راهنمای کار با سامانه پیامک
پس از ورود به سامانه، وارد صفحه اصلی خواهید شد.
شکل ۱- موارد مندرج در سامانه
هر منو، در ادامه به ترتیب توضیح داده خواهد شد.
۱- کاربر اپراتور
شکل ۲- لیست کاربران
۱-۱- اضافه کردن زیر کاربران و مدیریت آنها در این منو قرار دارد.
۲-۱- افزودن کاربر فرعی
به منظور ایجاد کاربر جدید در سامانه از این گزینه استفاده میشود.
شکل ۳- افزودن کاربر فرعی
هر واحد سازمانی را میتوان به عنوان یک کاربر جدید به سیستم افزود. لازم به ذکر است که کلیه پرسنلی که در سامانه احراز هویت دانشگاه تهران، قبلاً عضویت داشته و (با گذرواژه مرتبط) ورود کردهاند و همچنین اطلاعاتشان منطبق بر اطلاعات ثبت شده در پایگاه داده سامانه پیام رسان میباشد را، میتوان به عنوان زیر مجموعههای (پرسنلهای) واحد سازمانی مورد نظر تعریف کرد. هر کاربر میتواند یک الی دو سرخط (شماره ارسال پیامک) را برای ارسال پیامک دارا باشد.
۳-۱-و یرایش کاربر
شکل ۴-و یرایش کاربر
اطلاعات مربوط به هر واحد سازمانی (کاربر) را میتوان از این قسمت ویرایش کرد.
۴-۱- ایجاد پرسنل
شکل ۵- ایجاد پرسنل
هر پرسنل بر اساس کد پرسنلی، زیرمجموعه واحد سازمانی قرار میگیرد. ذکر مجدد این نکته نیز ضروری است که کلیه پرسنلی که در سامانه احراز هویت دانشگاه تهران، قبلاً عضویت داشته و (با گذرواژه مرتبط) ورود کردهاند و همچنین اطلاعاتشان منطبق بر اطلاعات ثبت شده در پایگاه داده سامانه پیام رسان میباشد را، میتوان به عنوان زیر مجموعههای (پرسنلهای) واحد سازمانی مورد نظر تعریف کرد.
گزینه فعال است / غیرفعال شود میتواند دسترسی پرسنل را از سامانه را قطع یا وصل نماید.
حذف پرسنل نیز از گزینه سطل آشغال صورت میگیرد.
۵-۱- سرخطها
از بین سرخطهای موجود در سامانه میتوان برای کاربر سرخط تعیین نمود.
شکل ۶- سرخطها
۶-۱- اعتبار کاربر
شکل ۷- اعتبار کاربر
اعتبار کاربر را میتوان از این قسمت مدیریت کرد.
افزایش اعتبار به میزان تعداد پیامک تعیین شده، انجام میگیرد. همچنین اخطار حداقل اعتبار، به این مفهوم هست که اگر اعتبار کاربر به میزان تعیین شده رسید، یک پیامک اخطار به تلفن همراه او (تلفن همراه تعیین شده در بخش افزودن کاربر) ارسال شود. روزانه یک بار برای ادمین و کاربر، پیامک هشدار کمبود اعتبار فرستاده میشود ولی از ساعت ۲۳ تا ۷ این فرآیند انجام نمیشود.
۷-۱- دسترسی پیامک کاربر
دسترسیهای کاربر از این قسمت محدود میشوند.
شکل ۸- دسترسی پیامک
دسترسی به ارسال دستی، منوی ارسال دستی را در پنل کاربر، فعال یا غیرفعال مینماید. دسترسی به اکسل، استفاده از اکسل را در پنل تعریف شده فعال یا غیرفعال مینماید. بقیه گزینهها، دسترسی فرآیند ارسال را تعیین میکنند. برای مثال فرض کنیم میخواهیم برای کاربر مورد نظر فقط دسترسی ارسال به دانشجویان علوم پایه پردیس بین المللی ارس را فعال کنیم و بقیه دسترسیها را (کارکنان، هیئت علمی، و پرسنل موقت) را از وی بگیریم (قطع کنیم)؛ به همین منظور مانند شکل زیر عمل میکنیم:
شکل ۹- ایجاد دسترسی
ابتدا تیک گزینه دسترسی به دانشجو را میزنیم، سپس واحد سازمانی مورد دسترسی را جستجو و انتخاب میکنیم؛ در راستای همین امر بقیه دسترسیها را تیک نخورده باقی میگذاریم و نهایتاً دکمه ذخیره را میزنیم تا فرآیند فوق ذخیره گردد.
۸-۱ دسترسی ایمیل کاربر
دسترسیهای ایمیل کاربر مانند دسترسی پیامک تنطیم میشود.
