ثبت سند رسید تحویل کالا به انبار

۱- ورود به سیستم

این راهنما به منظور ثبت سند رسید تحویل کالا به انبار تدوین شده و در اختیار شما کاربران محترم قرار می‌گیرد.

در ابتدا از طریق مرورگر خود آدرس erp.ut.ac.ir را وارد نموده و پس از ورود اطلاعات احراز هویت مرکزی پس به سامانه انبارداری دسترسی خواهید داشت.

شکل ۱ ورود به سامانه

 

هر یک از کاربران پس از وارد کردن اطلاعات احراز هویت، پنل کاربری خود را همانند تصویر زیر مشاهده می‌کنند. (شکل ۲)

شکل ۲ پنل کاربری

 

در صفحه باز شده کاربر باید ۳ قسمت را بررسی نماید (شکل ۳):

الف: کاربر نام خود را در این قسمت مشاهده کند.

ب: سال مال فعال، سال جاری باشد.

ج: شعبه فعال همان شعبه‌ای باشد که کاربر در آن فعالیت دارد.

شکل ۳ مشخصات کاربری

۲- ثبت سند تحویل کالا به انبار:

جهت ثبت اسناد انبار به ترتیب: سیستم انبارداری --->> صدور سند انبار-- ->> سند انبار تعدادی را انتخاب می‌کنیم. (شکل ۴)

شکل ۴ ورود به سامانه

پس از کلیک بر روی سند انبار تعدادی، انواع سندهایی که انباردار مجاز به ثبت آنها می‌باشد برای وی قابل رؤیت خواهند بود.

توجه

در صورتیکه به چندین انبار دسترسی داشته باشید باید انبار مورد نظر را از منوی کشویی انتخاب نماید.(شکل ۵)

 

شکل ۵ انتخاب انبار

 

۱- برای ثبت سند گزینه رسید تحویل کالا به انبار را انتخاب نمائید. (شکل ۶)

شکل ۶ انتخاب سند رسید تحویل کالا به انبار

 

۲- پس از انتخاب رسید تحویل کالا به انبار وارد صفحه فوق خواهیم شد. هنگامیکه برای ثبت سند رسید و حواله اقدام می‌کنید حتماً به سربرگ سند دقت نمایید.(شکل ۷)

شکل ۷ صدور سند انبار

۳- برای نمایش کالاهایی که کارپرداز سند ارسال به انبار آن را ثبت کرده باید به این صورت عمل نمائید.

۳-۱- گزینه واکشی را انتخاب کنید.(شکل ۸)

شکل ۸ واکشی سند

۳-۲- در صفحه باز شده ردیف مورد نیاز را با علامتگذاری بر روی آن انتخاب نمائید. (شکل ۹)

شکل ۹ واکشی سند

۳-۳- دکمه انتخاب را جهت بارگذاری اطلاعات در سند، کلیک نمایید.(شکل ۱۰)

شکل ۱۰ واکشی سند

۳-۴- پس از واکشی، وارد صفحه ذخیره سند خواهیم شد.(شکل ۱۱)

شکل ۱۱ صدور سند

مواردی که در صفحه رسید تحویل کالا به انبار باید مورد توجه قرار گیرند به این صورت است:

۱- کاردکس کالا: سوابق ورود وخروج کالا از انبار را نمایش می‌دهد.

۲- طرف مقابل: باید نام واحد یا دانشکده انتخاب گردد که به صورت پیش فرض این گزینه توسط کارپرداز اعمال شده است.

۳- طرف حساب: باید نام کارپرداز انتخاب شود.

۴- بک آپ: برای گرفتن بک آپ از فرم اسناد، می‌توان گزینه فوق را انتخاب و پس از درج مسیر ذخیره فایل، از گزینه خروجی XML ، نسخه پشتیبان تهیه نمود و با انتخاب بارگذاری XML برای بارگزاری مجدد، فایل را بازخوانی نمود.(شکل ۱۲)

شکل ۱۲ دریافت نسخه پشتیبان

۳-۵- قبل از ذخیره سند، تیکت چاپ سند را جهت گزارش گیری و پرینت انتخاب نمائید .(۱۳)

شکل ۱۳ تیک گزارش گیری

۳-۵- در انتها با انتخاب گزینه دیسکت سند رسید را ذخیره نمایید.(شکل ۱۴)

شکل ۱۴ ذخیره سند

۳- گزارش گیری و پرینت:

پس از انتخاب تیک چاپ پس از ثبت و ذخیره سند، نام گزارش را سند انبار ریالی-سر جمع کل انتخاب نموده و گزینه PDF را انتخاب نمائید تا خروجی مناسبی جهت پرینت دریافت نمائید .(۱۵)

شکل ۱۵ گزارش گیری

توجه

برای مشاهده اسناد ثبت شده می‌توان به لیست اسناد انبار مراجعه نمائید.

 

 

چگونه تیکت ثبت کنم؟

 

آخرین ویرایش۲۰ شهریور ۱۳۹۸