راهنمای دانشجو جهت ثبت درخواست فارغ التحصیلی(تسویه حساب )

۱۳ خرداد ۱۳۹۶ | ۰۸:۵۹ کد خبر : ۳۲۶۵ راهنماهای دانشجویان راهنماهای دانش آموختگان
تعداد بازدید:۱۵۱۰۷

**تذکرات بسیار مهم استفاده از پیشخوان خدمت:

نکته ۱

بعد انجام عملیات در هر مرحله، حتماً بر روی آیکون تائید کلیک کنید تا بعد از اعمال تغییرات، روند گردش درخواست ادامه یابد. در صورت عدم ارسال درخواست، هیچ اقدامی برای درخواست شما انجام نخواهد شد.

 

 

نکته ۲

در هر مرحله، می‌توانید از گردش کار درخواست خود با کلیک بر روی آیکون مطلع شوید.

 

 

نکته ۳

در صورتی که مراحل درخواست شما تکمیل شده باشد و یا نامه مربوط به آن به اتوماسیون اداری ارسال شده باشد از طریق تیک زدن فیلد سوابق قبلی () می‌توانید از گردش کار خود مطلع شوید.

 

 

*خطاها

خطا ۱

مشاهده خطای "مدرک مورد نظر برای دانشجو وجود ندارد"در دوحالت بوجود می‌آید:

الف- در صورتی که مدرکی که لازمه ثبت درخواست است در پرونده الکترونیک دانشجو وجود نداشته باشد.(بطور مثال برای ثبت درخواست گواهی موقت برای دانش آموختگان قبل از ۰۱/‏۰۷/‏۱۳۹۵‬ باید ابتدا گزارش فارغ التحصیلی در پرونده دانشجو ثبت شده باشد، درغیر اینصورت خطای زیر مشاهده می‌شود)

ب-در صورت عدم تائید مدرک در پردازش "ارسال و تائید مدارک پرونده دانشجو" و به تبع آن عدم ثبت مدارک اجباری در پرونده دانشجو برای بعضی از گردشهایی که این مدارک ضروری است این خطا مشاهده می‌شود.(بطور مثال برای گزارش فارغ التحصیلی، لازم است در پردازش "ارسال و تائید مدارک پرونده دانشجو" و در فرآیند "فارغ التحصیلی نهایی" مدارک اجباری ارسال و تائید و به تبع آن در پرونده دانشجو ثبت شوند تا امکان ثبت درخواست گزارش فارغ التحصیلی فراهم شود)

خطا ۲

خطای "به دلیل عدم ثبت نامه در سیستم آرشیو، امکان انجام عملیات وجود ندارد." به این علت بوجود می‌آید که قبل ازمشاهده و کلیک بر روی آیکون مشاهده گزارش، با کلیک بر روی آیکون تائید، سعی به ارسال گزارش به اتوماسیون اداری دارید. در این صورت با خطا مواجه خواهید شد.(برای مثال در مرحله آخر ارسال گواهی موقت به اتوماسیون، اگر گواهی موقت را مشاهده نکنید و سعی به ارسال گزارش به اتوماسیون داشته باشید، با این خطا روبرو خواهید شد.)

 

 

راهنمای درخواست فارغ التحصیلی (تسویه حساب)

بطور کلی مراحل گردش کار درخواست فارغ التحصیلی در فلوچارت زیر قابل مشاهده می‌باشد.

شکل ۱- فلوچارت ثبت درخواست فارغ التحصیلی (تسویه حساب)

 

جهت ثبت "درخواست فارغ التحصیلی (تسویه حساب) " از طریق سامانه جامع آموزش (سیستم گلستان) و ازمنوی پیشخوان خدمت اقدام کنید.

 

شکل ۲- ثبت درخواست فارغ التحصیلی (تسویه حساب)

 

پس از ورود اطلاعات و آدرس برروی دکمه ایجاد و سپس بازگشت کلیک کنید تا به پیشخوان خدمت بازگردید.

 

شکل ۳-و رود آدرس پستی

 

در این مرحله پس از مشاهده درخواست اگر نیاز به اصلاح هست اصلاح کنید.

 

*اگر در طول تحصیل درخواست وام داشته‌اید اطلاعات مربوط به سندتعهد محضری را وارد کنید.

*پس از مشاهده و تائید اطلاعات، درخواست را به کارشناس ارسال کنید. اگر پیامی برای کارشناس دارید در قسمت توضیح ثبت و اعمال تغییرات را کلیک کنید.

 

شکل ۴- ثبت سند تعهد محضری وام وارسال درخواست به کارشناس

 

پس از ارسال به کارشناس می‌توانید گردش کار خود را ببینید.

* در صورتی که کارشناس مشکلی مشاهده کند، در توضیحات گردش کار اعلام می‌کند.پس از رفع مشکلات اعلام شده مجدد درخواست را به کارشناس ارسال نمائید.

 

* گزارش ۵۲۲ جهت مشاهده موارد تسویه حساب، پس ازابطال کارت شما توسط کارشناس قابل مشاهده می‌باشد.بنابراین این گزارش را کنترل کنید تا هنگامی که ابطال کارت شما در مراحل گردش کار انجام شد وخروجی این گزارش برای شما قابل مشاهده شد، شروع به انجام تسویه حساب کنید.(درمورد تسویه حساب امور دانشجویی کارشناس مربوطه اقدام خواهد کرد و در صورت نیاز با شما تماس خواهد گرفت)

 

*لازم بذکر است انجام موضوعات تسویه حساب به ترتیب نمی‌باشد و شما می‌توانید بطور همزمان تسویه موضوعات مختلفی که در گزارش ۵۲۲ درج شده است انجام دهید.

 

شکل ۵- مشاهده گردش کار

 

پس از طی شدن مراحل ابطال کارت و تسویه حساب اموردانشجویی که توسط کارشناس اموردانشجویی انجام می‌گیرد، درخواست مجدد به شما ارجاع داده می‌شود تا تسویه حساب‌های مربوطه را انجام دهید.

همانطور که در بالا ذکر شد شما می‌توانید قبل از ارجاع درخواست به شما، کارهای لازم برای تسویه حساب را همزمان با بررسی کارشناسان انجام دهید.

*مجددا لازم بذکر است انجام موضوعات تسویه حساب به ترتیب نمی‌باشد و شما می‌توانید بطور همزمان تسویه موضوعات مختلفی که در گزارش ۵۲۲ درج شده است انجام دهید.

 

شکل ۶- تکمیل تسویه حساب‌ها

 

پس از تائید و ارسال درخواست به کارشناس از طریق آیکون گردش کار می‌توانید مراحل گردش کار را مشاهده نمائید.

 

* در صورتی که کارشناس مشکلی مشاهده کند، در توضیحات گردش کار اعلام می‌کند.پس از رفع مشکلات اعلام شده مجدد درخواست را به کارشناس ارسال نمائید.

*پس از اتمام روند کار، ابتدا باید تیک سوابق قبلی را بزنید تا قادر به مشاهده گردش کار در اتوماسیون اداری شوید.

 

شکل ۷- مشاهده گردش کار در سوابق قبلی

 

 


۱۵ رای

نظر شما :

توجه! لطفا دیدگاه خود پیرامون این مطلب را در این قسمت درج نمایید و برای ارسال سایر درخواست ها و پیام ها به بخش تماس با ما مراجعه فرمایید.