راهنمای ارسال به انبار

 

مقدمه:

سیستم خرید و تدارکات جهت ثبت روال خرید و ورود کالا به همراه عوامل موثر در هنگام خرید بر روی قیمت تمام شده کالای وارده و همچنین تهیه گزارش از خرید و ورود کالا می باشد. امکان برقراری ارتباط این سیستم با سیستم انبار، از قابلیت های کلیدی این زیر سیستم می باشد. که باعث هماهنگی بخش تامین کالا و انبار شرکت می شود.

 

الگوریتم سیستم تدارکات:

شکل ۱ الگوریتم سیستم تدارکات

 

همانطور که در الگوریتم بالا مشاهده میکنید، (شکل ۱)- کارپرداز ۲ بار نیاز به تایید و اجازه مدیر دارد.که در ادامه به تشریح کامل آن می پردازیم. erp.ut.ac.ir مراجعه کرده و با وارد کردن اطلاعات احراز هویت وارد صفحه مختص به خود شوند. (شکل ۲)

شکل ۲ ورود به احراز هویت مرکزی

 

۲- با وارد کردن احراز هویت، صفحه زیر برای هر شخص باز می شود.(شکل ۳)

شکل ۳ ورود به صفحه کاربری

 

پس از مشاهده صفحه بالا نیاز است که کاربر در ابتدا ۳ قسمت را چک کند:

  • الف: کاربر در این قسمت نام خودش را مشاهده کند.
  • ب: سال مالی، سال جاری باشد.
  • ج: شعبه فعال همان شعبه ای باشد که کاربر در آن فعالیت دارد.

۳- ارسال کالا به انبار: همانطور که در بالا ذکر شد، کارپرداز بعد از ثبت فاکتور، باید کالای خریداری شده را به انبار ارسال نماید. جهت این کار باید به قسمت مدیریت فاکتور خرید مراجعه نمایید.(شکل ۴)

شکل ۴ ارسال کالا به انبار

 

۴- در این قسمت نیز در ابتدا باید محدوده تاریخ تصحیح و سپس به روز رسانی شود. کالایی را که قصد ارسال آن را به انبار دارید انتخاب نموده و سپس بر روی ثبت سند ارسال به انبار کلیک نمایید.(شکل ۵)

شکل ۵ ثبت سند ارسال به انبار

۵- نیاز است که اطلاعات صفحه باز شده تکمیل گردد:

  • کارپرداز: نام کارپرداز انتخاب شود
  • طرف انباردار: با کلیک بر روی طرف انبار، دو انتخاب پیش رو خواهید داشت

الف) ثبت به طرفیت کارپرداز: اگر کارپرداز مبلغ پرداختی بابت خرید کالا را از قسمت تنخواه نزد خود پرداخت کرده است، این گزینه انتخاب میشود.

ب) ثبت به طرفیت فروشنده: اگر کارپرداز مبلغ پرداختی بابت خرید کالا را از تنخواه نزد خود پرداخت نکرده باشد، این گزینه انتخاب می شود.

توجه

در حال حاضر انتخاب هردو یکسان می باشد.(این اختلاف در ثبت سندهای حسابداری نمایان می شود. و در حال حاضر به دلیل عدم تاثیردر سندهای حسابداری، فرقی در انتخاب هر یک وجود ندارد و میتوان به دلخواه انتخاب نمود.)

 
  • انبار: نام انبار مورد نظر را انتخاب نمایید.
  • تامین کننده: در این قسمت باید دقیقاً نام تامین کننده ای را که در صفحه مدیریت دستور خرید انتخاب نموده اید را انتخاب نمایید، در غیراینصورت با عدم تطابق اطلاعات مواجه میشوید و کالا به انبار ارسال نمی شود.

 

۶- پس از تکمیل اطلاعات کافیست بر روی ذخیره کلیک نمایید.(شکل ۶)

شکل ۶ ذخیره اطلاعات

 

۷- با کلیک بر روی ok عملیات کار پرداز به اتمام می رسد.

توجه

در صفحه مدیریت فاکتور خرید جهت مشاهده کامل فاکتور خرید، سطر مورد نظر را انتخاب کرده و بر روی نمایش فاکتور خرید کلیک نمایید.

 

 

توجه

چنانچه کالایی را اشتباهاً به انبار ارسال کرده باشید و نیاز به ابطال آن باشد، نیاز است به قسمت مدیریت فاکتور خرید مراجعه نمایید، محدوده تاریخ را تصحیح و وضعیت ارسال به انیار گزینه ارسال شده و وضعیت رسید انبار گزینه رسید نشده (توجه نمایید در صورتی که رسید انبار در وضعیت رسید شده باشد امکان ابطال ان وجود ندارد) را انتخاب نمایید. کالاهایی که به انبار ارسال شده است قابل رویت می باشد.کالایی را که قصد ابطال ارسال آن به انبار را دارید، انتخاب نموده و بر روی حذف ارسال به انبار کلیک نمایید. و گزینه ok را انتخاب نمایید.

 

۸- به تصاویر زیر توجه نمایید:

 

شکل ۷ حذف ارسال به انبار

 

شکل ۸ حذف ارسال به انبار

 

۹- در صفحه مدیریت فاکتور خرید، آیکنی به نام گزارش درخواست وجه وجود دارد. این آیکن به کارپرداز این امکان را می دهد تا جهت دریافت مبلغ پرداختی بابت خرید کالای مورد نظر اقدام نماید که این آیکن تنها زمانی فعال می شود و قابلیت استفاده پیدا می کند که ان کالا به انبار ارسال شده باشد. به منظور این کار، سطر مورد نظر جهت دریافت وجه را انتخاب نموده و سپس بر روی گزارش درخواست وجه کلیک نمایید.(شکل ۹)

 

شکل ۹ گزارش درخواست وجه

 

۱۰- نام گزارش را بر روی درخواست وجه (غیر سیستمی) قرار دهید و PDF و یا GIF را انتخاب نمایید.(شکل ۱۰)

شکل ۱۰ گزارش گیری

 

۱۱- گزارش دریافت وجه زیر قابل رویت می باشد.(شکل ۱۱)

 

شکل ۱۱ گزارش گیری

چگونه تیکت ثبت کنم؟

 

آخرین ویرایش۰۵ تیر ۱۳۹۷