it.ut.ac.ir/internet

مشکلات رایج اتصال به شبکه دانشگاه از طریق UTVPN

۰۶ بهمن ۱۳۹۵ | ۱۶:۲۳ کد : ۳۱۹۷ راهنماهای عمومی
تعداد بازدید:۵۶۷۲۰

 

۱- پیغام خطای ۷۸۹ در سیستم عامل ویندوز:

  • در ویندوز XP:

با توجه با توجه به اینکه سیستم عامل ویندوز XP دیگر پشتیبانی نمی‌گردد، جهت افزایش امنیت و همچنین استفاده از UTVPN سیستم عامل دستگاه خود را به نسخه های جدیدتر ویندوز ارتقا دهید.

  • در سایر نسخه های سیستم عامل ویندوز:

این پیغام در بیشتر موارد مربوط به وارد کردن presharedkey اشتباه می باشد.

اگر نرم افزارutvpn را دانلود و برای اتصال به شبکه دانشگاه از این نرم افزار استفاده می نمایید، utvpn را اجرا و بر روی دکمه Properties کلیک نمایید و مطابق مرحله ۱۰ در لینک http://ithelp.ut.ac.ir/fa/news/3152/ برای Presharedkey

عبارت P@ssUT16 را وارد نمایید.

 

۲- پیغام خطای ۶۹۱:

نام کاربری یا رمز عبور خود را اشتباه وارد نموده اید.

 

۳- خطای ۸۶۸:

این پیغام خطا مربوط به سرویس DNS می باشد.

با توجه به اینکه سرویس UTVPN جهت دسترسی به سامانه های داخلی و منابع علمی در دسترس دانشگاه، از بیرون از شبکه دانشگاه تهران راه اندازی گردید، دسترسی به این سرویس در داخل شبکه دانشگاه امکان پذیر نمی باشد و چنانچه در شبکه دانشگاه سعی در اتصال به UTVPN نمایید با پیغام خطای ۸۶۸ مواجه می شوید. اگر در بیرون از شبکه دانشگاه تهران سعی در اتصال به UTVPN می نمایید و با پیغام خطای ۸۶۸ مواجه می شوید مطابق تصاویر زیر جهت تغییر آدرس از utvpn1.ut.ac.ir به ۸۰.۶۶.۱۷۶.۲۴۵ اقدام نمایید:

 

۴ -بعد از اتصال به VPN سامانه های داخلی دانشگاه (نظیر اتوماسیون، سایت دانشگاه و ...) در دسترس نمی باشند ولی سایت های اینترنتی در دسترس می باشند:

این مشکل بیشتر در سیستم عامل ویندوز ۱۰ مشااهده می شود و مربوط به اعمال نشدن آدرس سرور DNS دانشگاه بعد از اتصال به VPN می باشد. جهت رفع مشکل بصورت زیر اقدام نمایید:

اگر از نرم افزار utvpn استفاده می نمایید، قبل از کانکت شدن به نرم افزار بر روی دکمه Properties کلیک نمایید و اگر کانکشن VPN را بصورت دستی ایجاد کرده اید از مسیر ... بر روی کانکشن کلیک راست و Properties را انتخاب نمایید و در هر دو حالت طبق تصاویر زیر به تب Networking مراجعه و بر روی گزینه Internet Protocol Version4 (TCP/IPv4) دابل کلیک و بر روی دکمه Advanced کلیک نمایید:

گزینه Automatic metricرا از حالت انتخاب خارج و مقدار Metric را ۲ وارد نمایید:

 

چگونه تیکت ثبت کنم؟

کلید واژه ها: utvpn مشکلات رایج اتصال به شبکه دانشگاه


( ۱۰۰ )