- پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

راهنمای درخواست خوابگاه برای دانشجویان جدیدالورود

۲۳ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۲:۰۰ کد : ۳۵۷۶ راهنماهای دانشجویان
تعداد بازدید:۸۲۸۳۵

 

این راهنما بمنظور تشریح فرایند" درخواست خوابگاه برای دانشجویان جدیدالورود" تدوین شده است. دانشجویان گرامی لطفاً برای تسریع در روند فرایند مراحل را با دقت انجام دهید و به نکات گفته شده توجه نمایید.

همچنین به منظور راحتی در انجام فرایند ثبت درخواست، فلوچارت مسیرها در شکل زیر (شکل ۱) مشخص شده است.

شکل ۱. فلوچارت روند ثبت درخواست خوابگاه

توجه

  • توجه نمایید نحوه ورود به سامانه، به مقطع تحصیلی دانشجویان بستگی دارد:
  1. دانشجویان کارشناسی و دکتری عمومی دامپزشکی
  2. دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری

 

 

۱- ورود به سیستم (مخصوص دانشجویان جدیدالورودکارشناسی / دکتری عمومی دامپزشکی)

دانشجویان عزیز غیر بومی (شهرستانی)، در صورت تمایل برای دریافت خوابگاه و استفاده از امکانات خوابگاهی دانشگاه می‌توانید در بازه ثبت‌نام آموزشی در مرحله عملیات درخواست خوابگاه از بخش " تقاضای خوابگاه " درخواست خود را ثبت نمایید. بدین منظور از طریق لینک https://reg.ut.ac.ir وارد صفحه ثبت نام شده و در همان صفحه، کادر اول از سمت راست" ثبت نام کارشناسی و دکتری عمومی دامپزشکی" را انتخاب نمایید تا وارد صفحه زیر (شکل ۲) شوید.

 

شکل ۲. صفحه ثبت نام و پذیرش غیر حضوری دانشجویان ورودی جدید

 

بعد از ورود به صفحه بالا، در صورت تمایل برای دریافت خوابگاه (دانشجویان غیر بومی) با انتخاب گزینه "بله" در ردیف "۷"، روی ردیف "۸" (گزینه عملیات درخواست خوابگاه) کلیک نمایید تا وارد صفحه زیر (شکل ۳) شوید.

شکل ۳. مشاهده صفحه عملیات درخواست خوابگاه

 

۲- ورود به سیستم (دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری)

دانشجویان گرامی، جهت ثبت" درخواست تمدید خوابگاه" پس از ورود به سیستم آموزش به آدرس ems.ut.ac.ir یا سامانه خوابگاه dorm.ut.ac.ir ، از منوی" دانشجویی،"منوی" خوابگاه" منوی" درخواست گروهی / تکی خوابگاه" منوی" درخواست" و سپس پردازش" عملیات درخواست خوابگاه" را انتخاب نمایید.(شکل ۴)

شکل ۴. مراحل پردازش درخواست (دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری)

۳- درخواست اتاق

دانشجویان گرامی، پس از ورود به پردازش" عملیات درخواست اتاق توسط دانشجو" چنانچه دانشجوی غیر بومی می باشید، ابتدا باید اتاق خود را انتخاب نمایید. بدین منظور گزینه" درخواست اتاق" را از صفحه درخواست زیر (شکل ۵) انتخاب کنید.

شکل ۵. صفحه درخواست اتاق

۴- انتخاب مجموعه خوابگاه و خوابگاه

با کلیک بر روی ردیف درخواست اتاق به فرم " درخواست اتاق توسط دانشجو" وارد می شوید که با انتخاب مجموعه خوابگاه و خوابگاه، درخواست خود را ثبت نمایید. پس از آن لیست اتاق ها به همراه اطلاعات تعداد ساکنین فعلی و همچنین وضعیت ظرفیت اتاق‌های خوابگاه انتخابی نمایش داده می شود.

شکل ۶. صفحه مربوط به ایجاد مجموعه خوابگاه / خوابگاه

 

توجه

  • توجه شود برای دانشجو تنها خوابگاه و اتاق های مجاز و دارای ظرفیت قابل انتخاب، نمایش داده می‌شود.

 

شکل ۷. صفحه مشاهده ظرفیت خوابگاه و اتاق‌ها

 

توجه

  • می‌توان با وارد کردن طبقه خوابگاه و ظرفیت اتاق در قسمت محدوده اتاق ها و انتخاب کلید اتاق های با ظرفیت دلخواه و یا طبقه مورد نظر خود را لیست نمود.

 

دانشجویان گرامی‌، پس از نمایش لیست اتا‌ق‌های خوابگاه می‌توانید با کلیک بر روی عدد نمایش داده شده در ستون تعداد ساکنین اتاق (شکل ۸ مشخصات ساکنین فعلی اتاق و همچنین اجاره بهای اتاق (شکل ۹) را مشاهده نمایید.

شکل ۸. صفحه مشاهده مشخصات اتاق‌ها

 

شکل ۹. مشاهده اجاره بهای اتاق مشخص شده

۵- رزرو اتاق یا لغو اتاق رزرو شده

دانشجویان گرامی بمنظور رزرو نمودن اتاق، می‌بایست روی لینک عدم انتخاب کلیک نمایید تا به حالت انتخاب تغییر وضعیت دهد. (در صورت انصراف، کافی است روی لینک انتخاب کلیک نمایید تا به وضعیت عدم انتخاب تغییر وضعیت دهد. و یا اینکه در بالای فرم درخواست خوابگاه (شکل ۱۰) گزینه حذف را انتخاب کنید).

شکل ۱۰. تایید یا حذف اتاق انتخاب شده

۶- پرداخت ودیعه الکترونیکی خوابگاه

پس از انتخاب اتاق باید ودیعه مربوط به خوابگاه را پرداخت نمایید. بدین منظور گزینه" پرداخت ودیعه" را از صفحه درخواست زیر (شکل ۱۱) انتخاب کنید تا وارد درگاه پرداخت الکترونیکی گردید.(شکل ۱۲)

شکل ۱۱. صفحه انتخاب گزینه پرداخت ودیعه

 

شکل ۱۲. پرداخت الکترونیکی ودیعه خوابگاه

 

توجه

  • توجه نمایید که در پردازش پرداخت‌های الکترونیکی بابت ودیعه، بایستی دلیل پرداخت را انتخاب و با کلیک بر روی لوگوی بانک روند پرداخت الکترونیکی اجاره بها را انجام دهید.

 

۷- پرداخت الکترونیکی اجاره بها:

پس از پرداخت ودیعه، به فرم عملیات درخواست توسط دانشجو وارد شده و ردیف" پرداخت الکترونیکی اجاره بها" را انتخاب کنید پس از کلیک روی گزینه انتخاب به فرم" پرداخت‌های الکترونیکی بابت خوابگاه" وارد شده و سپس با انتخاب دلیل پرداخت با کلیک روی لوگوی بانک، به صفحه پرداخت بانک وارد شده و اقدام به پرداخت الکترونیکی اجاره بها نماید (شکل ۱۳). توجه نمایید که هنگام پرداخت بایستی دلیل پرداخت خود را همانطور که در زیر می‌بینید مشخص نمایید.

 

شکل ۱۳. مسیر انتخاب گزینه پرداخت اجاره بها از صفحه درخواست خوابگاه

 

شکل ۱۴. درگاه پرداخت بانکی


( ۲۲۲ )