیگر " را کلیک و انگلیسی را انتخاب نمائید. در کادر باز شده می‌توانید ترجمه مطلب را وارد و ذخیره نمایید.

۴. گرافی که سمت چپ صفحه پروفایل هر فرد نمایش داده می‌شود بر اساس تعداد طرح‌های کاربردی و فعالیت‌های علمی تنظیم شده است.

  • اعداد مربوط به h_index و ارجاعات از سایت اسکوپوس و گوگل اسکولار استخراج می‌شود و به فاصله یک ماهه بروز رسانی می‌شود. اگر اختلافی جزئی مشاهده نمودید به دلیل فاصله زمانی دریافت اطلاعات است.
  • شایان ذکر است هر فرد در سایت اسکوپوس دارای کدی یکتا با نام author_id است. مبنای دریافت اطلاعات از سایت اسکوپوس author_id افراد می‌باشد. در صورتیکه حداقل یکی از فعالیت‌های شما مانند مقاله یا مقاله همایش در این سایت ایندکس شده باشد شما دارای author_id خواهید بود.
  • مرکز فناوری اطلاعات با مکانیزهایی اتوماتیک سعی در استخراج author_id اعضای محترم هیأت علمی داشته است. اما برای تعدادی از اعضای محترم هنوز موفق به استخراج آن نگردیده است یا احیاناً مقدار اشتباهی را دریافت کرده است. شما می‌توانید از طریق سامانه پژوهشی و منو‌ی " صفحه اصلی> اطلاعات پایه> اطلاعات فردی> اطلاعات پرسنلی " اطلاعات مربوط به شناسه خود در اسکوپوس و گوگل اسکولار را بروز نمائید و یا اینکه لینک صفحه مربوط به profile خود در سایت اسکوپوس را برای مرکز فناوری اطلاعات – سرکار خانم فاضل زاده- در سامانه تیکتینگ ارسال فرمائید تا نسبت به بروز رسانی آن سریع‌تر اقدام گردد. شایان ذکر است مقادیر مذکور در ساتاد و پاد نیز نمایش داده می‌شوند لذا نسبت به درج مقدار صحیح دقت لازم را مبذول فرمائید.
  • برای تعدادی از افراد ممکن است تعداد ۲ اکانت در اسکوپوس موجود باشد. این موضوع به خاطر نوشتن نام فرد به صورت‌های مختلف است. عضو محترم هیأت علمی می‌تواند راسا با اسکوپوس مکاتبه نماید و درخواست ادغام اکانت‌های خود را بدهد.

۵. در صورتیکه نام فارسی و یا انگلیسی اشتباه نوشتاری دارد لازم است به بخش خدمات منابع انسانی ٫ ویرایش اطلاعات فردی در سامانه مالی و اداری دانشگاه ( hrs.ut.ac.ir ) مراجعه فرمائید و تصحیح اطلاعات انجام شود. تغییرات پس از ۲۴ ساعت در رخ نما اعمال خواهد شد.

شایان ذکر است ملاک نمایش اطلاعات مرتبه علمی در رخ نما، آخرین حکم امضا شده در سامانه مالی و اداری دانشگاه ( hrs.ut.ac.ir ) است که حداکثر پس از ۲۴ ساعت در رخ نما نمایش داده خواهد شد.
۶. اعضای محترم هیأت علمی توجه داشته فرمایند که تنها مقالات – کتاب‌ها – همایش‌ها و طرح‌های کاربردی که توسط دبیر پژوهشی و یا کمیسیون موارد خاص بررسی و مورد تأیید شده باشد در بخش" فعالیت‌های علمی" نشان داده می‌شود و بقیه موارد در سایت رخ نما نمایش داده نمی‌شوند. در واقع ملاک نمایش رکوردهای مقالات – کتاب‌ها – همایش‌ها و طرح‌های کاربردی در سایت رخ نما نمایش یا عدم نمایش در رزومه نیست.
* توجه ۱: در صورتیکه رکورد تکراری در مقالات – کتاب‌ها – همایش‌ها مشاهده می‌نمایید می‌توانید برای حذف آن با معاونت پژوهشی دانشگاه و دبیران محترم کمیسیون مکاتبه نمائید.
* توجه ۲: در صورتیکه طرح‌های کاربردی شما غیر قابل انتشار (محرمانه) هستند با اداره کل طرح‌های کاربردی دانشگاه مکاتبه فرمائید. با تأیید ایشان طرح‌های غیر قابل انتشار از رخ نما حذف خواهند گشت.
* توجه ۳: در صورتیکه مقالات شما غیر قابل انتشار (محرمانه) هستند با اداره کل سیاست گزاری و توسعه معاونت پژوهشی دانشگاه مکاتبه فرمائید. با تأیید ایشان مقالات غیر قابل انتشار از رخ نما حذف خواهند گشت.

