mail.ut.ac.ir

راهنمای استفاده از Roundcube Webmail

۲۷ دی ۱۳۹۵ | ۱۱:۲۸ کد خبر : ۳۱۸۶ راهنماهای عمومی
تعداد بازدید:۱۹۴۲

‌‌

۱. در صورت استفاده از فضای مجاز در سرویس پست الکترونیکی ( quota ) امکان حذف نامه‌ها وجود ندارد. جهت رفع این مشکل چه باید کرد؟

۲. در صورت فراموش کردن رمز عبور چگونه می‌توان به آن دسترسی داشت؟

۳. تغییر رمز عبور به چه نحوی می‌باشد؟

۴. ثبت نام و دریافت نام کاربری و رمز عبور پست الکترونیکی دانشگاه به چه صورت است؟

۵. آیا جهت دریافت نام کاربری و رمز عبور نامه‌ای ارسال می‌گردد؟

۶. نام کاربری فرد متقاضی به چه نحوی می‌باشد؟

۷. آیا نام کاربری و رمز عبور پست الکترونیکی و ساملنه های دسترسی به اینترنت(Hotspot,UTI,Gate) با هم مرتبط است؟

۸. آیا می‌توان نام کاربری پست الکترونیکی را تغییر داد؟

۹. چگونه نام و نام خانوادگی به‌صورت کامل در Inbox گیرنده مشاهده شود؟

۱۰. در سرویس پست الکترونیکی دانشگاه امکان forwarding به آدرس پست الکترونیکی دیگر به چه صورتی می‌باشد؟ [لنگر]

۱۱. در سرویس پست الکترونیکی دانشگاه امکان ارسال پیغام خودکار به آدرس پست الکترونیکی ارسال کننده نامه به چه صورتی می‌باشد؟

۱۲. در سرویس پست الکترونیکی دانشگاه امکان ایجاد امضا به چه صورت می‌باشد؟

۱۳. آیا امکان آرشیو کردن پوشه‌ها در سرویس پست الکترونیکی وجود دارد؟

۱۴. آیا امکان مشاهده سایز پوشه‌ها وجود دارد؟

۱۵. آیا امکانی وجود دارد که از باز کردن نامه توسط گیرنده مطلع شویم؟

۱۶. آیا امکان ایجاد گروه در Adress Book وجود دارد؟

۱۷. چرا رایانامه‌ها در صندوق دریافتی مشاهده نمی‌شود؟


پاسخ سوال ۱:

برای رفع این مشکل یکی از مراحل زیر را انجام دهید:

روش اول:

۱. انتخاب نامه‌هایی که قصد حذف کردن آنها را دارید.

۲. استفاده از کلیدهای shift + delete

3. در صورت مشاهده پیغام " Do you really want to delete selected message(s )? ۱ " روی ok کلیک کنید.

روش دوم:

۱. قسمت Settings در رایانامه را کلیک نمائید.

۲. قسمت Special Folders در لیست سمت چپ را انتخاب کنید.

۳. از قسمت Trash گزینه اول یعنی: "---" را انتخاب کنید.

۴. روی Save کلیک کنید.

۵. بعد از حذف نامه‌ها و خالی شدن فضای quota قسمت بالا را به حالت اولیه Trash برگردانید.

 


پاسخ سوال ۲:

در صورت فراموش کردن رمز عبور مسیر زیر را دنبال نمائید:

وب سایت دانشگاه تهران ( ut.ac.ir ) -> خدمات فناوری اطلاعات -> رایانامه -> انتخاب یکی از webmail ها -> Forgot Password

یا از طریق لینک https://utid.ut.ac.ir/user/p/forgot اقدام نمائید.

در قسمت نام کاربری خواسته شده، کاربر می‌بایست نام کاربری پست الکترونیکی دانشگاه خود را قید نماید. سپس روش ارسال کد تأیید (عدد ۵ رقمی) را انتخاب نمائید. کد تأیید دریافتی را به همراه رمز عبور دلخواه خود وارد نمووده و دکمه تأیید را بفشارید.

 


پاسخ سوال ۳:

جهت تغییر رمز عبور مسیر زیر را دنبال نمائید:

وب سایت دانشگاه تهران ( ut.ac.ir ) -> خدمات فناوری اطلاعات -> رایانامه -> انتخاب یکی از webmail ها -> Change Password

یا از طریق لینک https://utid.ut.ac.ir/user/login اقدام نمائید.

نام کاربری و رمز عبور فعلی پست الکترونیکی خود را وارد نموده و دکمه ورود را انتخاب نمائید.

