dining.ut.ac.ir

راهنمای استفاده از سامانه اتوماسیون امور تغذیه (ویژه کاربران سیستم تغذیه)

تعداد بازدید:۴۱۵۴

۱.مقدمه

۲.رزروغذا

۳.خرید روزفروش غذا

۴.افزایش اعتبار

۵.انتقال اعتبار

۶.گزارش عملکرد

۷.گزارش اعتبار فرستاده شده

۸. گزارش اعتبار دریافتی

۹.تغییر رمز دوم

۱۰.قفل نمودن کارت

 

 ۱. مقدمه

جهت ورود به سامانه، باید نام کاربری (شکل1) و رمز عبور (شکل 2) خود را وارد نمایید و وارد صفحه اصلی شوید.

 اطلاعیه های مهم نیز در صفحه آغازین جهت نمایش مشاهده می شود (شکل3).

توجه:

1. نام کاربری دانشجویان، شماره دانشجویی آنها میباشد.

2.حتماً بعد از اولین ورود، جهت جلوگیری از سوء استفاده های احتمالی ،کلمه عبور خود را تغییردهید.

 

۲. رزروغذا

برای رزرو یک غذا، کاربر از طریق این گزینه می تواند غذای مورد نیاز خود را رزرو نماید.

این کار به دو روش صورت می پذیرد:

  1. از صفحه اول گزینه رزرو غذا را انتخاب نمایید (شکل1).
  2. از منوی سامانه تغذیه، گزینه رزرو غذا را انتخاب نمایید (شکل 2).

اکنون به فرم رزرو غذا (شکل1) وارد می شوید و موارد ذیل را مشاهده می نمایید:

موجودی (شکل2): موجودی حساب کاربر را نمایش می دهد.

افزایش اعتبار (شکل 3): از طریق این گزینه می توان موجودی حساب را افزایش داد. )مراجعه به افزایش اعتبار(

سلف (شکل4)سلف هایی که به گروه کاربری اختصاص داده شده است قابل نمایش و انتخاب هستند.

مشاهده و ضعیت رزروها (شکل ۵): وضعیت رزروهای هفته جاری، قبلی و بعدی قابل مشاهده می باشد.

هفته جاری (شکل 6): با کلیک نمودن روی این گزینه، وعده و غذاهای هفته جاری نمایش داده می شود.

برای رفتن به هفته بعد، فلش سمت چپ هفته جاری (شکل۷) و برای رفتن به هفته قبل، فلش سمت راست هفته جاری (شکل ۸) را کلیک نمایید.

جدول رزرو  (شکل ۹): تاریخ رزروها، وعده های غذایی و غذاهای اختصاص یافته به هر وعده در این

جدول قابل نمایش است.

۱.۲ مراحل رزرو غذا

در صورت داشتن اعتبار کافی برای رزرو غذا مراحل ذیل را دنبال نمایید در غیر این صورت موجودی حساب خود را افزایش نمایید سپس:

- ۱ ابتدا هفته مورد نظر خود را انتخاب نمایید.

- ۲ سلف مورد نظر را از لیست سلف ها انتخاب نمایید. (شکل۱)

- ۳ در صورتی که غذایی در روز و وعده مورد نظر فعال باشد می توانید با بردن اشاره گر ماوس روی آن غذا قیمت غذا را ببینید (شکل ۲) و با گذا شتن تیک، آن را انتخاب و با برداشتن تیک غیرفعال نمایید (شکل ۳)

۴ - در صورتی که مجاز به انتخاب بیشتر از یک غذا باشید می توانید نوع غذاهای خوب را تعویض و یا از یک نوع غذا تعداد بیشتر از یک را انتخاب نمایید در غیر اینصورت با هشدار ((مجموع تعدادغذاهای انتخاب شده بیشتر از تعداد مجاز گروه شما در این وعده می باشد)) مواجه می شوید.

