http://reg.ut.ac.ir/fa/faq

سوالات متداول پذیرش غیرحضوری (ثبت نام الکترونیکی)

۰۴ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۱۴:۳۶ کد : ۲۹۶۳ راهنماهای دانشجویان
تعداد بازدید:۶۹۶۵۷
مشکلات احتمالی در حین ثبت نام

-هنگام کار با صفحات فرم‌ها به درستی دیده نمی‌شود.

اگر فرم دریافت نام کاربری یا هر فرم دیگری را به درستی مشاهده نمی‌کنید دقت نمایید که درمرورگر internet explorer در منوی tools گزینه compatibility view تیک نخورده باشد.

-در صفحه دریافت نام کاربری آیا کد امنیتی به بزرگ و کوچک بودن حساس می‌باشد؟

خیر

 

-آیا هنگام ثبت ایمیل نیاز به ثبت @ ut.ac.ir می‌باشد؟

خیر نام کاربری شناسه ایمیل شما بدون @ ut.ac.ir باید ثبت گردد

 

-هنگام درج رمز عبور برای دریافت نام کاربری چه مواردی را باید در نظر گرفت؟

از ۸ کاراکتر استفاده گردد حداقل یکی از کاراکترها حتماً به لاتین و بزرگ و یک کاراکتر لاتین کوچک داشته باشد. تلفیقی از حروف لاتین و عدد باشد

 

-چگونه از شماره داوطلبی خود اطلاع پیدا کنم؟

* اگر شما پذیرفته شده از سنجش هستید، می‌توانید با مراجعه به کارنامه اعلامی از سایت سنجش از شماره داوطلبی خود مطلع شوید.

* اگر از طریق غیر از سنجش) معرفی نامه از وزارت علوم هستند و شامل"مهمان، انتقالی، فرزندان هیات علمی... و (مراجعه نمودید باید طبق دستور العمل در فایل راهنما پس از ثبت اطلاعات در سیستم جامع آموزش از شماره داوطلبی) شماره پرونده (خود مطلع شوید.

 

-در صورت فراموشی نام کاربری خود در سامانه پست الکترونیک دانشگاه تهران چه اقدامی باید انجام داد؟

اگر شما در مقاطع قبلی دانشجوی دانشگاه تهران بوده‌اید و پست الکترونیکی دانشگاه را دارید اما نام کاربری خود را فراموش کرده‌اید از منوی دریافت نام کاربری در مرحله ۱ می‌توانید نام کاربری خود را دریافت نمایید.)کد داوطلبی مقطع جدید را وارد نمایید (

 

- اگر از طریق سایت سنجش موفق به دریافت شماره داوطلبی نگردیدم، چگونه از شماره داوطلبی خود مطلع شوم؟

چنانچه دانشجوی ورودی جدید از طریق کنکور سراسری می‌باشید، در صورت فراموشی کد داوطلبی می‌توانید از طریق سایت سنجش به کد داوطلبی خود دست یابید در غیر این صورت جهت رفع هر گونه اشکال در ورود از این آدرس به فرم فرامومشی کد داوطلبی مراجعه نمایید.

در این پردازش با ورود اطلاعات می‌توانید کد داوطلبی را دریافت کنید. درصورت عدم شناسایی شما توسط سیستم می‌توانید درخواست خود را با ورود شماره تلفن همراه و ایمیل ثبت کنید. این درخواست به کارشناس ارجاع داده می‌شود و در اولین فرصت با شما از طریق پیامک و یا تلفن اطلاع رسانی خواهد شد.

 

-منظور از مرحله "رسید پستی تاییدیه تحصیلی" چیست؟

در این مرحله لازم است در بخش تاییدیه تحصیلی فیلدهای مورد نیاز به شرح زیر تکمیل گردد:

الف: لازم است جهت تهیه رسید ارزش تحصیلی پیش دانشگاهی) نظام جدید (و یا دیپلم) نظام قدیم (با همراه داشتن تصویر آن به یکی از باجه‌های پستی سراسر کشور مراجعه نمایید.