در صفحه بعد رمز عبور فعلی و رمز عبود جدید خود را وارد نموده دکمه تأیید را انتخاب نمائید.

 


پاسخ سوال ۴:

جهت ثبت نام مسیر زیر را دنبال نمائید:

وب سایت دانشگاه تهران ( ut.ac.ir ) -> خدمات فناوری اطلاعات -> سایر خدمات -> خدمات ارتباطی و شبکه -> پست الکترونیکی -> درخواست پست الکترونیکی دانشگاه

یا از طریق لینک https://utid.ut.ac.ir/register اقدام نمائید.

 


پاسخ سوال ۵:

بله، پس از انتخاب نام و رمز عبور توسط کاربر، تأیید و یا عدم تأیید آن ازطریق آدرس پست الکترونیکی دوم کاربر و ارسال پیامک به شماره موبایل کاربر اطلاع داده خواهد شد.

 


پاسخ سوال ۶:

نام پیشنهادی باید حداقل ۴ و حداکثر ۱۷ حرف و از بین حروف ۹-۰،a-z ، (.) انتخاب شود و متناسب با نام‌خانوادگی انگلیسی و یا ترکیب نام و نام‌خانوادگی انگلیسی متقاضی باشد. برای مثال:

hoda.ahmadian

h.ahmadian

ahmadian88

 


پاسخ سوال ۷:

بله نام کاربری و رمز عبور سامانه‌های دسترسی به اینترنت مشابه با پست الکترونیکی دانشگاه می‌باشد.


پاسخ سوال ۸:

خیر، امکان تغییر نام کاربری وجود ندارد.


پاسخ سوال ۹:

۱. قسمت Settings در رایانامه را کلیک نمائید.

۲. قسمت Identities را انتخاب کنید.

۳. بر روی آدرس رایانامه خود در ستون سمت چپ کلیک کنید.

۴. نام و نام خانوادگی خود را به صورت کامل در قسمت Displaye Name بنویسید.

۵. روی Save کلیک کنید.

در اینصورت گیرنده نام و نام‌خانوادگی شما را به‌صورت کامل مشاهده خواهد نمود.

 


پاسخ سوال ۱۰:

برای این امکان دو حالت وجود دارد:

حالت اول:

در صورتی که کاربر نیاز داشته باشد تمامی نامه‌های خود را به آدرس دیگری ارسال نماید از طریق مراحل زیر لازم است اقدام نماید:

۱. قسمت Settings در رایانامه را کلیک نمائید.

۲. قسمت Filters را انتخاب کنید.

۳. در بخش Filters روی دکمه '+' کلیک کنید

۴. نام مناسب برای rule را در قسمت Filter name بنویسید.

۵. از قسمت For incoming mail گزینه All Messages را انتخاب کنید.

۶. در قسمت Action گزینه Redirect message to را کلیک نموده و روبروی آن آدرس رایانامه مورد نظر را وارد نمایید.

۷. روی Save کلیک کنید.

حالت دوم:

در صورتی کاربر نیاز داشته باشد که یک یا چند نامه از آدرس‌های خاص به آدرس دیگری منتقل شود از طریق مراحل زیر لازم است اقدام نماید:

۱. قسمت Settings در رایانامه را کلیک نمائید.

۲. قسمت Filters را انتخاب کنید.

۳. در بخش Filters روی دکمه '+' کلیک کنید

۴. نام مناسب برای rule را در قسمت Filter name بنویسید.

۵. سپس از قسمت For incoming mail گزینه matching any of the following rules را انتخاب کنید. بخش اول را به from تغییر دهید و در بخش آخر آدرس رایانامه‌ای که می‌خواهید نامه‌های آن به رایانامه دیگر انتقال پیدا کند را وارد کنید. (توجه: در صورتیکه آدرس‌های دیگری نیز در این گروه قرار می‌گیرند برای اضافه کردن آن‌ها بر روی دکمه + کلیک کنید و مانند قبل عمل کنید.)

۶. سپس در قسمت Action گزینه Redirect message to را کلیک نموده و روبروی آن آدرس رایانامه مورد نظر برای ارسال نامه‌ها را وارد نمایید.

۷. روی Save کلیک کنید.

 


پاسخ سوال ۱۱:

برای این امکان دو حالت وجود دارد:

حالت اول:

در صورتی که کاربر نیاز داشته باشد به تمامی نامه‌های خود پیغام خودکار بفرستد از طریق مراحل زیر لازم است اقدام نماید:

۱. قسمت Settings در رایانامه را کلیک نمائید.

