راهنمای حفاظت از سیستم و نصب ضدویروس McAfee

۰۵ مهر ۱۴۰۲ | ۰۹:۵۸ کد : ۲۹۳۳ راهنماهای عمومی
تعداد بازدید:۱۳۸۹۰۴
به منظور یکپارچه سازی، مدیریت و سازماندهی امنیت سیستم‌های دانشگاه تهران، از زمستان ۱۳۸۹ مرکز فناوری اطلاعات و فضای مجازی دانشگاه تهران پس از بررسی‌های فنی و در نظر گرفتن مسائل امنیتی دانشگاه اقدام به راه اندازی سرویس ضدویروس متمرکز McAfee و سرویس بروز رسانی سیستم عامل WSUS نموده است. تمامی کاربران در دانشکده‌ها و واحدهای دانشگاه تهران می‌توانند از این ضد ویروس به صورت رایگان استفاده نمایند.

نکته مهم: در صورتیکه ضدویروس دیگری به جز McAfee بر روی کامپیوتر نصب می‌باشد، قبل از نصب Agent باید به‌طور کامل از روی دستگاه حذف شود. جهت حذف سایر ضدویروسها به حذف سایر ضدویروس‌ها مراجعه نمایید.

مراحل نصب Agent

1. از مسیر زیر، فایل McAfee-Agent.exe را دریافت نموده و بر روی Desktop ذخیره نمائید: (شکل ۱)

فایل McAfee

شکل ۱

۲. برای شروع نصب کافیست بر روی فایل دریافت شده را از حالت فشرده خارج نموده ودو بار کلیک کنید. به محض کلیک‌کردن مراحل نصب شروع خواهد شد.

پس از مدت زمانی پیغام زیر مبنی بر اتمام نصب Agent مشاهده می‌شود. (شکل ۲)

شکل ۲

مشاهده این پیغام، بدان معناست که نصب McAfee Agent به اتمام رسیده، تمامی برنامه‌ها و بروز‌رسانی‌ها به‌طور خودکار از سرویس دهنده مرکزی دریافت می‌شود و نیازی به هیچ‌گونه تنظیمات دستی دیگری نمی‌باشد. پس از نصب موفقیت آمیز McAfee Agent بین ده تا سی دقیقه عملیات نصب ضدویروس در پس‌زمینه انجام خواهد شد.
در صورت مواجه‌شدن با هرگونه خطایی در هنگام نصب با واحد پشتیبانی سخت‌افزار مرکز فناوری اطلاعات و فضای مجازی (کارشناس ضد ویروس MCAfee ) تماس حاصل فرمائید.

همچنین لازم به ذکر است که نسخه ضد ویروس McAfee نصب‌شده بر روی سیستم، دارای مجوز (License) می‌باشد که توسط مرکز فناوری اطلاعات و فضای مجازی دانشگاه تهران تهیه شده و کاربران با نصب این نسخه از پشتیبانی این مرکز بهره‌مند خواهند شد.

روش حذف سایر ضدویروس‌ها از سیستم عامل

: 7 Windows

1. بر روی منوی Start کلیک کرده و گزینه Control panel را انتخاب نمائید. (شکل ۳)

شکل ۳

۲. بر روی آیکون Programs کلیک کنید. (شکل ۴)

شکل ۴

۳. پس از باز شدن پنجره مربوط به Add or Remove Programs ، لیست برنامه‌هایی که در حال حاضر بر روی سیستم نصب می‌باشند نمایش داده می‌شود. با کلیک بر روی نام ضدویروسی که بر روی دستگاه نصب شده است گزینه Uninstall در بالای صفحه فعال می‌شود. اکنون با کلیک بر روی Uninstall ، صفحه حذف ضدویروس باز خواهد شد. (شکل ۵)

شکل ۵

۴. پس از اتمام مراحل حذف ضدویروس، دستگاه را مجدداً راه اندازی (Restart) کنید.

۵. حال می‌توانید با مراجعه به مراحل نصب Agent مراحل نصب Agent McAfee را ادامه دهید.

>> راهنمای به روز رسانی ضدویروس McAfee

 


( ۱۱۰ )