: ب در مرحله بعد در صورتی که تاییدیه تحصیلی خود را درخواست نموده‌اید، شماره و تاریخ آن را در فیلدهای"شماره رسید تاییدیه تحصیلی" "و تاریخ رسید" وارد نمایید. توجه داشته باشید که چنانچه مقادیر این دو فیلد مشخص نگردد، با اینکه می‌توانید پذیرش خود را تکمیل نمایید، ولی پذیرش شما به صورت مشروط انجام خواهد شد.

 

- برای تکمیل اطلاعات فیلدهای مختلف، مانند شهر محل تولد و... که باید کد وارد کنم چگونه این کد را پیدا کنم؟

در مورد فیلدهایی که کد دریافت می‌کنند یک علامت سوال و یک کادر بزرگ در مقابل آن قرار دارد برای جستجو می‌توانید در کادر بزرگتر قسمتی از کلمه مورد نظر خود را همراه با علامت ٪ تایپ کرده و سپس با کلیک بر روی علامت سوال به عبارت مورد نظر خود را پیدا کنید.

بطور مثال برای یافتن شهر"اهواز" کافی است که عبارت" ٪اهو" را تایپ کرده و روی علامت؟ کلیک نماید تا شهر اهواز به نمایش در آید. با کلیک بر روی آن، شهر مورد نظرهمراه با کد آن، در کادر مربوطه نمایش داده می‌شود.

 

-اگر اطلاعاتی در فرم‌ها اشتباه بود و قابل ویرایش نبود چگونه نسبت به تصحیح آن اقدام کنم؟

شما می‌توانید پس از پذیرش نهایی و حضوری به آموزش دانشکده خود مراجعه و درخواست تصحیح اطلاعات خود را به کارشناس مربوطه اعلام فرمایید.

 

-وقتی روی " اتمام پذیرش غیرحضوری " کلیک می‌کنم سیستم خطا می‌دهد.

این به معنای آن است که شما تمام مراحل پذیرش غیر حضوری را بطور کامل انجام نداده‌اید. بطور مثال اگر با خطایی با مضمون "اطلاعات مادر را وارد نکرده‌اید" شما در قسمت "اطلاعات خانواده دانشجو" اطلاعات مادر خود را وارد نکرده‌اید.

 

-فایل من در ارسال مدارک آپلود نمی‌شود، چکاری انجام بدهم؟

حجم فایل انتخابی حداکثر" ۲۵۰ کیلو بایت"باشد. پسوند فایل مورد نظر باید jpg,jpeg باشد.

 

-بعضی از مدارک من دوصفحه یا بیشتر هستند برای ارسال آنها چکار کنم؟

ترجیحاً مدارک خود را در قالب یک فایل ارسال کنید. اما در صفحه ارسال مدارک درصورتی که برروی لینک ایجاد کلیک کنید می‌توانید فایل جدید ارسال کنید.

 

- بعضی از فرمهای تعهد با تاخیر باز می‌شوند.

با کمی صبر این فایلها باز می‌شوند و شما می‌توانید بعد از مطالعه آنها را تایید کنید.

 

-اگر بعد از کلیک بر روی دکمه ذره بین فایل مورد نظر با خطا همراه شد چکار کنم؟

یک بار از سیستم خارج شده و مجدد وارد سامانه شوید تا مشکل برطرف شود.

 

-حجم و نوع فایل ارسالی در پذیرش الکترونیکی چیست؟

حجم فایل ارسالی ۲۵۰ کیلوبایت و با پسوند JPG یا GIF باشد

 

-در صورت نداشتن دانشگاه قبلی چه دانشگاهی را انتخاب کنم؟

سایر مراکز آموزشی انتخاب شود

 

-پس از ورود به سیستم از چه منویی وارد شده و پذیرش غیر حضوری را شروع کنیم؟

از منوی کاربر- دانشجو پذیرش غیر حضوری دانشجویان جدید الورود
 

-در مراحل پذیرش برای دانشجوی کارشناسی در آیتم تاییدیه تحصیلی چه شماره‌ای را وارد نمایند؟

شماره و تاریخ رسید تاییدیه تحصیلی مدرک دیپلم یا پیش دانشگاهی را که اداره پست به آنها داده است را وارد نمایید.

