http://its3.ut.ac.ir

سامانه پشتیبانی خدمات فناوری اطلاعات دانشگاه

۲۲ فروردین ۱۳۹۵ | ۱۵:۰۶ کد خبر : ۲۹۲۵ راهنماهای عمومی
تعداد بازدید:۸۷۴۹
سامانه پشتیبانی خدمات فناوری اطلاعات دانشگاه به شما کاربر گرامی امکان ثبت درخواست ها و مشکلاتتان را از طریق تیکت گذاری در آدرس http://its3.ut.ac.ir فراهم کرده است. هم چنین می توانید پس از ثبت درخواست، از طریق سامانه پشتیبانی و یا رایانامه خود پاسخ تیکت خود را پیگیری کنید.

ثبت درخواست، پیگیری درخواست

با توجه به ایجاد و توسعه سامانه‌های گوناگون و استفاده فراوان کاربران دانشگاه تهران از خدمات و سامانه‌های فضای مجازی دانشگاه، مرکز فناوری اطلاعات و فضای مجازی دانشگاه در راستای افزایش کیفیت خدمات و پاسخگویی شفاف به کاربران، از مهر ماه ۱۳۹۱ اقدام به راه‌اندازی سامانه پشتیبانی خدمات فناوری اطلاعات دانشگاه کرده است. قابلیت ثبت، ردگیری مشکلات کاربران خدمات و اطلاع از نتایج بررسی مشکلات مذکور از امکانات مهم این سامانه می‌باشد.

از مزایای دیگر این سامانه، می‌توان به کاهش خطاهای معمول روش سنتی مانند عدم روشن بودن درخواست‌های کاربری سامانه‌ها به دلیل اعلان شفاهی آن‌ها، ‌ عدم شفافیت در پیگیری و لزوم تکرار تلفنی درخواست، ‌ الزام به بروکراسی اداری به جهت اطمینان از اعلان اشکال یا درخواست و سوء تفاهم ناشی از ارتباطات تلفنی اشاره کرد. استفاده از این سامانه از فراموش شدن جزئیات درخواست، عدم ثبت و زمان پاسخگویی طولانی و نامنظم و تماس‌های مکررتلفنی با راهبران سامانه‌ها جلوگیری می‌نماید. همچنین سامانه مذکور کاربران را قادر می‌سازد تا با ثبت ساده مشکلات خود در کمترین زمان ممکن از یک رابط کاربری ساده تحت وب، این مشکلات را پیگیری و از پایگاه دانش سامانه یا همکاران مرکز و شرکتهای پشتیبان سامانه‌ها جهت راهنمایی استفاده نمایند.

... توجه:

♦ امکان ورود به «سامانه پشتیبانی خدمات فناوری اطلاعات» از طریق سامانه احراز هویت مرکزی و با استفاده از شناسه یکتای دانشگاه تهران فراهم شده است. این شناسه برای کسانی که اکانت رایانامه دانشگاه تهران را دارند همان نام کاربری رایانامه می‌باشد.

♦ در صورتی که با اکانت رایانامه دانشگاه خود در ورود به سامانه پشتیبانی خدمات فناوری اطلاعات با مشکل روبرو شدید، می‌توانید با آدرس رایانامه its3@ut.ac.ir مکاتبه و مشکل را اعلام نمایید.

روش ارسال درخواست:

پس از ورود به سامانه با انتخاب گزینه ثبت و ارسال درخواست سامانه مورد نظر خود را انتخاب و دکمه مرحله بعد را انتخاب نمایید.

در این صفحه اولویت و عنوان درخواست را از منوهای موجود انتخاب و در قسمت جزییات پیام شرح کامل درخواست را ارائه نمایید.

توجه نمایید که بعد از انتخاب عنوان معمولاً اطلاعاتی با عنوان پیشنهادهای پایگاه دانش به شما نمایش داده خواهد شد که ممکن است پاسخگوی درخواست شما باشد. لطفاً قبل از ارسال درخواست آن را مطالعه نمایید.

در صورت نیاز فایل پیوست خود را می‌توانید در قسمت بار گذاری فایل درج نمایید.

در انتها با انتخاب دکمه‌ی ارسال اطلاعات در خواست شما در سامانه ثبت و یک شناسه درخواست برای شما نمایش داده می‌شود. با استفاده از این شناسه می‌توانید درخواست خود راپیگیری نمایید.

روش پیگیری درخواست: (سه روش برای پیگیری در نظر گرفته شده است.)

۱. روش اول: 

پس از ورود به سامانه در منوی آبی رنگ بالای صفحه در قسمت مشاهده درخواست‌ها می‌توانید لیست کامل درخواست‌ها را مشاهده و با انتخاب عنوان هر درخواست نیز می‌توانید محتوا و پاسخ مربوط به آن را مشاهده نمایید.

 

۲. روش دوم:

پس از ورود به سامانه در قسمت جستجو شناسه درخواست خود را وارد نموده و دکمه جستجو را انتخاب نمایید.

در نتایج جستجو با انتخاب عنوان درخواست مورد نظر، پاسخ نمایش داده خواهد شد.