شکل ۱۰- دسترسی های ایمیل
نکته: اعطای دسترسی در پنل ادمین محدودیتی ندارد، لزا از آنجایی که دسترسی زیرکاربران را کاربر پدر آن مشخص میکند و اعطای دسترسی برای زیر کاربران کوچکتر ویا مساوی دسترسی کاربر پدر میتواند باشد، در صورتی که در پنل ادمین اقدام به ویرایش دسترسی کنید برای کاربران، دسترسیهای زیر کاربران و برای زیر کاربران دسترسی کاربر پدر آن نیز نمایش داده میشود تا ادمین با اطلاع از وضعیت کاربران مرتبط با آن تصمیم به افزایش و کاهش دسترسی نماید
برای تهیه گزارش تفکیک شده از کاربران به پایین صفحه "لیست کاربران" مراجعه نمائید.
۹-۱ - لیست کاربران:
لیست کاربران تعریف شده در سامانه.
۱۰-۱- لیست کاربران پنل
لیست پرسنل مربوط به کاربران موجود در سامانه.
۲- ارسال پیامک
منوی ارسال پیامک به چند زیر مجموعه تقسیم میشود:
- ارسال به دانشجویان
- ارسال به کارکنان
- ارسال به هیئت علمی
- ارسال به هویت موقت
- ارسال از طریق Excel
1-2-ارسال به دانشجویان
شکل ۱۱- ارسال پیامک به دانشجویان
شماره ارسال کننده را انتخاب نمائید.
با جستجوی موقعیت در واحد سازمانی مورد نظر برای ارسال، میتوان شناسه آن را پیدا کرد.
همچنین میتوان به طور مستقیم با نوشتن شناسه در این قسمت، واحد سازمانی مورد نظر را برای ارسال انتخاب کرد.
برای انتخاب واحد سازمانی مورد نظر باید مانند شکل زیر، روی نوار مورد نظر کلیک نمائید تا چارت انتخاب شود.
شکل ۱۲- انتخاب واحد سازمانی
پس از انتخاب واحد سازمانی، با استفاده از فیلترهای زیر گروه هدف خود را سفارشی نمائید.
شکل ۱۳- فیلترها
فعال کردن گزینه شخصی سازی پیام
شکل ۱۴- شخصی سازی
در صورتی جنسیت، نام و نام خانوادگی افراد ثبت شده باشد، با کلید روی گزینههای فوق میتوانید ارسال داینامیک انجام دهید.
متن پیام را در کادر زیر تنظیم نمائید
شکل ۱۵- متن پیام
با فعال کردن گزینه پیام پیش فرض، میتوانید از پیامهای از قبل تعریف شده استفاده نمائید.
شکل ۱۶- انتخاب پیشفرض
تاریخ و ساعت ارسال را تنظیم کرده و پیام را ارسال نمائید.
توجه داشته باشید که به صورت پیش فرض پیامها ۹۰ دقیقه بعد ارسال خواهند شد.
شکل ۱۷- تنظیم تایرخ و ساعت
۲-۲- ارسال به کارکنان
فرآیند ارسال به کارکنان مانند ارسال به دانشجویان میباشد با این تفاوت که این بار، مخاطب ارسال پیام کارکنان میباشند و فیلترها بر اساس کارکنان تعیین شدهاند.
شکل ۱۹- ارسال به کارکنان
۳-۲- ارسال به هیئت علمی
فرآیند ارسال به هیئت علمی مانند ارسال به دانشجویان میباشد با این تفاوت که این بار، مخاطب ارسال پیام اعضای هیئت علمی میباشد و فیلترها بر اساس عضو هیئت علمی تعیین شدهاند.
شکل ۲۰-
۴-۲- ارسال به هویت موقت
فرآیند ارسال به هویت موقت مانند ارسال به دانشجویان میباشد با این تفاوت که این بار، مخاطب ارسال پیام اعضای هویت موقت میباشد و فیلترها بر اساس عضو هویت موقت تعیین شدهاند.
۵-۲- ارسال از طریق اکسل
از این قسمت میتوانید فرآیند ارسال پیام را پس از آپلود فایل اکسل از طریق آن انجام دهید. اگر به روی گزینه" دریافت فایل Excel نمونه" کلیک نمائید، یک فایل اکسل دانلود میشود که مانند تصویر زیر فرمت ایجاد شمارهها را میتوانید مشاهده نمائید.
۶-۱ -ارسال دستی
تفاوت این نوع ارسال با ارسالهای قبلی در این است که، میتوان شمارههای مورد نظر برای ارسال را به صورت دستی وارد کرد. لازم به ذکر است که شمارهها با سمی کالن (;) از یکدیگر تفکیک میشوند.