۷. پایان نامه‌هایی که در رخ نما نمایش داده می‌شوند تجمیع کلیه پایان نامه‌هایی است که درسامانه قدیمی پایان نامه‌های کتابخانه و در سامانه آموزش (گلستان) ثبت شده‌اند. اگر کمبود و یا اختلافی در این زمینه ملاحظه می‌فرمایید لطفاً در سامانه تیکتینگ مشکل را ثبت فرمائید.
* توجه: از آنجایی که تنها طرح‌های پایان یافته در رخ نما نمایش داده می‌شود، در صورتیکه طرح کاربردی شما پایان پذیرفته است و همچنان نمایش داده نمی‌شود برای اصلاح تاریخ اختتام آن با اداره کل پژوهش‌های کاربردی –دبیر کمیسیون مربوطه - مکاتبه فرمائید.

۹. بروز رسانی اطلاعات از سامانه پژوهشی به صورت هفتگی و خودکار انجام می‌پذیرد. در صورتیکه کاربری نیاز به به روز رسانی اطلاعات در سامانه پژوهشی به صورت فوری و اعمال آن در سایت رخ نما دارد می‌تواند در پروفایل خود ورود نماید و از طریق دکمه" واکشی اطلاعات پژوهشی استاد" اقدام به به روز رسانی رخ نمای خود نماید.

 

 

 

۱۰. از آنجایی که فعالیت‌های علمی اجرایی از منو‌ی صفحه اصلی> فعالیت‌ها> فعالیت‌های علمی-اجرایی> خدمات علمی-اجرایی و بر اساس تاریخ روز نمایش داده می‌شود در صورتیکه تاریخ پایان را برای فعالیتی درج نکرده باشید آن فعالیت به عنوان فعالیت جاری تلقی می‌گردد و در فهرست فعالیت‌هایتان نشان داده می‌شود.
۱۱. مقادیر مربوط به finger print که در بخش انگلیسی نمایش داده می‌شود از سایت اسکوپوس و بر اساس author id درج شده در پروفایل شما استخراج می‌شود. از طریق منو‌ی زیر در سامانه RTIS می‌توانید فهرست زمینه‌های پژوهشی خود را که از سایت اسکوپوس استخراج شده است را ملاحظه فرمائید:
صفحه اصلی> اطلاعات پایه> اطلاعات اولیه> حوزه پژوهش
امکان ویرایش و حذف حوزه‌های پژوهش برای شما فراهم شده است و می‌توانید با استفاده از تیک عدم نمایش در رخ نما نسبت به نمایش یا عدم نمایش اطلاعات مذکور در رخ نما اقدام فرمائید.
۱۲. اگر مقالاتی که در رخ نما برای شما نمایش داده می‌شود با مقالاتی که در RTIS درج شده است از لحاظ تعداد هماهنگی ندارند و شما واکشی اطلاعات را نیز انجام داده‌اید ممکن است مقالات شما مشمول شرایط ذیل باشد:
اطلاعات نمایش داده شده در رخ نما بر اساس نتیجه بررسی و ارزیابی که در RTIS برای مقالات درج شده است انجام می‌پذیرد. بر این اساس تنها مقالاتی که دارای وضعیت بررسی و مورد تأیی د بررسی در کمیته موارد خاص و بدون امتیاز هستند در رخ نما نمایش داده می‌شوند. برای مثال: اگر مقاله شما دارای وضعیت تکراری باشد در رخ نما نشان داده نخواهد شد.

 

 

چگونه تیکت ثبت کنم؟


لینک دانلود فایل

( ۲۲ )