۵- درصورتی که می خواهید مثلاً همه غذاهای شماره ۲ در وعده شام در تمام هفته انتخاب شود ازلیست وعده مورد نظر شماره غذای مورد نظر را انتخاب نمایید سپس مشاهده می کنید که همه غذاهای همان شماره بصورت اتوماتیک انتخاب می شوند.(شکل ۴)

۶- پس از انتخاب کردن غذاهای مورد نظر، جمع مبالغ غذاهای انتخاب شده از موجودی کسر می شود و با برداشتن تیک مجدداً موجودی کسر شده اضافه می شود که در موجودی قابل نمایش است (شکل ۵)

۷- برای تایید نهایی غذاهای مورد نظر، تایید را کلیک کنید (شکل ۶).

 

۳. خرید روزفروش غذا

بعد از گذشتن موعد رزرو، در صورتی که کاربر در یک روز غذایی رزرو نکرده باشد و بخواهد وعده ی غذایی برای روز جاری تهیه کند، می تواند از طریق این گزینه اقدام نماید. لازم بذکر هزینه غذای روز فروش از رزرو عادی بیشتر بوده و اگر روز فروشی برای روز جاری تعریف شده با شد کاربر می توانداقدام به تهیه روز فروش کند.

این کار به دو روش صورت می پذیرد:

۱- از صفحه اول گزینه خرید روز فروش غذا را انتخاب نمایید (شکل 1).

۲- از منوی سامانه تغذیه، گزینه خرید روز فروش غذا را انتخاب نمایید (شکل ۲)

در پنجره باز شده موارد ذیل را مشاهده می نمایید:

سلف: نام سلفی که غذای روز فروش در آن صرف می شود نوشته شده است.

وعده: وعده های غذایی که دارای روز فروش هستند، مشخص شده است.

نوع غذا، نام غذا: نوع و نام غذای روز فروش در این ستون قابل مشاهده می باشد.

ساعت شروع و پایان: ساعت شروع و پایان خرید روز فروش در این ستون قابل نمایش می باشد.  لازم بذکر ا ست که کاربرانی که قصد تهیه روز فروش را دارند باید حتماً در بازه زمانی مشخص شده اقدام به  خرید نمایند در غیر اینصورت سیستم اجازه تهیه و رزرو روز فروش را نمی دهد.

قیمت: در این ستون قیمت غذای روز فروش مورد نظر قابل مشاهده است.

تعداد باقیمانده: در این ستون می توانید مقدار باقیمانده غذای روز فروش را مشاهده نمایید.

تعداد انتخابی: پس از علامتگذاری غذای روز فروش مورد نظر، این گزینه فعال می شود و می توانید تعداد غذای روز فروش مورد نظر خود را انتخاب نمایید.

تایید: پس از انتخاب غذای روز فروش مورد نظر روی گزینه تایید کلیک نمایید.

 

۴. افزایش اعتبار

برای افزایش اعتبار حساب، کاربر می تواند از طریق این گزینه اقدام نماید.

این کار به دو روش صورت می پذیرد:

۱- از صفحه اول گزینه افزایش اعتبار را انتخاب نمایید (شکل 1)

۲-  از منوی سامانه تغذیه، گزینه افزایش اعتبار را انتخاب نمایید (شکل ۲).

برای افزایش اینترنتی موجودی، کاربر باید حتماً دارای یک کارت بانکی عضو شتاب و رمز دوم) رمزاینترنتی که توسط شعب بانک صادر کننده واگذار می شود (باشد.

توضیحات لازم در این پنجره را با دقت مطالعه نمایید (شکل ۱) و در صورت دارا بودن شرایط:

۱- مبلغ مورد نظر خود را انتخاب نمایید. لازم بذکر است در صورتی که مبلغ مورد نظر انتخاب گردد،

رنگ آن آبی پر رنگ می شود (شکل ۲).

۲- گزینه پرداخت را کلیک نمایید (گزینه ۳).

در پنجره بعدی بانک مجاز را تیک بزنید و گزینه انتخاب را کلیک نمایید.

کمی صبر نمایید تا پنجره پرداخت الکترونیک بانک مورد نظر ظاهر شود.

در پنجره بانکی مشخصات ذیل را وارد نمایید:

شماره کارت: شماره کارت شامل ۱۶ رقم می باشد که روی کارت بانکی درج گردیده است (شکل۱).

کد: cvv 2 کد اعتبار سنجی که شامل ۳ یا ۴ رقم می با شد که پشت یا روی کارت بانکی درج گردیده است (شکل ۲).