۲. قسمت Filters را انتخاب کنید.

۳. در بخش Filters روی دکمه '+' کلیک کنید.

۴. نام مناسب برای rule را در قسمت Filter name بنویسید.

۵. از قسمت For incoming mail گزینه All Messages را انتخاب کنید.

۶. در قسمت Action گزینه Reply with message را کلیک نموده: در قسمت Message body متن نامه خود را وارد کنید، در قسمت Message subject عنوان نامه را وارد کنید، در قسمت Additional list of recipient e-mails آدرس رایانامه خود را وارد کنید و در قسمت How often send messages تعداد روزهایی که می‌خواهید این پیغام بطور خودکار ارسال شود را مشخص کنید.

۷. روی Save کلیک کنید.

حالت دوم:

در صورتی که کاربر نیاز داشته باشد به یک یا چند نامه پیغام خودکار بفرستد از طریق مراحل زیر لازم است اقدام نماید:

۱. قسمت Settings در رایانامه را کلیک نمائید.

۲. قسمت Filters را انتخاب کنید.

۳. در بخش Filters روی دکمه '+' کلیک کنید.

۴. نام مناسب برای rule را در قسمت Filter name بنویسید.

۵. سپس از قسمت For incoming mail گزینه matching any of the following rules را انتخاب کنید.

۶. بخش اول را به from تغییر دهید و در بخش آخر آدرس رایانامه‌ای که می‌خواهید در پاسخ به آن این نامه ارسال شود را وارد کنید. (توجه: در صورتیکه رایانامه‌های دیگری نیز در این گروه قرار می‌گیرند برای اضافه کردن آن‌ها بر روی دکمه + کلیک کنید و مانند قبل عمل کنید.).

۷. سپس در قسمت Action گزینه Reply with message را کلیک نموده: در قسمت Message body متن نامه خود را وارد کنید، در قسمت Message subject عنوان نامه را وارد کنید، در قسمت Additional list of recipient e-mails آدرس رایانامه خود را وارد کنید و در قسمت How often send messages تعداد روزهایی که می‌خواهید این پیغام بطور خودکار ارسال شود را مشخص کنید.

۸. روی Save کلیک کنید.


پاسخ سوال ۱۲:

در صورتیکه متن مشابهی مانند نام، آدرس رایانامه و شماره تلفن را انتهای نامه‌های خود می‌نویسید با این امکان می‌توانید تنظیم کنید که متن مورد نظر شما به‌صورت اتوماتیک به انتهای نامه‌های شما اضافه شود:

۱. قسمت Settings در رایانامه را کلیک نمائید.

۲. قسمت Identities را انتخاب کنید.

۳. بر روی آدرس رایانامه خود در ستون سمت چپ کلیک کنید.

۴. فیلد Signature را انتخاب کنید.

۵. در قسمت Signature متن مورد نظر خود را بنویسید.

۶. در صورتیکه می‌خواهید فرمت خاصی مانند نوع خط و ... را به متن اعمال کنید گزینه HTML Signature را انتخاب کنید.


پاسخ سوال ۱۳:

خیر، در این نرم افزار استفاده از پست الکترونیکی این امکان وجود ندارد.


پاسخ سوال ۱۴:

بله، مراحل زیر را انجام دهید:

۱. قسمت Settings در رایانامه را کلیک نمائید.

۲. به بخش folders بروید.

۳. پوشه مورد نظر خود را انتخاب کنید.

۴. برای مشاهده سایز پوشه، در قسمت folder properties مقابل عبارت size بر روی قسمت Click to get folder size کلیک کنید.


پاسخ سوال ۱۵:

بله، زمانی که نامه جدیدی را برای ارسال آماده می‌کنید از گزینه‌های بالای صفحه بر روی Message options (علامت چرخ دنده) کلیک کنید و گزینه‌های Return receipt و Delivery status notification را انتخاب کنید.


پاسخ سوال ۱۶:

قسمت Address Book در بالای رایانامه را کلیک نمائید، در بخش سمت چپ ( Groups ) روی علامت + کلیک کنید و نام مناسبی برای گروه مدنظرتان وارد کنید.


پاسخ سوال ۱۷:

 

 

 

کلید واژه ها: رایانامهemailroundcube


نظر شما :

توجه!لطفا دیدگاه خود پیرامون این مطلب را در این قسمت درج نمایید و برای ارسال سایر درخواست ها و پیام ها به بخش مربوطه( تماس با ما ) مراجعه فرمایید.