راهنمای کاربری درخواست کالا

مقدمه:

سیستم خرید و تدارکات جهت ثبت روال خرید و ورود کالا به همراه عوامل موثر در هنگام خرید بر روی قیمت تمام شده کالای وارده و همچنین تهیه گزارش از خرید و ورود کالا می باشد. امکان برقراری ارتباط این سیستم با سیستم انبار، از قابلیت های کلیدی این زیر سیستم می باشد. که باعث هماهنگی بخش تامین کالا و انبار شرکت می شود.

هریک از کاربران برای اعلام کالای مورد نیاز خود، در ابتدا به آدرس erp .ut.ac.ir مراجعه می نماید و در فرم باز شده ی زیر اطلاعات احراز هویت فردی را وارد می نماید.(شکل ۱)

 

شکل ۱ ورود به احراز هویت مرکزی

با وارد کردن احراز هویت، صفحه زیر برای هر شخص باز می شود.(شکل ۲)

 

شکل ۲ ورود به صفحه کاربری

پس از مشاهده صفحه بالا نیاز است که کاربر در ابتدا ۳ قسمت را چک کند:

  • الف: کاربر در این قسمت نام خودش را مشاهده کند.
  • ب: سال مالی، سال جاری باشد.
  • ج: شعبه فعال همان شعبه ای باشد که کاربر در آن فعالیت دارد و کالای مورد نیازش را برای آن شعبه درخواست دارد.

۱- کاربران درخواست کننده کالا، جهت ثبت درخواست خود، در مرحله اول باید به قسمت اداری و سپس میز کار الکترونیک مراجعه کنند، همانند تصویر ذیر: (شکل ۳)

  • با کلیک بر روی کارتابل صفحه زیر باز می شود.

 

شکل ۳ روال اعلام نیاز به کالا

 

۲- برای ثبت درخواست خود در ابتدا بر روی جدید و سپس بر روی روال اعلام نیاز به کالا کلیک کنید.(شکل ۴ و ۵)

شکل ۴ روال اعلام نیاز به کالا

 

شکل ۵ روال اعلام نیاز به کالا

۳- با کلیک بر روی روال اعلام نیاز به کالا، صفحه ذیل باز می شود، که در این صفحه کالای مورد نیاز خود را به صورت زیر اعلام میداریم:

شکل ۶ روال اعلام نیاز به کالا

۴- بر روی + در داخل جدول کلیک کرده در قسمت نام کالای درخواستی، قسمتی از نام کالای مورد نیاز را تایپ کرده و از رول باز شده، کالای مورد نظر را انتخاب کرده و سپس Enter کرده تا کد کالا نیز در جدول درج شود مقدار و در صورت نیاز توضیحات کاربر را پر کنید. بر روی گزینه ذخیره یا دیسکت کلیک کرده بر روی ok کلیک کنید. (شکل ۶)

 

 

درج کالا

توجه

برای درج چند درخواست به طور همزمان کافیست بر روی + کلیک کرده تا سطرهای بعدی ایجاد شود.

 

شارژ انبار

توجه

در صورتی که انباردار بخواهد، انبار را شارژ نماید تنها کافیست گزینه درخواست جهت شارژ انبار را کلیک نماید. قابل ذکر می باشد که امکان انتخاب درخواست جهت شارژ انبار فقط به انباردار داده شده است. (توجه نمایید که طریقه ثبت درخواست شارژ انبار با دیگر درخواست ها تفاوتی نخواهد داشت).

 

۵- در تصاویر ذیل مراحل کار قابل مشاهده می باشد: (شکل ۷،۸،۹)

شکل ۷ ثبت درخواست

 

شکل ۸ ثبت درخواست

 

شکل ۹ ثبت درخواست

 

جستجوی کالا

توجه

 

در هنگام جستجوی نام کالا در قسمت نام کالای درخواستی، اگر کالایی تایپ شود که در سیستم تعریف نشده باشد امکان ثبت آن وجود دارد و نام آن کالا به صورت text (متن) در نام کالای درخواستی قرار میگیرد، اما جهت تعریف آن کالا در سیستم، قبل از آنکه برای مدیر ارسال شود، برای کارشناس کالا ارسال می شود و کارشناس کالا پس از تعریف آن کالا، درخواست کاربر را برای مدیر مربوطه اش جهت تایید ارسال می کند. پس کاربر درخواست کننده گرامی در جستجوی نام کالای درخواستی خود دقت نظر بیشتری بخرج دهید تا از مراحل کار شما کاسته شود و کالا هرچه سریعتر در اختیارتان قرار گیرد .(۹۰ درصد کالاهای مورد نیاز خود را با جستجوی دقیق میتوانید از رول نام کالای درخواستی پیدا کنید)

 

توجه

گاهی اوقات پس از ثبت کالای درخواستی، در قسمت دریافتی نامه ای از طرف کارشناس کالا خواهیم داشت که اصطلاحاً به آن نامه ارجاع شده گفته می شود. که در گوشه سمت چپ چنین نامه هایی عبارات ارجاع شده یا ویرایش درخواست قید شده است.

 

۶- ارجاع از کارشناس به کاربر جهت ویرایش درخواست:

  • این نامه ها زمانی برای کاربر خواهد آمد که در قسمت نام کالای درخواستی کالایی به صورت text (متن) تایپ شده باشد و از رول کالاها انتخاب نشده باشد. در واقع در چنین نامه هایی از کاربر درخواست کننده سوالی جهت شفاف سازی کالای درخواستی پرسیده شده است که نیاز است کاربر درخواست کننده به آن پاسخ دهد.
  • برای پاسخگویی کافی است بر روی علامت نشان داده شده در شکل اشاره شود و در قسمت باز شده بر روی مشاهده تمام هامش ها کلیک کنید.(شکل ۱۰)

شکل ۱۰ مشاهده هامش ها

  • با کلیک بر روی مشاهده تمام هامش ها، فرم زیر باز می شود.که میتوانید متن کامل سوال مطرح شده را مشاهده کنید. برای پاسخگویی، بر روی هامش جدید کلیک کنید.(شکل ۱۱)

شکل ۱۱ مشاهده و ایجاد هامش جدید

  • با کلیک بر روی هامش جدید، صفحه ذیل باز می شود که بخش های مختلف آن به شرح زیر تکمیل می گردد:
  • ارجاع شوندگان: نام کارشناس کالا، که از درخواست کننده کالا سوال پرسیده است ودر حال پاسخگویی به او هستید را انتخاب کنید.
  • هامش: پاسخ سوال مطرح شده را وارد کنید.
  • انتخاب فایل: اگر به همراه پاسخ سوال، فایلی را جهت شفاف سازی پاسخ مانند عکس کالا نیاز به ارسال است را انتخاب نمایید.

 

۱۱- در آخر بر روی تایید کلیک کنید.

جهت مشاهده سوالات متداول کاربران بر روی لینک کلیک نمایید.

 

چگونه تیکت ثبت کنم؟

 

 

 


آخرین ویرایش۱۹ فروردین ۱۳۹۸