رمز دوم کارت: این رمز صرفاً ار طریق دستگاه های خودپرداز فعال می شود و با رمز کارت شما متفاوت است (شکل ۳)

تاریخ انقضای کارت: تاریخ انقضای کارت پشت یا روی کارت درج گردیده است (شکل ۴)  متن توضیحات بانک را مطالعه فرمایید) تا در صورت پیشامد هرگونه مشکل بتوانید هرچه سریعتر از  طریق بانک پیگیری نمایید و تیک قبول شرایط را بگذارید (شکل ۵).

نام فروشنده: نام دانشگاهی که بحساب آن پول کاربر واریز می گردد مشخص شده است (شکل ۶).

مبلغ پرداختی (ریال): حتماً دقت فرمایید که مبلغ درج شده در این ستون با مبلغ انتخابی شما یکی باشد (شکل۷).

توجه: درصورتی که پرداخت الکترونیکی را از طریق کامپیوتر شخصی خود انجام نمی دهید، برای امنیت بیشتر پیشنهاد می گردد که اطلاعات کارت را با استفاده از کلید مجازی موجود در صفحه پرداخت، وارد نمایید (شکل ۸)

۵. انتقال اعتبار

زمانی که یک کاربر بخواهد برای کاربر دیگری مقداری اعتبار جهت استفاده ارسال نماید از این گزینه استفاده می شود.

این کار به دو روش صورت می پذیرد:

1- از صفحه اول گزینه انتقال اعتبار را انتخاب نمایید (شکل ۱).

۲ - از منوی سامانه تغذیه، گزینه انتقال اعتبار را انتخاب نمایید (شکل ۲).

۶. گزارش عملکرد

کاربر برای مشاهده گزارش عملکرد خود در سیستم تغذیه از قبیل: رزرو یا کنسل غذا، مبلغ کسر یا مستردد شده بابت رزرو یا کنسل غذا، افزایش، انتقال یا دریافت اعتبار و... می تواند از این گزینه استفاده نماید.

این کار به دو روش صورت می پذیرد:

۱-  از صفحه اول گزینه گزارش عملکرد را انتخاب نمایید (شکل ۱)

۲-  از منوی گزارشات سامانه، گزینه گزارش عملکرد را انتخاب نمایید (شکل ۲).

· در پنجره ظاهر شده، کاربر می تواند هر یک از گزینه های درخواستی که قابل مشاهده می باشد را علامتگذاری نموده و گزارش مورد نظر خود را با فیلترهای درخواستی مشاهده نماید.

· در این قسمت (شکل ۱) مشخصات کاربر و بازه زمانی مورد نظر جهت گزارش گیری مشخص شده است.

· با علامتگذاری هر یک از موارد درخواستی می توانید گزارش مورد نظر خود را رویت نمایید (شکل ۲).

· با کلیک نمودن روی ((ماه جاری)) گزارشات ماه جاری و با کلیک نمودن روی ((ماه قبلی)) گزارشات ماه های گذشته را می توانید مشاهده نمایید (شکل ۳)

· تعداد کل آیتم ها و صفحات مشخص شده و با کلیک نمودن روی هر یک از صفحات می توانید صفحه مورد نظر خود را مشاهده نمایید و یا با کلیک نمودن روی ( اولین / آخرین (و) قبلی / بعدی) می توانید به اولین و آخرین صفحه و یا صفحه قبل و یا بعد بروید (شکل ۴).

 

۷. گزارش اعتبار فرستاده شده

کاربر برای اینکه بتواند گزارش اعتبارهایی که تاکنون به کاربران دیگر فرستاده ر ا مشاهده کند از ا ین

گزینه میتواند استفاده نماید.

