https://utta.ut.ac.ir

سوالات متداول سامانه حضور و غیاب

۰۷ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۱۱:۴۷ کد : ۲۹۹۹ راهنماهای کارمندان
تعداد بازدید:۲۱۲۵۹

 

۱- فرق زدن کارت مرخصی ساعتی با نزدن روی دستگاه حضور و غیاب آن چیست؟

در حال حاضر تفاوتی نمی کند چون کسر کار و تعجیل و مرخصی ساعتی با هم جمع می شود اما از ابتدای مهر ماه سال ۹۱ در صورتی که بدون زدن دکمه ۵ یا استفاده از کارت مرخصی تردد ثبت شود هر کدام به صورت جداگانه محاسبه خواهد شد.کسر کار از حقوق کم شده و مرخصی ساعتی تا هشت ساعت بخشیده شده و بیشتر از هشت ساعت از مرخصی سالانه کسر خواهد شد.

۲- در صورتی که پس از ورود به سامانه اطلاعات تردد مشاهده نشد چه کار باید کرد؟

در صورت تعویض کارت اطلاعات قابل مشاهده نیست با کارشناس منابع انسانی مذاکره نمایید تا دسترسی شما را اصلاح نماید.

۳- سقف مرخصی ساعتی در روز چند ساعت است؟

در طول یک شیفت کاری حداکثر سه ساعت که شامل ساعت ناهار و کسر کار مجاز نیز می گردد.به عبارت دیگر مجموعاً فرد بیشتر از سه ساعت نیاید در واحد حضور نداشته باشد.

۴- آیا مرخصی ساعتی ذخیره می‌گردد؟

مرخصی ساعتی در ماه ۵۹/‏۷‬ ساعت می باشد و وقتی ۸ ساعت شد یک روز از مرخصی استحقاقی کسر می گردد. استفاده نکردن از مرخصی نیز موجب ذخیره آن نمی‌گردد.

۵- مرخصی سالانه هر ماه چقدر اضافه می شود؟

برای شش ماه اول سال هر ماه ۲۰ ساعت و چهل دقیقه و برای شش ماه دوم ۲۰ ساعت.

۶- حداکثر مرخصی قابل انتقال به سال بعد چقدر است؟

برای کارکنان رسمی و پیمانی ۱۵ روز و قرارداد معین اصلاً ذخیره نمی شود.

۷- سقف اضافه کار در چه روزی از ماه باید در سیستم تعریف گردد؟

کاربران سیستم حضور و غیاب موظف هستند از ۱ تا ۷ هر ماه سقف اضافه کاری را برای پرسنل واحد خود تعریف نمایند.

۸- کارت ماموریت روی سیستم کار نمی کند چه کار باید انجام داد؟

لطفاً شماره دستگاه تردد واحد به همراه شماره کارت ماموریت را اعلام نمایید تا مجدداً تنظیم شود.

۹- کارت مرخصی روی سیستم کار نمی کند چه کار باید انجام داد؟

لطفاً شماره دستگاه تردد واحد به همراه شماره کارت مرخصی را اعلام نمایید تا مجدداً تنظیم شود.

۱۰- اگر بخواهیم دستگاه جدید در واحد جدید راه اندازی نماییم چگونه باید اقدام نماییم؟

دستگاه را باید از شرکت دنیای پردازش خرایداری نمایید پس از نصب دستگاه در واحد مربوطه نام واحد به همراه آی‌پی که مقرر است در سیستم مجموعه شود را به مرکز فناوری اطلاعات و فضای مجازی دانشگاه تهران اعلام نمایید تا در سیستم تعریف گردد.

۱۱- با وجود اینکه پرسنل کارت تردد خود را در سیستم ثبت نموده اند و بازخوانی اطلاعات نیز صورت گرفته ولی دیتایی در سیستم نشان داده نمی شود علت چیست؟

مهم ترین علتی که اطلاعاتی در سیستم ثبت نمی شود قطع برق دستگاه می باشد و در نهایت باید از سالم بودن دستگاه تردد واحد خود مطمئن باشید.

۱۲- در صورت فراموشی ثبت تردد ناقص در سیستم چه باید کرد؟

باید درخواست خود را به مسئول حضور و غیاب خود ارائه دهید تا ایشان مورد را بررسی نمایند و جهت اصلاح تردد ناقص باید نامه رسمی از واحد مربوطه به اداره منابع انسانی ارسال گردد.

۱۳- ساعت دستگاه تردد تنظیم نمی باشد چه اقدامی باید انجام داد؟

شماره دستگاه و آی‌پی دستگاه را اعلام نمایید تا پس از تست ارتباط ساعت در سیستم شما تنظیم گردد.

۱۴- بازخوانی اطلاعات دستگاه تردد در واحدها معمولاً چه موقع هایی انجام می شود؟

معمولاً سعی می شود روزانه بین ساعت ۹ الی ۱۰ این بازخوانی صورت گیرد.

۱۵- جهت فراموشی رمز سامانه حضور و غیاب و ثبت درخواست مرخصی چگونه باید اقدام نمایم؟

جهت ریست نمودن یوزر و پسورد لطفاً با کارشناس منابع انسانی مذاکره نمایید دسترسی ها به آن واحد واگذار شده است.

۱۶- چرا اطلاعات تردد گاهی در سامانه دیده نمی شود؟

دستگاه های تردد روزانه حداقل یکبار تخلیه می‌گردد در صورتی که اطلاعات بیشتر از یک روز به روز رسانی نشود نشاندهنده عدم ارتباط شبکه دستگاه با کامپیوتر مرکزی می باشد.

۱۷- اطلاعات تردد کاربران در سیستم مشاهده نمی شود؟

مرحله اول:

از یکی بود رنج ip و gateway تعریف شده بر روی دستگاه و برنامه حضور و غیاب مطمئن شوید.

۲- مرحله دوم:

کابل شبکه دستگاه را بررسی نمایید که به دستگاه وصل باشد و چراغ شبکه دستگاه روشن و رنگ آن سبز باشد.

۳- مرحله سوم:

در سامانه حضور و غیاب تست ارتباط با دستگاه خود بگیرید بررسی نمایید که تست ارتباط برقرار می‌باشد یا خیر؟

  • بله: تست ارتباط برقرار می‌‌‌‌باشد ولی اطلاعات پرسنل قابل مشاهده نیست پس به راهبر سیستم جهت بررسی تست ارتباط با دستگاه مرکزی اطلاع دهید.
  • بله: تست ارتباط برقرار می باشد و دریافت اطلاعات انجام شد.
  • خیر: در صورت برقرار نبودن تست ارتباط به مرحله چهرم بروید.

۴- مرحله چهارم:

  • باید از Ip تعریف شده بر روی دستگاه حضور و غیاب Ping بزنید بررسی نمایید چه پیغامی می‌دهد اگر Reply باشد مشکلی از نظر شبکه داخلی واحد وجود ندارد.به راهبر سیستم در مرکز اطلاع دهید.
  • ممکن است ارتباط شبکه بین واحد با مرکز فناوری اطلاعات مجازی قطع باشد که راهبر سیستم در مرکز اطلاع دهید.
  • اگر پیغام Time out داد باید شبکه داخلی واحد را بررسی نمایید تا مشکل برطرف گردد. جهت بررسی این موضوع باید به کارشناس انفورماتیک خود اطلاع دهید. تا رنج ip روی دستگاه حضور و غیاب و همچنین سوئیچ مربوطه بررسی نمایند تا مشکل برطرف شود.

( ۵۷ )