http://ems.ut.ac.ir/fa/page/12

سوالات متداول سامانه حق التدریس و حق التحقیق

۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۱۳:۲۶ کد خبر : ۳۰۳۱ راهنماهای کارمندان
تعداد بازدید:۴۸۸

۱- در محاسبه حق التدریس در قسمت فعالیت‌های آموزشی استاد واحد معادل درس خالی می‌باشد؟

باید توجه داشت فیلدهای نوع درس٬ساعت درس٬درصد مشارکت٬ تعداد دانشجو درست ثبت شده باشد.

۲- اگر تعداد دانشجو کمتر از حد مجاز بود و بخواهیم حق التدریس استا‌د را پرداخت نماییم چگونه اقدام نماییم؟

با موافقت معاون آموزشی و با دسترسی اکانت معاونت از منوی ارایه درس-جزییات ارایه-مشخصات ارایه- اثر تعداد داشجو را خیر نمایید سپس اعمال تغییرات را بزنید

۳- با توجه به درستی اطلاعات استاد در فعالیت‌های آموزشی اساتید حق التدریس قابل پرداخت در پایین صفحه خالی می‌باشد؟

اگر استاد هیات علمی است حتماً باید وضعیت استخدامی و مرتبه علمی و اگر مدعو باشد باید وضعیت استخدامی و مدرک تحصیلی برایش ثبت گردد.

۴- در فعالیت‌های آموزشی استاد واحد معادل درس خالی می‌باشد؟

اکثر مواقع فیلد ثبت نوع درس خالی می‌باشد که کاربر از منوی مالی و اداری –حق التدریس-تعاریف پایه- ثبت نوع درس از دید حق التدریس برای دروس اصلی وارد شده و با وارد نمودن کد درس نوع درس تیوری از دید حق التدریس و نوع درس تیوری از دید حق التحقیق را سایر دروس ثبت نمایید.

نکته: کاربران توجه نمایند کلیه دروس از قبیل درس٬ پایان نامه ٬پروژه –رساله٬سمینار و... باید نوع درسشان در این قسمت تعریف گردد.

۵- چگونه درصد مشارکت یک درس را به استاد بدهیم؟

از منوی دروس ترمی-دروس قابل ارایه – تب اساتید-وارد منوی اصلاح شده و درصد مشارکت درس را وارد می‌نماییم.

۶- کدام گزارش برای مشاهده دانشجویان کارشناسی که دارای استاد راهنما می‌باشند را نشان می‌دهد؟

گزارش شماره ۲

۷- پست‌ استاد راهنمای دانشجویان برای استاد تعریف شده است ولی در پردازش و گزارش حق التدریس به عنوان پست اجرایی محاسبه نمی‌شود؟

توجه داشته باشید که استاد راهنمای دانشجویان کارشناسی به عنوان پست اجرایی در سیستم تعریف نمی‌شود. بلکه ازمنوی دانشجو-مشخصات دانشجو-تعیین استاد راهنمای دانشجویان تعریف می‌گردد. محاسبه استاد راهنمای دانشجویان مقطع کارشناسی به ازای هر دانشجو ۵ صدم و در کل بیشتر از ۲ واحد در ترم به استاد تعلق نمی‌گیرد تا زمانیکه دانشجویان فارغ التحصیل گردند.

۸- چرا زمانیکه وضعیت استخدامی یا مرتبه علمی استاد را تغییر می‌دهم نتیجه آن در پردازش یا گزارش حق التدریس دیده نمی‌شود؟

چون این اطلاعات بر اساس حکم استاد وارد می‌شود و ترفیع استاد در نظر گرفته می‌شود توجه نمایید اگر تاریخ حکم قبل از شروع ترم باشد ترفیع استاد در ترم محاسبه می‌شود. ولی اگر تاریخ حکم بعد از شروع ترم باشد نتیجه محاسبات آن شامل ترم جاری نمی‌شود بلکه به ترم بعد منتقل می‌گردد. حتی اگر یک روز بعد از شروع ترم باشد.

۹- برای وارد نمودن حکم استخدامی یک استاد چگونه اقدام نماییم؟

منوی استاد-ثبت مشخصات و وضعیت-اطلاعات استاد-تب مرتبه علمی و وضعیت استخدامی اطلاعات استاد را وارد نمایید.

۱۰- پست‌ را برای استاد تعریف شده ولی در پردازش و گزارش ۸۰۱ نشان داده نمی‌شود؟

از منوی مالی‌اداری-خدمات اجرایی اساتید–همکاری اساتید در امور اجرایی از پست تعریف شده استاد مطمین شوید ممکن است شماره فعالیت پست اشتباه تعریف شده باشد.

از منوی آموزش- استاد –ثبت مشخصات و وضعیت-اطلاعات استاد –تب وضعیت استخدامیوضعیت استخدامی استاد را وارد نمایید.

ممکن است پست جدید باشد و واحد معادل این پست در قوانین تعریف نشده باشد. (مکاتبه با دفتر برنامه ریزی و نظارت دانشگاه)

۱۱- محاسبه پایان نامه‌های کارشناسی به چه صورت می‌باشد؟

پایان نامه‌های کارشناسی به صورت حق التدریس پرداخت می‌شود و زمانیکه برای دانشجو برای پروژه مربوطه نمره وارد شد همان ترم به استاد پرداخت می‌گردد.

۱۲- محاسبه پایان نامه ارشد به چه صورت می‌باشد؟

حتماًباید در ترمی که که دانشجو دفاع انجام داده تاریخ دفاع و نمره دانشجو ثبت شود و زمان پرداخت پایان نامه ارشد به استاد تا یک ترم بعد از دفاع می‌باشد یعنی ترم دفاع و یک ترم بعد از آن جمعاً ۲ ترم قابل پرداخت برای استاد می‌باشد.