این کار به دو روش صورت می پذیرد:

۱-  از صفحه اول گزینه گزارش اعتبار فرستاه شده را انتخاب نمایید (شکل 1)

۲-  از منوی گزارشات سامانه ها، گزینه گزارش اعتبار فرستاده شده را انتخاب نمایید (شکل 2)

در پنجره ظاهر شده مشخصات ذیل قابل مشاهده می باشد:

· تعداد کل اعتبارهای ارسالی به کاربران دیگر  (شکل ۱)

· مشخصاتی از قبیل: نام کاربری، نام و نام خانوادگی دریافت کننده- مبلغ ارسال شده- زمان وتاریخ ارسال اعتبار (شکل ۲)

· همچنین کاربر می تواند گزارش اعتبار ارسالی را در قالب فایل اکسل و یا پی دی اف دریافت نماید (شکل ۳)

۸. گزارش اعتبار دریافتی

کاربر برای اینکه بتواند گزارش اعتبارهایی که تاکنون از کاربران دیگر دریافت کرده را مشاهده کند می تواند از این گزینه استفاده نمایند.

این کار به دو روش صورت می پذیرد:

۱-  از صفحه اول گزینه گزارش اعتبار دریافتی را انتخاب نمایید (شکل ۱)

۲- از منوی گزارشات سامانه ها، گزینه گزارش اعتبار دریافتی را انتخاب نمایید (شکل ۲)

در پنجره ظاهر شده می توانید مشخصات ذیل را مشاهده نمایید:

مشخصاتی از قبیل: نام کاربری، نام و نام خانوادگی ارسال کننده- مبلغ دریافت شده- زمان و تاریخ دریافت اعتبار (شکل ۱) همچنین کاربر می تواند گزارش اعتبار دریافتی را در قالب فایل اکسل و یا پی دی اف دریافت نماید (شکل ۲)

 

۹. تغییر رمز دوم

رمز دوم برای مواقعی استفاده می شود که کارت خود را گم کرده باشید و یا کارت خود را به همراه نداشته باشید در این صورت می توانید با استفاده از این رمز غذای خود را از دستگاه تحویل غذا دریافت نمائید.

برای فعال نمودن یا تغییر رمز دوم به دو روش ذیل اقدام نمایید:

۱-  از صفحه اول گزینه تغییر رمز دوم را انتخاب نمایید (شکل ۱)

۲-  از منوی سامانه تغذیه، گزینه تغییر رمز دوم را انتخاب نمایید (شکل۲)

در پنجره ظاهر شده موارد نوشته شده را به دقت بخوانید (شکل ۱)

۱-  رمز مورد نظر خود را که می تواند بین ۴ تا ۸ رقم باشد وارد نمایید (شکل ۲)

۲-  رمز دوم مورد نظر خود را مجدداً وارد نمایید (شکل ۳)

۳-  برای تأیید رمز خود روی گزینه ((ذخیره)) کلیک کنید.

 

۱۰. قفل نمودن کارت

کاربر فقط در صورت مفقود شدن کارت خود، برای جلوگیری از سوء ا ستفاده دیگران، از این امکان می تواند استفاده نماید. در صورت قفل شدن کارت، کاربر نمی تواند از دستگاه های سیستم تغذیه استفاده نماید.

برای قفل نمودن کارت به دو روش ذیل اقدام نمایید:

۱-  از صفحه اول گزینه قفل نمودن کارت را انتخاب نمایید (شکل ۱)

۲-  از منوی سامانه تغذیه، گزینه قفل نمودن کارت را انتخاب نمایید (شکل ۲)

در پنجره ظاهر شده ابتدا بدقت اطلاعیه های ثبت شده را مطالعه نمایید (شکل ۱)

در صورت تمایل به ادامه مراحل قفل نمودن کارت روی گزینه قفل کردن کارت کلیک کنید (شکل ۲)

در صورتی که کارت شما با موفقیت قفل شود در صفحه بعدی با پیغام i  ((کارت تغذیه شما با موفقیت قفل شد )) مواجه خواهید شد.

چگونه تیکت ثبت کنم؟

کلید واژه ها: تغذیهرزرو


۱۶ رای

نظر شما :

توجه!لطفا دیدگاه خود پیرامون این مطلب را در این قسمت درج نمایید و برای ارسال سایر درخواست ها و پیام ها به بخش مربوطه( تماس با ما ) مراجعه فرمایید.

