http://reg.ut.ac.ir

مرحله دوم: پذیرش غیرحضوری دانشجویان جدیدالورود (ثبت نام الکترونیکی)

۰۴ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۱۴:۳۱ کد : ۲۹۶۲ راهنماهای دانشجویان
تعداد بازدید:۷۵۸۸
این مرحله پس از دریافت پست الکترونیکی دانشگاه صورت می گیرد. مراحل ثبت نام الکترونیکی (پذیرش غیرحضوری) دانشجویان جدیدالورود در این بخش توضیح داده شده است.

راهنمای پذیرش غیرحضوری دانشجویان

 

پس از ورود به سیستم، از منوی "ثبت نام"، منوی "پذیرش غیرحضوری " و سپس پردازش "پذیرش غیرحضوری دانشجویان جدیدالورود" انتخاب شود.فرمی به شکل زیر نمایش داده خواهد شد:

در بالای فرم، مشخصات اصلی دانشجو نمایش داده شده و در پایین فرم، جدولی است که مراحل کار را به ترتیب نمایش می دهد.

بسته به شرایط دانشجو (مثل رشته، دوره و...) و شرایط دانشگاه (قوانین آموزشی، شهریه و...) مراحل مختلفی جهت پذیرش غیرحضوری دانشجو در این فرم نمایش داده میشود. (مثلا اگر به دانشجو پیش پرداخت شهریه تعلق بگیرد، مراحل پیش پرداخت شهریه در فرم نمایش داده میشود و اگر تعلق نگیرد، نمایش داده نمیشود.)

قالب کلی این فرم بدین صورت است که برای تمامی موارد لیست شده، راهنمایی در سمت چپ آنها موجود است که توضیحات لازم را ارائه میکند. همچنین ستونی تحت عنوان وضعیت، وضعیت هر مرحله را نشان میدهد . در سمت راست لیست، با انتخاب گزینه انتخاب می توان برای انجام  هرمرحله اقدام نمود.این مراحل به شرح زیر میباشند :

• تعیین وضعیت نظام وظیفه:

دانشجو، وضعیت نظام وظیفه خود را انتخاب کرده و دکمه "اصلاح" را کلیک میکند.

رسید پستی تاییدیه تحصیلی

در این مرحله لازم است در بخش تاییدیه تحصیلی فیلدهای مورد نیاز به شرح زیر تکمیل گردد:

الف: لازم است جهت تهیه رسید ارزش تحصیلی پیش دانشگاهی (نظام جدید) و یا دیپلم (نظام قدیم) با همراه داشتن تصویر آن به یکی از باجه های پستی سراسر کشور مراجعه نمایید .

ب: در مرحله بعد در صورتی که تاییدیه تحصیلی خود را درخواست نموده اید، شماره و تاریخ آن را در فیلدهای "شماره رسید تاییدیه تحصیلی" و " تاریخ رسید" وارد نمایید. توجه داشته باشید که چنانچه مقادیر این دو فیلد مشخص نگردد، با اینکه می توانید پذیرش خود را تکمیل نمایید، ولی پذیرش شما به صورت مشروط انجام خواهد شد.

• اطلاعات دانشجو - قسمت اول:

دانشجو بخش اول اطلاعات خود را در این قسمت وارد کرده و توسط آخرین گزینه در پایین فرم، اطلاعات وارد شده را تایید میکند. در نهایت، با کلیک روی دکمه ، امکان ثبت اطلاعات بررسی شده و با کلیک روی دکمه ، اطلاعات ثبت میشوند.

 ارسال فایل مدارک:

دانشجو فایل اسکن شده از مدارک مورد نیاز را ارسال میکند.

بدین ترتیب که برای هر مدرک، روی سطر مربوطه کلیک کرده، سپس با کلیک بر روی انتخاب فایل ، فایل تصویر مدرک موردنظر را انتخاب کرده و فایل به صورت خودکار ارسال میشود. پس از مشاهده تصویر مدرک در کادر وسط فرم و تبدیل گزینه ارسال نشده به گزینه ارسال شده، همین کار برای دیگر مدارک انجام میشود.

** در این مرحله فرمهای تعهد و مرام نامه انضباطی به صورت  الکترونیکی توسط دانشجو تایید  میشود سایر مدارک بارگذاری شده در روز پذیرش حضوری توسط کارشناس دانشکده بررسی و تایید میشود.

 

*** برای مدارکی که حالت تعهد دارند باید در ستون مشاهده با کلیک بر روی    تعهد مورد نظر را مشاهده کنید و سپس در ستون وضعیت تائید نشده را کلیک کنید تا وضعیت به تائید شده تغییر کند.

 

 پرداخت الکترونیکی پیش پرداخت شهریه:

پس از کلیک روی گزینه انتخاب، به فرم پرداختهای الکترونیکی دانشجو وارد شده و با کلیک روی لوگوی بانک، به صفحه پرداخت بانک مزبور وارد شده و اقدام به پرداخت الکترونیکی پیش پرداخت شهریه میکند.

 پرداخت الکترونیکی مبلغ ویژه خدمات جانبی:

پس از کلیک روی گزینه انتخاب ، به فرم پرداختهای الکترونیکی دانشجو وارد شده و با کلیک روی لوگوی بانک، به صفحه پر داخت بانک مزبور وارد شده و اقدام به پرداخت الکترونیکی هزینه خدمات جانبی میکند.

 پرسشنامه بهداشتی، فرهنگی و... :

پس از ورود به فرم "پاسخگویی افراد به سوالات نظرسنجی "، با کلیک روی گزینه انتخاب، وارد پرسشنامه موردنظر شده، به سوالات آن پاسخ داده و با دکمه  ، نتایج ثبت میشوند .

جهت بازگشت به فرم قبلی از دکمه "بازگشت به جدول اصلی" استفاده میشود.

بعد از پاسخگویی به تمامی سوالات و بازگشت به جدول اصلی باید دکمه   زده شود.

  • اتمام بعد از اتمام مراحل پذیرش غیرحضوری:

بعد از اتمام مراحل پذیرش غیرحضوری ،در مرحله "اتمام پذیرش غیرحضوری " برروی لینک انتخاب کلیک کنید تا مراحل پذیرش غیرحضوری شما تکمیل شود.

*تذکر: بدون انجام مرحله "اتمام مراحل پذیرش غیرحضوری" امکان پذیرش نهایی شما در مراجعه حضوری امکان پذیر نخواهد بود.


 

 

 

 

 

>> سوالات متداول پذیرش غیرحضوری (ثبت نام الکترونیکی)


( ۷ )