۱۳- محاسبه رساله دکتری برای به چه صورت می‌باشد؟

برای رساله دکتر در ابتداً باید تاریخ تصویب در شورای شورای تحصیلات تکمیلی وارد شود که با این روش ۶۰% به استاد تعلق می‌گیرد و ۴۰% مابقی زمانیکه دانشجو دفاع انجام داد و تاریخ دفاع برای دانشجو وارد شد به استاد تعلق می‌گیرد. درضمن تا دو ترم بعد از دفاع یعنی جمعاً ۳ ترم قابل پرداخت برای استاد می‌باشد.

۱۴- وقتی‌ می‌خواهیم درصد پیشرفت برای یک فعالیت بزنیم فعالیت به حالت بهم ریخته است و نمی‌توان برای آن درصد پیشرفت آن را ثبت کرد؟

در تعریف فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی دانشجویان در قسمت موضوع پروژه علامت کوتیشن “” خورده است آن را حذف نمایید.

۱۵- نحوه پرداخت و محاسبه درس سمینار به چه صورت می‌باشد؟

اگر بخواهیم سمینار به عنوان حق التدریس به استاد پرداخت نماییم درس سمینار مانند درس عادی ارایه می‌نماییم و دقیقاً واحد معادل درس نیز برایش پرداخت می‌گردد. (تعریف فعالیت نمی‌خواهد)

اگر بخواهیم سمینار به عنوان حق التحقیق به استاد پرداخت نماییم درس سمینار به اعضای هر دانشجو برایش فعالیت ثبت می‌گردد و استاد به عنوان استاد سمینار ثبت می‌شود به ازای هر دانشجو ۶۶۷% به استاد پرداخت می‌شود. اگر یک سمینار ۲ استاد داشته باشد به هر استاد ۳۳۳% پرداخت می‌شود در ضمن حتماً باشد برای دانشجو نمره ثبت گردد تا در پردازش حق التدریس نشان داده شود.

۱۶- نحوه تعریف پست اجرایی برای اساتید چگونه است؟

مالی اداری -خدمات اجرایی-همکاری اساتید در امور اجرایی-شماره استاد را وارد نموده سپس روی فیلد ثبت مشخصات همکاری جدید کلیک نمایید در صفحه باز شده روی فیلد علامت سوال کد خدمت کلیک نمایید در صفحه باز شده بر اساس حروف الفبا سورت نمایید و عنوان خدمت مورد نظر را انتخاب نمایید. سپس عنوان خدمت و عنوان پست را وارد نمایید تاریخ شروع را حتماً وارد نمایید تاریخ شروع و پایان حتماً باید از روی حکم ابلاغی برای استاد وارد سیستم شود و فیلد وضعیت تایید قابل تغییر باشد. توجه داشته باشید اگر تاریخ شروع حکم قبل از شروع ترم باشد واحد معادل کامل پست به استاد تعلق می‌گیرد ولی حکم ابلاغی بعد از شروع ترم باشد به تعداد روزها از واحد معادل پست کسر می‌گردد.

نکته:

- اگر پستی مد نظر شما بود که در این صفحه وجود نداشت باید برای پست اجرایی طبق حکم استاد با دفتر برنامه ریزی و نظارت دانشگاه مکاتبه نمایید.

-اگر استاد دارای چند پست اجرایی باشد بالاترین واحد معادل اجرایی به استاد تعلق می‌گیرد

-واحد معادل استاد راهنمای دانشجویان کارشناسی جزء پستهای اجرایی نمی‌باشد

۱۷- طریقه ثبت سنوات برای استاد برای کاهش موظفی به چه صورت است و قانون آن چیست؟

-اگر استاد سابقه کار ۳۰ سال داشته باشد برای اعضای هیات علمی رسمی تمام وقت ۲ واحد از موظفی آن کاسته می‌شود البته باید به حکم استخدامی استاد توجه نمود از منوی آموزش- استاد –ثبت مشخصات و وضعیت-اطلاعات استاد –تب پایه سنوات در فیلد مدت سنوات تاریخ را بر اساس مدت خدمت وارد می‌نمایید.

-اگر استاد سابقه کار ۳۰ سال داشته باشد برای اعضای هیات علمی رسمی پاره وقت ۱ واحد از موظفی آن کاسته می‌شود البته باید به حکم استخدامی استاد توجه نمود از منوی آموزش- استاد –ثبت مشخصات و وضعیت-اطلاعات استاد –تب پایه سنوات در فیلد مدت سنوات تاریخ را بر اساس مدت خدمت وارد می‌نمایید.

۱۸-و قتی پایه استاد را تغییر می‌دهیم پایه استاد تغییر نمی‌کند؟

از منوی آموزش- استاد –ثبت مشخصات و وضعیت-اطلاعات استاد–تب پایه سنوات توجه داشته باشید در بازه زمانی یک ترم دو تاریخ برای استاد ثبت نگردد تاریخ تغییر پایه در سیستم ثبت نمایید و اعمال تغییرات را بزنید.

۱۹- پایان نامه ارشد برای دانشجو ثبت شده ولی در صفحه حق التدریس استاد نشان داده نمی‌شود؟

برای پایان نامه دانشجو حتماً تاریخ دفاع و نمره را وارد نمایید.

۲۰- سمینار استاد به عنوان حق التحقیق می‌باشد ولی در صفحه حق التدریس استاد نشان داده نمی‌شود؟

سمینار دانشجو نمره ندارد.

 

چگونه تیکت ثبت کنم؟


نظر شما :

توجه! لطفا دیدگاه خود پیرامون این مطلب را در این قسمت درج نمایید و برای ارسال سایر درخواست ها و پیام ها به بخش تماس با ما مراجعه فرمایید.