 

-آیا ثبت نام الکترونیکی اجباری می‌باشد؟

. بله ثبت نام الکترونیکی کلیه پذیرفته شدگان الزامی است.

 

-آدرس سایت برای ثبت نام الکترونیکی چه می‌باشد؟

پذیرفته شدگان محترم می‌توانند جهت ثبت نام الکترونیکی به نشانی reg.ut.ac.ir مراجعه و وارد سامانه شوند.راهنمایی‌های الزم برای چگونگی ثبت نام در نشانی مذکور وجود دارد.

 

-ثبت نام پذیرفته شدگان مربی قطعی و رسمی آزمایشی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی به چه صورت می‌باشد؟

ثبت نام پذیرفته شدگانی که مربی قطعی و رسمی آزمایشی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی) وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری (هستند تابع مقررات منوط به انعقاد قرارداد می‌باشد. این دسته از پذیرفته شدگان الزم است برای دریافت فرم قرارداد به اداره آموزش محل تحصیل مراجعه نمایند.

 

-آیا هزینه‌ای جانبی هنگام ثبت نام باید واریز نماییم؟

تمامی پذیرفته شدگان موظفند مبلغ ۳۰۰,۰۰۰ ریال) سیصد هزار ریال (را بابت هزینه صدور کارت دانشجویی به صورت الکترونیکی از طریق سامانه فوق الذکر واریز نمایند.

 

-موارد مربوط به وضعیت نظام وظیفه که باید رعایت شوند چه می‌باشد؟

- پذیرفته شدگانی که در حال انجام خدمت نظام وظیفه هستند، الزم است قبل از ثبت نام الکترونیکی، جهت دریافت نامه ترخیص از خدمت، به پردیس / دانشکده / مرکز محل قبولی خود مراجعه نمایند. بدیهی است ثبت نام این قبیل پذیرفته شدگان منوط به ارائه نامه ترخیص خدمت از مدیریت وظیفه عمومی محل اعزام می‌باشد. ثبت نام پذیرفته شدگان در حال انجام خدمت سربازی به هیچ وجه امکان پذیر نمی‌باشد.

- پذیرفته شدگان دارای برگ اعزام به خدمت نظام وظیفه، موظف به بارگذاری تصویر اسکن شده برگ اعزام در سامانه ثبت نام الکترونیکی می‌باشند.

- داوطلب محترم دارنده مدرک کارشناسی ارشد) فوق لیسانس (که اشتغال به تحصیل همزمان دانشگاه با حوزه مورد تایید مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه قم یا مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خراسان و اصفهان واقع شود می‌توانند بر اساس کد ۱۰ استفاده مقررات وظیفه عمومی) مندرج در دفترچه شماره یک راهنمای شرکت در آزمون سازمان سنجش آموزش کشور (از معافیت تحصیلی حوزه استفاده کنند. ثبت نام اینگونه پذیرفته شدگان منوط به ارائه موافقت نامه از مراکز فوق می‌باشد.

 

- چه فرم‌هایی هنگام ثبت نام در سامانه باید تکمیل و تایید شوند؟

برگ مشخصات فردی پذیرفته شده

 

- چه فرم‌هایی هنگام ثبت نام در سامانه باید مطالعه و تایید شوند؟

تعهدنامه آموزش رایگان و مقررات ثبت نام برای پذیرفته شدگان دوره روزانه) فرم الف (

-۲ تعهدنامه مقررات ثبت نام برای پذیرفته شدگان دوره‌های نوبت دوم و روزانه شهریه پرداز) فرم ب (

مرامنامه انضباطی دانشجویان دانشگاه

 

-آیا می‌توان همزمان در دو رشته تحصیل نمود؟

خیر. تحصیل همزمان در کلیه مقاطع تحصیلی ممنوع می‌باشد. هر زمان مشخص شود دانشجو، تحصیل همزمان داشته ازادامه تحصیل محروم خواهد شد و حق هرگونه اعتراضی از وی سلب می‌گردد.

