راهنمای ثبت نام الکترونیکی و بارگذاری مدارک معرفی شدگان آزمون دکتری نیمه متمرکز سال تحصیلی ۹۹-۱۳۹۸ دانشگاه تهران

۰۸ خرداد ۱۳۹۸ | ۰۰:۰۰ کد : ۳۷۵۵ راهنماهای دانشجویان
تعداد بازدید:۳۶۹۱۸

 

این راهنما به منظور تشریح فرایند پذیرش داوطلبان معرفی شده از سازمان سنجش در مقطع دکتری دانشگاه تهران تهیه و تنظیم شده است.

۱- ورود به سامانه

داوطلبین گرامی برای انجام مراحل پذیرش باید به اینجا مراجعه نمایند.

توجه

  • سامانه جامع آموزش با مرورگرهای کروم و اینترنت اکسپلورر (ورژن ۹ به بالا) قابل دسترسی است.
  • با توجه به اینکه در ویندوز ۱۰ مرورگر جدید ارائه شده است، برای یافتن Internet Explorer باید در قسمت search ویندوز ، Internet Explorer را جستجو کنید.

 

شناسه کاربری و رمز عبور ورود به سامانه جامع آموزش به شرح زیر می‌باشد.

  • شناسه کاربری: شماره داوطلبی ۱۰۶
  • گذرواژه: کدملی (با صفرهای سمت چپ)

بطور مثال برای داوطلبی با شماره داوطلبی ۱۲۳۴ و کدملی ۰۰۱۲۳۴۵۶۰۰ شناسه کاربری و گذرواژه بصورت زیر می‌باشد:

۱۰۶۱۲۳۴

شناسه کاربری

۰۰۱۲۳۴۵۶۰۰

رمز عبور

 

شکل۱

۲- مراحل ثبت نام

پس از ورود به سامانه جامع آموزش می توانید فرایند پذیرش را که شامل مراحل مختلفی است، مشاهده نمایید. با کلیک بر روی گزینه انتخاب می توانید اقدام به تکمیل هر مرحله کنید.

توجه

کلیه مراحل ثبت نام بایستی به ترتیب و به طور کامل انجام شود.

 

شکل ۲-

مرحله ۱- مشخصات داوطلب:

بعد از کلیک روی لینک انتخاب، در مرحله مشخصات داوطلب فرمی به شکل زیر مشاهده می‌شود که باید با دقت و مطابق راهنمای تصویری زیر تکمیل فرمایید.

 

توجه

داوطلبین گرامی توجه فرمایید که پس از تکمیل فرم مشخصات فردی و بارگذاری عکس خود، باید با زدن تیک پایین صفحه، صحت اطلاعات ثبت شده را تایید فرمایید.

توجه

جهت بررسی اطلاعات وارد شده می‌توانید گزینه «بررسی تغییرات» و برای ثبت نهایی آنها باید گزینه «اعمال تغییرات» را بزنید.

 

شکل ۳-

مرحله ۲ پرداخت الکترونیکی هزینه

با ورود به این مرحله فرمی به شکل زیر مشاهده خواهید نمود که بایستی با کلیک روی لوگوی بانک، وارد صفحه پرداخت شده و اقدام به پرداخت وجه مورد نظر نمایید.

 

شکل ۴-

مرحله ۳ -دریافت فرم (های) موردنیاز

در این مرحله باید ف رم خام با عنوان «فرم مشخصات فردی داوطلبان مرحله دوم آزمون دکتری ۹۸» را که در قالب فایل word در سامانه تعبیه شده، دانلود کرده و اقدام به تکمیل آن نمایید. نسخه تکمیل شده این فرم باید در مرحله ۴ (ارسال تصویر مدارک)، به عنوان مدرک «فرم مشخصات فردی داوطلبان مرحله دوم آزمون دکتری ۹۸» توسط شما بارگذاری شود.

 

شکل ۵-

مرحله ۴- ارسال تصویر مدارک

در این مرحله باید مدارک مورد نیاز جهت پذیرش را بارگذاری نمایید.

توجه

با توجه به اینکه بارگذاری برخی از فرم ها الزامی و برخی دیگر اختیاری است، لذا حتماً به ستون «اجباری بودن» و «شرح» هر مدرک دقت فرمایید.

بمنظور بارگذاری مدارک بایستی مطابق مراحل مشخص شده در شکل زیر، ابتدا بر روی گزینه «ارسال» کلیک نمایید. پس از کلیک روی این گزینه وارد صفحه جدیدی خواهید شد که می‌توانید مدرک مورد نظر خود را به آن ضمیمه کنید. چنانچه توضیحاتی برای مدرک بارگذاری شده مورد نیاز است می‌توانید آن را در بخش توضیحات اضافه کرده و سپس با کلیک بر روی گزینه «اعمال تغییرات» مدرک را ارسال نمایید.

 

شکل ۶-

مرحله ۵- فعالیت های پژوهشی

 

مرحله ۶- زمینه تحقیقاتی مورد علاقه

دو مرحله فوق از نظر فرایندی شبیه به یکدیگر بوده و همانگونه که از نام آنها مشخص است به ترتیب برای ثبت فعالیت‌های پژوهشی و ثبت زمینه تحقیقاتی مورد علاقه داوطلبین در نظر گرفته شده است.

داوطلبین گرامی برای این منظور پس از کلیک روی گزینه انتخاب، وارد صفحه جدیدی مشابه شکل زیر خواهند شد. پس از ورود به این صفحه بر روی دکمه «ایجاد» کلیک کرده و سپس در صفحه باز شده اطلاعات مربوطه را وارد نمایید.

 

توجه

اگر نیاز دارید تا چندین مورد فعالیت پژوهشی یا زمینه تحقیقاتی مورد علاقه خود را بیان کنید، مجدداً می توانید از لینک ایجاد استفاده نمایید.

 

شکل ۷-

 

مرحله ۷- گواهی انجام ثبت نام

در آخرین مرحله از مراحل انجام پذیرش غیرحضوری، می‌توانید این گواهی را بعنوان گواهی انجام ثبت نام، پرینت بگیرید.


شکل ۸-


( ۶۰ )