محمد
۲۷ شهریور ۱۳۹۵ | ۱۸:۵۲
سلام علیکم من تقریبا دو ساعته که تلاش میکنم رزرو کنم ولی نوشته "شما واجد شرایط هیچ سلفی برای رزرو غذا نیستید" این معنیش چیه من حتی دوهزار تومان پول هم ریختم ولی باز هم این جمله می اید. من دانشجوی پردیس فارابی قم هستم و خواب گاهی هم نیستم منتظرم راهنمایی کنید لطفا
shima
۳۰ شهریور ۱۳۹۵ | ۱۸:۴۵
توضیح کاملی بود ممنون
وحید
۰۸ مهر ۱۳۹۵ | ۱۴:۵۹
با سلام. من دانشجوی دانشگاه تهران هستم. وقتی وارد سامانه تغذیه شده و گزینه رزرو غذا را می زنم، دو ارور می دهد: 1_ گروهی برای کاربر تعیین نشده است 2_کاربر شما عضو هیچ گروهی نیست لطفا راهنمایی بفرمایید.
نیک بخت
۰۸ مهر ۱۳۹۵ | ۱۷:۵۰
سلام. ورودی امسال هستم. با شماره دانشجویی410295101 اعتبارم را افزایش دادم اما وقتی روی رزرو کلیک میکنم پیام:"کاربر شما عضو هیچ گروهی نیست "ظاهر میشود ممنون
زهره اسفندیاری
۱۰ مهر ۱۳۹۵ | ۱۴:۰۱
ok
علی
۲۳ مهر ۱۳۹۵ | ۲۳:۵۰
سلام غذای انتخاب شده را چطور کنسل کنیم
مرضیه پوران
۲۴ مهر ۱۳۹۵ | ۰۸:۲۰
با سلام. من با همون اطلاعاتی که دادید یعنی شماره دانشجویی و کد ملی وارد سامانه میشم ولی مدام پیغام اشتباه بودن یکی از این دو مورد رو میده. لطفا راهنماییم کنید.
رسول کریمی
۰۵ آبان ۱۳۹۵ | ۰۲:۱۵
از راهنمای شما عزیزان مچکرم ولی نصبت به وضعیت این صفحه رزرو غذا معترضم چند شب است که کاملاً صفحه (http://dining1.ut.ac.ir/loginpage.rose) دردست رس نیست .
باربد
۰۵ آبان ۱۳۹۵ | ۰۶:۱۱
سایت امروز سه شنبه و دیروز دوشنبه سوم و چهارم آبان (حداقل برای ساعت‌هایی که من چک کردم) خارج از دسترس بوده
آرش
۰۲ آذر ۱۳۹۵ | ۲۰:۱۳
با سلام. ببخشید من بار اولی ک میخواستم غذا رزرو کنم اشتباهی تو سایت قدیمی سامانه تغذیه ۱۰ هزارتومن شارژ کردم حسابو... امکانش هست ک به حساب سامانه جدید انتقالش بدم؟؟؟ ممنون میشم راهنمایی کنید.
زهرا
۰۴ آذر ۱۳۹۵ | ۲۱:۵۹
چگونه غذای رزرو شده را کنسل کنیم ؟
حامد
۱۶ آذر ۱۳۹۵ | ۲۲:۲۴
سلام. میخواستم پیشنهاد بدم در لیست غذاها از غذاهای گیاهی و هلثی فود هم استفاده کنین تا کسایی که رژیم دارن هم بتونن غذای سالم و با هزینه کمتر تهیه کنن. مطمئنا هزبنه تحمیلی به دانشگاه هم کمتر میشه.
Ryhn
۱۲ دی ۱۳۹۵ | ۲۳:۲۹
سلام من یک هفته هست ک ساکن خوابگاهم میخواستم تو سلف خوابگاه چمران غذا رزرو کنم اما با این ک در کارتم سکونت خوابگاه ثبت شده اما سلف چمران تو لیست سلف هام نیست:( راهنمایی کنید لطفا
نهال
۱۹ دی ۱۳۹۵ | ۱۳:۰۷
من دو بار شارژ کردم بعد از اینکه تکمیل فرآِیند خرید رو زدم یه بار که اصلا بر نگشت به صفحه ی سایت یه بار هم برگشت به صفحه ی log in و حسابم شارژ نشد ولی از موجودی بانکیم کم شد. چطوری میتونم پیگیری کنم. یه شماره تماس هم نداره اینجا