به روز رسانی خودکار از طریق سرویس دهنده WSUS

۰۴ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۱۱:۳۸ کد : ۲۹۴۹ راهنماهای عمومی
تعداد بازدید:۳۲۳۵

بروز رسانی خودکار سیستمهای عامل و برنامه‌های Microsoft از طریق سرویس دهنده WSUS :

یکی از علل آلودگی سیستم‌ها وجود حفره‌های امنیتی در سیستم عامل و یا برنامه‌های کاربردی می‌باشد. بسیاری از بدافزارها با سواستفاده از نقاط ضعف سیستم عامل و برنامه‌ها به سیستم نفوذ نموده و آنرا آلوده می‌نمایند. برای پوشش حفره‌های امنیتی و نقاط ضعف سیستم لازم است اصلاحیه‌های امنیتی و بروزرسانی‌های Microsoft که بصورت ماهانه منتشر می‌شوند، بر روی سیستم نصب گردند. جهت ارتقای امنیت سیستم‌های تحت پوشش ضد ویروس McAfee ، مرکز فناوری اطلاعات و فضای مجازی دانشگاه تهران در کنار ضد ویروس متمرکز McAfee اقدام به راه اندازی سرویس دهنده WSUS در شبکه‌ی داخلی دانشگاه تهران نموده است.

سرویس دهنده‌ی WSUS بصورت خودکار بروزرسانی‌ها و اصلاحیه‌های امنیتی Microsoft را مستقیماً از سایت Microsoft دریافت نموده و توسط WSUS Agent بر روی سیستم‌هایی که در شبکه داخلی دانشگاه تهران هستند نصب می‌نماید.

با نصب شدن McAfee Agent بر روی یک سیستم، WSUS Agent نیز بصورت خودکار بر روی سیستم نصب می‌گردد. پس از آن بروز رسانی‌های معتبر سیستمهای عامل و برنامه‌های Microsoft بصورت ماهیانه از طریق سرور WSUS داخلی دانشگاه تهران بر روی سیستم نصب خواهد شد. از آنجایی تمامی این بروزرسانی‌ها از طریق شبکه داخلی دانشگاه دریافت می‌شود، سرعت بروزرسانی نسبت به دریافت مستقیم آن از سایت Microsoft بسیار بالاتر بوده و پهنای باند اینترنت اشغال نخواهد شد.

 

 

چگونه تیکت ثبت کنم؟


( ۱ )