مزایای استفاده از ضدویروس

۰۴ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۱۱:۳۷ کد : ۲۹۴۸ راهنماهای عمومی
تعداد بازدید:۳۴۸۱
  1. ضد ویروس خریداری شده پس از بررسی‌های کارشناسی به صورت خاص برای استفاده در دانشگاه تهران تنظیم و شخصی سازی شده است.
  2. مدیریت یکپارچه‌ی ضد ویروس McAfee و سیستم‌هایی که این ضد ویروس بر رویشان نصب می‌باشد، از طریق کنسول ابزار مدیریتی McAfee امکان پذیر می‌باشد.
  3. کارشناسانی که این ضد ویروس را نصب نموده‌اند می‌توانند با درخواست نام کاربری و رمز عبور به کنسول مدیریتی دسترسی داشته و سیستم‌هایشان را مدیریت نموده و به انواع گزارشات امنیتی از قبیل ویروس‌های شناسایی شده و سیستم‌ها و کاربران با بیشترین میزان ویروس گزارشات سخت افزاری و... دسترسی داشته باشند.
  4. نصب آسان. به راحتی تنها با نصب فایل McAfee Agent ، ضد ویروس و بروز رسانی‌ها و Wsus Agent به صورت خودکار از سرویس دهنده‌ی McAfee و WSUS در دانشگاه بر روی سیستم‌ها نصب خواهند شد.
  5. با نصب McAfee Agent بر روی سیستم‌ها، تمامی بروز رسانی‌های ضد ویروس از طریق سرویس دهنده‌ی داخلی دانشگاه و همچنین بروز رسانی‌های سیستم عامل از طریق سرویس دهنده‌ی Wsus دریافت و در زمانی کم روزانه بصورت خودکار بر روی سیستم‌ها از طریق شبکه‌ داخلی دانشگاه نصب می‌شود.
  6. از آنجایی که بروز رسانی سیستم‌هایی که McAfee Agent بر رویشان فعال است از طریق سرویس دهنده‌ی داخلی دانشگاه انجام می‌شود، در نتیجه پهنای باند شبکه‌ اینترنت دانشکده‌ها برای بروز رسانی سیستم‌ها اشغال نخواهد شد و بروز رسانی بسیار سریع‌تر انجام خواهد شد.
  7. پشتیبانی کامل ضد ویروس McAfee در مرکز فناوری اطلاعات و فضای مجازی. تمامی مشکلات مربوط به ضد ویروس McAfee و ویروس یابی و پاکسازی سیستم‌ها از راه دور و یا حضوری بررسی و حل خواهد شد.
  8. سیستم‌هایی که در سایت‌ها، آزمایشگاه‌ها و یا کلاس‌ها قرار دارند و دانشجویان از این سیستم‌ها استفاده می‌نمایند به دلیل استفاده از حافظه‌های جانبی بسیار در خطر آلودگی به انواع بدافزارها می‌باشند. برای جلوگیری و کاهش آلودگی سیستم‌ها در این بخش‌ها قاعده‌های خاصی تعریف شده است که بر روی سیستم‌هایی که از ضد ویروس McAfee استفاده می‌کنند قابل اعمال می‌باشد. لازم به ذکر است که بسیاری از سایت‌ها ی دانشجویی در دانشکده‌های مختلف پس از نصب ضد ویروس McAfee و استفاده از این قاعده‌ها مشکلاتشان به طور کامل حل شده و یا به حد اقل رسیده است. از جمله می‌توان سایت دانشکده‌های زبانهای خارجی، کارآفرینی، الهیات، دامپزشکی، ادبیات، حقوق، علوم اجتماعی و... را نام برد.
  9. در صورت تداخل برنامه‌های مختلف و یا شناسایی اشتباه برنامه‌ها و فایل‌ها به عنوان بدافزار به راحتی می‌توان از طریق کنسول ابزار مدیریتی بر روی سیستم مورد نظر و یا گروهی از سیستم‌ها، فایل مورد نظر را استثنا نمود.
  10. این امکان وجود دارد در صورتی که بدافزار جدیدی توسط ضد ویروس McAfee شناسایی نگردد ، نمونه آن آلودگی توسط کارشناس مستقر در مرکز فناوری اطلاعات و فضای مجازی دانشگاه تهران گرفته شده و برای آزمایشگاه‌های McAfee ارسال گردیده و فرمول شناسایی موقت آن از طریق ابزار مدیریتی بر روی کلیه سیستم‌های تحت مدیریت قرار گرفته و آلودگی مورد نظر توسط ضد ویروس شناسایی خواهد شد.
  11. امکان جلوگیری از اجرای برنامه یا فایلی خاص بر روی یک سیستم و یا گروهی از سیستم‌ها به راحتی از طریق کنسول ابزار مدیریتی McAfee امکان پذیر می‌باشد.

>> به روز رسانی خودکار از طریق سرویس دهنده WSUS

 

چگونه تیکت ثبت کنم؟


( ۱ )