۳. روش سوم:

همزمان با ثبت درخواست در سامانه یک نسخه از اطلاعات درخواست ثبت شده برای رایانامه دانشگاه شما ارسال خواهد شد. لذا هر پاسخی که برای درخواست شما در سامانه ثبت شود به رایانامه شما نیز ارسال خواهد شد. بعد از بازکردن نامه مورد نظر و مطالعه پاسخ دریافتی، ‌ اگر مجدد نیاز به پیگیری بود می‌توانید از همان رایانامه خود با استفاده از گزینه Reply سوال خود را مطرح و دکمه Send را انتخاب نمایید.

ثبت درخواست، پیگیری درخواست

با توجه به ایجاد و توسعه سامانه‌های گوناگون و استفاده فراوان کاربران دانشگاه تهران از خدمات و سامانه‌های فضای مجازی دانشگاه، مرکز فناوری اطلاعات و فضای مجازی دانشگاه در راستای افزایش کیفیت خدمات و پاسخگویی شفاف به کاربران، از مهر ماه ۱۳۹۱ اقدام به راه‌اندازی سامانه پشتیبانی خدمات فناوری اطلاعات دانشگاه کرده است. قابلیت ثبت، ردگیری مشکلات کاربران خدمات و اطلاع از نتایج بررسی مشکلات مذکور از امکانات مهم این سامانه می‌باشد.

از مزایای دیگر این سامانه، می‌توان به کاهش خطاهای معمول روش سنتی مانند عدم روشن بودن درخواست‌های کاربری سامانه‌ها به دلیل اعلان شفاهی آن‌ها، ‌ عدم شفافیت در پیگیری و لزوم تکرار تلفنی درخواست، ‌ الزام به بروکراسی اداری به جهت اطمینان از اعلان اشکال یا درخواست و سوء تفاهم ناشی از ارتباطات تلفنی اشاره کرد. استفاده از این سامانه از فراموش شدن جزئیات درخواست، عدم ثبت و زمان پاسخگویی طولانی و نامنظم و تماس‌های مکررتلفنی با راهبران سامانه‌ها جلوگیری می‌نماید. همچنین سامانه مذکور کاربران را قادر می‌سازد تا با ثبت ساده مشکلات خود در کمترین زمان ممکن از یک رابط کاربری ساده تحت وب، این مشکلات را پیگیری و از پایگاه دانش سامانه یا همکاران مرکز و شرکتهای پشتیبان سامانه‌ها جهت راهنمایی استفاده نمایند.

... توجه:

♦ امکان ورود به «سامانه پشتیبانی خدمات فناوری اطلاعات» از طریق سامانه احراز هویت مرکزی و با استفاده از شناسه یکتای دانشگاه تهران فراهم شده است. این شناسه برای کسانی که اکانت رایانامه دانشگاه تهران را دارند همان نام کاربری رایانامه می‌باشد.

♦ در صورتی که با اکانت رایانامه دانشگاه خود در ورود به سامانه پشتیبانی خدمات فناوری اطلاعات با مشکل روبرو شدید، می‌توانید با آدرس رایانامه its3@ut.ac.ir مکاتبه و مشکل را اعلام نمایید.

روش ارسال درخواست:

پس از ورود به سامانه با انتخاب گزینه ثبت و ارسال درخواست سامانه مورد نظر خود را انتخاب و دکمه مرحله بعد را انتخاب نمایید.

در این صفحه اولویت و عنوان درخواست را از منوهای موجود انتخاب و در قسمت جزییات پیام شرح کامل درخواست را ارائه نمایید.

توجه نمایید که بعد از انتخاب عنوان معمولاً اطلاعاتی با عنوان پیشنهادهای پایگاه دانش به شما نمایش داده خواهد شد که ممکن است پاسخگوی درخواست شما باشد. لطفاً قبل از ارسال درخواست آن را مطالعه نمایید.

در صورت نیاز فایل پیوست خود را می‌توانید در قسمت بار گذاری فایل درج نمایید.

در انتها با انتخاب دکمه‌ی ارسال اطلاعات در خواست شما در سامانه ثبت و یک شناسه درخواست برای شما نمایش داده می‌شود. با استفاده از این شناسه می‌توانید درخواست خود راپیگیری نمایید.

روش پیگیری درخواست: (سه روش برای پیگیری در نظر گرفته شده است.)

۱. روش اول: 

پس از ورود به سامانه در منوی آبی رنگ بالای صفحه در قسمت مشاهده درخواست‌ها می‌توانید لیست کامل درخواست‌ها را مشاهده و با انتخاب عنوان هر درخواست نیز می‌توانید محتوا و پاسخ مربوط به آن را مشاهده نمایید.

 

۲. روش دوم:

پس از ورود به سامانه در قسمت جستجو شناسه درخواست خود را وارد نموده و دکمه جستجو را انتخاب نمایید.

در نتایج جستجو با انتخاب عنوان درخواست مورد نظر، پاسخ نمایش داده خواهد شد.

۳. روش سوم:

همزمان با ثبت درخواست در سامانه یک نسخه از اطلاعات درخواست ثبت شده برای رایانامه دانشگاه شما ارسال خواهد شد. لذا هر پاسخی که برای درخواست شما در سامانه ثبت شود به رایانامه شما نیز ارسال خواهد شد. بعد از بازکردن نامه مورد نظر و مطالعه پاسخ دریافتی، ‌ اگر مجدد نیاز به پیگیری بود می‌توانید از همان رایانامه خود با استفاده از گزینه Reply سوال خود را مطرح و دکمه Send را انتخاب نمایید.


۱۲ رای