سوالات متداول عمومی در استفاده از سامانه پست الکترونیکی

تعداد بازدید:۵۴۱۰

 

۱- شرایط درخواست پست الکترونیکی چگونه است؟

کاربران دانشگاه تهران باید در ابتدا شناسه یکتا و رمز عبور خود را دریافت کرده و مراحل ثبت نام خود را به پایان رسانده باشند.

 

۲- نحوه درخواست پست الکترونیکی برای اشخاص حقیقی چگونه است؟

برای درخواست پست الکترونیکی خود باید به آدرس utid.ut.ac.ir/email مراجعه فرمائید و سپس در سربرگ صفحه گزینه دریافت پست الکترونیکی را انتخاب نمایید.

 

۳- نحوه درخواست پست الکترونیکی برای اشخاص حقوقی چگونه است؟

برای دریافت آدرس پست الکترونیکی دانشگاه برای کاربران حقوقی نیازی به مکاتبه قبلی نیست. شما می‌توانید از طریق اتوماسیون اداری* کارتابل* فرمها * فرم هویت حقوقی اقدام نمائید و بعد از تکمیل فرم، بدون تأیید و امضا نمودن آن از طریق آیتم دریافت کننده برای سرکار خانم هنگامه میرزا قاسمی ارسال درون سازمانی نماید. ضمن اینکه حتماً با حروف کوچک نوشته شود و اینکه دامنه دانشکده باید در انتهای ادرس باشد فرمت و الگوی ایمیل حقوقی id.env@ut.ac.ir اینگونه است.

 

۴- چه نکاتی را برای ثبت پست الکترونیکی باید رعایت کرد؟

نام کاربری می‌بایست متشکل از نام خانوادگی و یا ترکیبی از نام و نام خانوادگی شما باشد. البته نام خانوادگی کامل در آن مشخص باشد.

برای مثال : ziarati وziarati.abolhasan ویا ziarati.a ، ziarati94 البته اجباری در استفاده از عدد وجود ندارد. در صورت استفاده از عدد در آخر نام کاربری بکار گرفته شود.

مجاز به استفاده از نام مستعار و یا عنوان خاص در شناسه نمی‌باشید. مثل: ziarati.a.eng ، dr.ziarati، law.ziarati.a ، ziaratiut. همچنین از نظر نگارش و گفتار و تعدد کاراکتر مناسب باشد. لطفاً مجدداً اقدام به ثبت نام خود نمائید.

* نکته: از آنجایی که نگارش این آدرس و با نگارش گذرنامه مخصوصاً در زمان اپلای، معیار و ملاک قرار می‌گیرد، به این نکته توجه داشته باشد که در آینده امکان تغییر آدرس به هیچ عنوان وجود ندارد.

 

۵- آیا جهت دریافت نام کاربری و رمز عبور نامه‌ای ارسال می‌گردد؟

بله، پس از انتخاب نام و رمز عبور توسط کاربر، تأیید یا عدم تأیید آن از طریق آدرس پست الکترونیکی دوم کاربر و ارسال پیامک به شماره موبایل کاربر اطلاع داده خواهد شد.

‌‌‌‌‌‌

۶- تغییر رمز عبور حساب کاربری چگونه است؟

برای تغییر رمز عبور باید به آدرس utid.ut.ac.ir مراجعه نموده و سپس در سربرگ صفحه گزینه تغییر رمز عبور را انتخاب نمود.

 

۷- در صورت فراموشی رمز عبور چگونه باید وارد حساب کاربری شد؟

برای فراموشی رمزعبور باید به آدرس utid.ut.ac.ir مراجعه نموده و سپس در سربرگ صفحه گزینه فراموشی رمز عبور را انتخاب نمود.


( ۳۶ )