راهنمای بررسی درخواست انصراف از تحصیل دانشجو

۳۰ خرداد ۱۳۹۷ | ۱۰:۳۵ کد : ۳۵۵۴ راهنماهای کارمندان
تعداد بازدید:۷۹۵۰

 

این راهنما بمنظور تشریح فرایند راهنمای کارشناس جهت "بررسی درخواست انصراف از تحصیل" تدوین شده است. کارشناس محترم، لطفاً به منظور تسریع انجام فرایند به نکات ابتدایی و تذکرات توجه نمایید. همچنین مسیر فرایند به صورت فلوچارت در شکل ۱ قابل مشاهده است.

 

جهت مشاهده فلوچارت فرآیند بررسی درخواست انصراف از تحصیل دانشجو اینجا کلیک نمایید.

شکل ۱. فلوچارت مسیر فرایند

 

توجه

  • پس از ثبت و ارسال درخواست توسط دانشجو و مراجعه حضوری جهت تکمیل و امضای فرم درخواست وفرم تعهد زودتر از موعد (در صورت فوریت) کارشناس مربوطه مدارک مورد لازم وهمچنین فرم های مذکور را در پیشخوان خدمت بارگذاری نموده و جهت ارسال به پرونده تایید می نماید؛
  • همچنین نامه حکم درخواست انصراف که قرار است پس از اتمام مراحل جهت بررسی به اتوماسیون ارسال شود را مشاهده می کند.
  • در صورتی که دانشجو پس از تفهیم اطلاعات و عواقب ناشی از درخواست انصراف اصرار به تکمیل فرم تعهد زودتر از موعد داشت، کارشناس پس از بارگذاری و تایید مدرک مذکور می تواند در هنگام تایید درخواست درخواست فوری را انتخاب نماید؛
  • در غیر این صورت لازم است کارشناس درخواست را به مدت ۱ ماه در پیشخوان خود نگهدارد و پس از یک ماه درخواست را ارسال نماید.

 

 

 

۱- مرحله اول

کارشناس محترم، نکات ذکر شده در بالا به صورت تصویر در شکل ۲ قابل مشاهده است.

شکل ۲. مرحله درخواست انصراف از تحصیل

۲- مرحله ابطال کارت دانشجویی

در این مرحله کارشناس اقدام به ابطال کارت دانشجویی و تغییر وضعیت دانشجو به انصراف از تحصیل می‌کند و درخواست را برای انجام تسویه اموردانشجویی به کارشناس مربوطه ارجاع می‌دهد. (شکل ۳)

 

توجه

  • لازم به ذکر است پس از ابطال کارت، دانشجو می‌تواند در پیشخوان خود گزارش ۵۲۲ مربوط به موارد تسویه حساب را مشاهده و بصورت موازی اقدام به تسویه حساب‌های دیگر نماید.
 
 
 

 

شکل ۳. مرحله دوم – ابطال کارت دانشجویی

 

۳- تسویه حساب دانشجویی توسط کارشناس

در این مرحله کارشناس مربوطه اقدام به تسویه حساب برای دانشجو می‌کند (شکل ۴).

شکل ۴. مرحله سوم – تسویه حساب

 

۴- تایید نهایی توسط کارشناس

در این مرحله پس از انجام کلیه تسویه حساب‌ها، کارشناس اقدام به تایید نهایی کرده و سپس با تکمیل مشخصات پیش نیازخاتمه، آنرا جهت تایید، به مسئول اداره آموزش ارسال می‌کند (شکل ۵).

شکل ۵. مرحله چهارم - تایید نهایی کارشناس

 

۵- تایید مسئول آموزش

در این مرحله مسئول اداره آموزش، در پیشخوان خدمت اقدام به تایید و ارسال نامه حکم درخواست انصراف دانشجو می‌کند. (شکل ۶).

شکل ۶. مرحله پنجم – تایید مسئول آموزش

جهت دانلود راهنمای بررسی درخواست انصراف از تحصیل دانشجو با فرمت pdf اینجا کلیک نمایید.

چگونه تیکت ثبت کنم؟

 

( ۶ )