 

-اگر هنگام بارگذاری مدارک، مدارک دارای نقص باشد ثبت نام تایید نهایی صورت می‌گیرد؟

بارگذاری تمامی مدارک خواسته شده با توجه به شرایط پذیرفته شده الزامی است. در صورت نقص مدارک و یا اسکن مدارک غیرمربوط، ثبت نام وی لغو می‌گردد.

 

-تاریخ فارغ التحصیلی مدرک تحویلی مقطع ارشد باید تا چه زمانی باشد؟

در صورت مغایرت تاریخ فارغ التحصیلی) فارغ التحصیل پس از) /۱۳۹۴۶/۳۱ طبق بند دال شرایط عمومی و اختصاصی داوطلبان آزمون دکتری تخصصی سال ۱۳۹۴ مندرج در صفحه ۲ دفترچه شماره ۱ سازمان سنجش آموزش کشور، قبولی پذیرفته شده لغو می‌گردد. در ضمن چنانچه معدل پذیرفته شده با اطلاعات پرتال مغایرت داشته باشد) معدل گواهی ارایه شده، از معدل اعالمی به سازمان سنجش آموزش کشور کمتر باشد (ثبت نام موقت انجام می‌شود ولی ادامه تحصیل و تایید پذیرش نهایی پذیرفته شده، منوط به اظهار نطر سازمان سنجش آموزش کشور خواهد بود.
 

-افرادی که مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد آنان دوره‌های غیررسمی) آموزشهای آزاد (می‌باشد برای ثبت نام چه اقداماتی باید انجام دهند؟

پذیرفته شدگانی که مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد آنان دوره‌های غیررسمی) آموزشهای آزاد (می‌باشد، موظف هستند مدرک تایید شده خود را که به تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری رسیده به همراه نامه) مجوز ثبت نام در آزمون (سازمان سنجش آموزش کشور را بارگذاری نمایند. در غیر این صورت ثبت نام آنان امکان پذیر نمی‌باشد.

 

- مدارک عمومی برای مقاطع مختلف که هنگام ثبت نام باید بارگذاری شود؟

مدارک مورد نیاز برای ثبت نام الکترونیکی و بارگذاری در سامانه ثبت نام)) reg.ut.ac.ir شامل:

  1. دانشنامه یا گواهی موقت مقاطع قبل که در آن معدل دوره قبل قید شده باشد
  2. حکم مرخصی ساالنه یا موافقت نامه کتبی و بدون قید و شرط سازمان متبوع با ثبت نام و ادامه تحصیل پذیرفته شده، ویژه شاغلین در موسسات و دوایر دولتی.
  3. مجوز تحصیل همزمان طالب حوزه‌های علمیه سراسر کشور) مشمول خدمت نظام وظیفه برای استفاده از معافیت تحصیلی (از مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه یا مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه یا خراسان یا اصفهان
  4. عکس ۳ ×۴ جدید پرسنلی
  5. کلیه صفحات شناسنامه
  6. کارت ملی) پشت و رو (
  7. کارت پایان خدمت یا معافیت نظام وظیفه / دفترچه اعزام به خدمت مهلت دار / نامه یا مجوز مربوط برای متعهدین خدمت در سازمان‌ها

تذکر مهم: کلیه پذیرفته شدگان محترم لازم است اصل تمامی مدارک فوق را برای تطبیق و اقدامات بعدی در زمان مراجعه برای ثبت نام حضوری در پردیس / دانشکده / مرکز / موسسه مربوط به مسئوالن ثبت نام کننده ارائه دهند.

 

-چه مدارکی باید هنگام مراجعه به واحد قبولی خود به همراه داشته باشیم؟

پذیرفته شدگان برای تطبیق مدارک الکترونیکی بارگذاری شده، لازم است طبق جدول زمان بندی ثبت نام که در سایت پردیس / دانشکده / مرکز / مؤسسه محل قبولی اعلام می‌شود با در دست داشتن اصل مدارک تحصیلی خود به محل قبولی مراجعه نمایند.

>>جدول نشانی جهت تحویل حضوری مدارک

 

چگونه تیکت ثبت کنم؟


( ۳۴۸ )