http://utits۳.ut.ac.ir/support/staff

راهنمای پنل کارشناسان سامانه پشتیبانی خدمات فناوری اطلاعات

۰۴ بهمن ۱۳۹۵ | ۱۴:۳۵ کد : ۳۱۹۵ راهنماهای کارمندان
تعداد بازدید:۱۰۷۶۶

ﺟﻬﺖ ﻭﺭﻭﺩ ﺑﻪ سامانه ، ﻻﺯﻡ ﺍﺳﺖ ﭘﺲ ﺍﺯ ﺑﺎﺯﮐﺮﺩﻥ ﻣﺮﻭﺭﮔﺮ، ترجیحا فایر فاکس ( ( Mozilla Firefox ﺑﻪ ﺁﺩﺭﺱ ﺍﻳﻨﺘﺮﻧﺘﯽ http://utits3.ut.ac.ir/support/fa/staff  ﻣﺮﺍﺟﻌﻪ ﮔﺮﺩﺩ.

 

پس از وارد کردن آدرس مربوطه، ﺻﻔﺤﻪ ﻭﺭﻭﺩ ﺑﻪ سامانه ﻧﻤﺎﻳﺶ ﺩﺍﺩﻩ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺷﺪ ﮐﻪ ﮐﺎﺭﺑﺮ ﺑﺎ ﻭﺭﻭﺩ ﻧﺎﻡ ﻋﺒﻮﺭ(ﺷﻨﺎﺳﻪ ﮐﺎﺭﺑﺮﯼ) ﻭ ﮐﻠﻤﻪ ﻋﺒﻮﺭ(ﮔﺬﺭﻭﺍﮊﻩ) ﻭﺍﺭﺩ ﻣﺤﻴﻂ سامانه ﺷﻮﺩ.    

فرآیند کار با این سامانه به شرح زیر می­باشد:

با ورود به سامانه­­ی پشتیبانی صفحه­ای مطابق شکل زیر پیش روی شما قرار می­گیرد:

منوهای موجود در سامانه عبارتند از :

  • خانه
  •  درخواست ها
  • پایگاه دانش
  • اخبار
  • کاربران
  • گزارشات
  •  

منوی صفحه اصلی دارای سه سربرگ می باشد:

  1. پنل مدیریتی :

سربرگ پنل مدیریتی ،  نخستین بخشی است که پس از ورود به کاربر سامانه نشان داده می شود.

این صفحه ، حاوی خلاصه­ای از اطلاعات آماری مربوط به درخواست‌های جدیدی که پس از آخرین ورود شما مطرح شده‌اند، درخواست‌هایی که پس از آخرین ورود شما بهنگام شده‌اند، چت‌های جدیدی که پس از آخرین ورود شما برگزار شده‌اند.

  1. ترجیحات:

این قسمت از سه بخش تشکیل می­شود:

تنظیمات: در این قسمت کلیه اطلاعات شخصی (مانند : نام و نام خانوادگی، ایمیل، شماره موبایل، امضا و ...) تنظیم می­گردد.

تغییر گذرواژه : در این قسمت می­توانید رمز عبور(گذرواژه) خود را تغییر دهید.

 

 دپارتمان های انتساب داده شده : در این قسمت برای دپارتمان هایی که می­توانید درخواست ارسال نمایید مشاهده می­شود.

 

درخواست­ها

منوی درخواست­ها شامل سربرگ­­های زیر می باشد:

  • مدیریت درخواست­ها
  • جستجو
  • درخواست جدید

 

مدیریت درخواست­ها:

در این قسمت با انتخاب سامانه مورد نظر و همچنین وضعیت درخواست می توانید درخواست­های خود را مشاهده نمایید.

جستجو:

جستجوی فوری :در این قسمت می تواند درخواست­هایی را که ثبت نموده اید را جستجو نمایید.(براساس شماره شناسه و نویسنده)

 

درخواست جدید:

برای ایجاد یک درخواست جدید، مراحل زیر به ­ترتیب اجرا می­گردند:

بر روی گزینه­ی درخواست کلیک کنید، نوع درخواست(ارسال ایمیل، درخواست تلفنی) و همچنین سامانه مورد نظر خود را انتخاب نموده و وارد مرحله­ی بعدی شوید.

 

  • در این مرحله پس از انتخاب موارد قبلی صفحه­ای مطابق شکل زیر نمایش داده می شود .

در بخش جزئیات موضوع، نام و نام خانوادگی و محتوای درخواست خود را ثبت نموده و مالک(شخصی که قرار است به درخواست جواب دهد )را مشخص نمایید و نوع وضعیت و اولویت آن را نیز انتخاب کنید و در انتها با زدن دکمه ارسال درخواست شما در سامانه ثبت می گردد.

هر درخواستی که ارسال می­شود در وضعیت (باز) قرار می­گیرد، اگر درخواست در حال پیگیری باشد دروضعیت (درحال بررسی) بوده و هنگامی­که به درخواست پاسخ داده شود وضعیت آن به حالت (بسته)تغییر می­یابد.

 برای پاسخ هر درخواست ابتدا در روی آن کلیک کرده  و در خواست باز می شود سپس طبق تصویر زیر روی گزینه پاسخ کلیک کرده و متن پاسخ را در کادر محتوای پاسخ تایپ و در آخر وضعیت آن را بسته انتخاب  کرده و گزینه ارسال را می زنیم.

ماکرو(پاسخ­های از پیش آماده) :

در این قسمت می­توانید پاسخ پرسش­های متداول کاربران را ثبت نمایید تا در صورت لزوم به سرعت پاسخگوی سوالات باشید. امکان درج طبقه بندی در پاسخ و مدیریت طبقه بندی ها نیز در این قسمت فراهم شده است. ابتدا بنام دپارتمان طبقه بندی ایجاد می کنید(مثل فیش حقوقی) سپس در قسمت درج ماکرو برای این طبقه بندی پاسخ های آماده وارد می کنید.

 

پاسخ گروهی به درخواستهای یکسان:

اگر درخواست هایی دارید که پاسخ های یکسان دارند می توانید با طی مراحل زیر پاسخ انبوه (ارسال یک پاسخ برای چند درخواست مشابه) ارسال نمایید.

1. درخواستهای مورد نظر را از لیست درخواست ها  انتخاب نمایید. 

2. در پایین صفحه در قسمت عملیات انبوه وضعیت درخواست ها را بنا به صلاحدید خود به: درحال بررسی یا بسته تغییر دهید.

3. با انتخاب دکمه Reply  (1) در منوی بالای لیست درخواست ها پاسخ مورد نظر را تایپ (2) و ارسال (3) نمایید.

کلید واژه ها: پشتیبانی پنل کارشناسان


( ۲ )