پیشگیری از آلودگی سیستم با رعایت چند نکته

۰۴ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۱۱:۳۷ کد : ۲۹۴۷ راهنماهای عمومی
تعداد بازدید:۴۷۰۸

کاربران گرامی برای پیشگیری از آلودگی سیستم‌ها رعایت و در نظر گرفتن موارد زیر الزامی می‌باشد:

اطمینان از به روز رسانی ضدویروس، ا ستفاده از رمزهای قوی، عدم به اشتراک گذاری کل درایو، فایل‌های مشکوک، ا یمیل‌های ناآشنا، حداقل استفاده از حافظه جانبی

۱. اطمینان از بروز رسانی صحیح ضد ویروس McAfee نصب شده بر روی سیستم:

لازم به توضیح است که فایل‌های بروز رسانی بصورت روزانه بر روی سرویس دهنده‌ی McAfee قرار گرفته و توسط McAfee Agent روزانه بر روی سیستم‌ها نصب می‌شود . برای اطلاع از وضعیت بروز رسانی سیستم می‌توانید بر روی آیکن McAfee کلیک راست نموده و گزینه‌ی About را انتخاب نمایید. سپس در پنجره‌ی باز شده در زیر قسمت Virus Scan Enterprise بخشی به نام Dat Version وجود دارد که شماره و تاریخ بروز رسانی را نشان می‌دهد. این شماره و تاریخ به صورت روزانه افزایش می‌یابد. همانطور که در شکل زیر این بخش را مشاهده می‌نمایید می‌توان دید که آخرین بروز رسانی به شماره‌ی ۷۴۳۳ و در تاریخ ۲۰۱۴/۰۵/۰۹ دریافت شده است.

۲. استفاده از رمزهای عبور قوی برای ورود به ویندوز

خالی بودن رمز عبور و یا رمزهایی مانند ۱ و ۱۲۳ و ۱۲۳۴۵۶ و Password و ... همگی از رمزهایی هستند که در بانک اطلاعاتی اکثر ویروس‌ها موجود بوده و ویروس براحتی می‌تواند با این رمزهای ضعیف از طریق شبکه به سیستم دسترسی پیدا کند. لذا اکیداً توصیه می‌شود که برای حساب کاربری سیستم از رمزهای عبور قوی استفاده نمایید.

 

۳. عدم به اشتراک گذاری کل درایو

عدم به اشتراک گذاری درایو‌ها یکی از نکات اولیه در پیشگری در مقابل کرمها و بسیاری ویروس‌ها می‌باشد.

 

۴. عدم کنجکاوی درباره فایل‌های مشکوک

به شدت از کنجکاوی درباره فایل‌های مشکوک و یا فایل‌هایی با عناوین جذاب که در سایت‌های اشتراک فایل، فراوان دیده می‌شوند، و همچنین کلیک بر روی فایلهای ناآشنا در پوشه‌های به اشتراک گذاشته شده‌ی داخل شبکه اجتناب نمایید.

 

۵. باز نکردن نامه‌های الکترونیکی (Email) نا آشنا:

از باز نمودن نامه‌های الکترونیکی ( Email ) مشکوک و ناآشنا و دانلود پیوست این نامه‌ها و اجرای فایل‌های داخل آن بر روی سیستم به شدت اجتناب نمایید. بسیاری از برنامه‌های مخرب و اسب‌های تروا ( Trojan horse ) از این طریق سیستم‌ها را آلوده می‌نمایند.

 

۶. حداقل استفاده از حافظه جانبی

تا حد امکان استفاده از حافظه‌های جانبی و دیسک‌های فلش را محدود نمایید و از اجرای فایل‌های اجرایی مشکوک با نام‌های نا آشنا ی داخل این حافظه‌ها پرهیز کنید

 

>> مزایای استفاده از ضدویروس

 

چگونه تیکت ثبت کنم؟


( ۳ )